پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

افتتاح فروشگاه سبک زندگی طیبه – کودکانه

به گزارش دزمهراب فاز اول  فروشگاه سبک زندگی طیبه – کودکانه عرضه محصولا ت اسلامی ایرانی توسط موسسه فرهنگی مهراب دزفول در روز شنبه عصر مورخ 93/2/20  به مناسبت ولادت امام جواد (ع) و حضرت علی اصغر (ع) افتتاح خواهدشد.

آدرس:خیابان ولیعصر(بلوار بهاران) بین بهاران2و3

باید به سبک زندگی اهمیت دهیم، اگر به معنویت و رستگاری معنوی اعتقادی هم نداشته باشیم، برای زندگی راحت، زندگی برخوردار از امنیت روانی و اخلاقی ، بازپرداختن به سبک زندگی مهم است. بنابراین مسئله ، مسئله ی اساسی و مهمی است. امام خامنه ای (دامت برکاته)

از مشکلات شگرف امروز جامعه ما این است که فرهنگ و تفکر انقلابی آنگونه که باید، مردمی نشده است. متاسفانه فرهنگیان ، مدیران فرهنگی و متفکرین ما به دور از دغدغه های مردم و بدون مواجهه شدن با مشکلات  روزمره مردم  در حال تصمیم گیری برای فرهنگ سازی جامعه اند. یا هنگامی که تصمیم میگرند، به ارتباط تصمیمشان با مردم ،  به مثابه کنشگران حقیقی فرهنگ  و تفکر اسلامی و انقلابی توجهی ندارند، از این روست که هنگامی که سخن از فرهنگ تمدنی انقلاب اسلامی به میان می آید و سبک زندگی ، نرم افزار و مبنای آن ترسیم  می شود، تلاش مدیران و فعالان فکری و فرهنگی ، برای تغییر زندگی مردم  وتطبیق آن با مدل زندگی اسلامی عقیم و کم اثر  می ماند، زیرا که آنها ارتباط مستقیمی با مردم ندارند و مردمی تصمیم  نمی گیرند. همین امر باعث شده تا در این دوران شاهد آن باشیم که در جامعه اسلامی ، بسیاری از زندگی ها ، به گونه ای است که با آموزه هایی که اسلام به ما می آموزد فاصله دارد.

به سخن دیگر این پدیده در کنار دیگر سبب ها و البته به عنوان مهم ترین  آنها، باعث شده است  که امروزه  با سبک زندگی اسلامی فاصله ای چشمگیرداشته باشیم  وبه مدل غربی آن نزدیک تر باشیم.

افق تمدنی انقلاب اسلامی و از طرفی دیگر وضعیت آشفته  زیستن امروز ما ، سبب شد  که در سال های اخیر  ، ولی زمان لب به سخن  و اعتراض  گشوده  و از نخبگان و فعالان فکری فرهنگی ، سبک زندگی  مطلوب اسلامی ایرانی را مطالبه کند  و امر فرماید که این مقوله به گفتمانی  همه گیر و پردامنه و اثر بخش تبدیل شود و روش زندگی در جامعه ما  به سبک اسلامی نزدیک شود.

لذا در این مقوله باید اندیشید  وتامل کرد که چه آسیب ها و مشکلاتی باعث به وجود آوردن  چنین پدیده ای باشد .

1. عدم توجه  ویژه و اهتمام به اهالی فرهنگ  وتفکر به سبک زندگی

2. مردمی نبودن فعالیت فکری فرهنگی انقلابی در سال های اخیر

3. دور شدن از قشر نخبه و مدیران فرهنگی از مردم

4. در حاشیه قرار گرفتن پایگاه های فعال مردمی  از قبیل مساجد و هیات و …

5. عدم آموزش مناسب مردم در برابر سبک زندگی غربی که در کتاب ها ، تلویزیون، ماهواره، بازی ها،  شبکه های اجتماعی و …مدام در حین ارائه شدن است.

6. در دسترس نبودن مکان هایی که مردم بتوانند  با این سبک زندگی و لوازم مورد نیاز آن در ارتباط باشند.

و ….

آنچه به عنوان راهکار به ذهن متبادر می شود به شرح ذیل است:

1. گفتمان سازی در حوزه سبک زندگی

2. مردمی کردن تفکر و فرهنگ با ایجاد  پایگاه های محلی

3. نمونه سازی گلخانه ای  برای بومی سازی  نهادهای کوچک اقتصادی فرهنگی مروج سبک زندگی اسلامی ایرانی.

4. احیای پایگاه های مردمی  وانقلابی (مساجد ، هیات ها و موسسات خودجوش فرهنگی  و..)

5. در دسترس قرار دادن  کالاهای مورد نیاز و آموزش دادن مردم  براساس سبک زتدگی اسلامی .

و…

آنچه در ادامه آمده است هم طرح  یک حرکت مجاهدانه  فرهنگی است  وهم به عبارتی  گزارش کار آن ؛ زیرا که این حرکت شروع شده  است و اکنون به لطف  حضرت حق در حین بالنده شدن است.؛ باشد که گامی سترگ شود برای محقق ساختن اوامر  ولی   وامامان در راهبری تمدنی  انقلاب اسلامی  بر محور سبک زندگی .

فروشگاه سبک زندگی طیبه – کودکانه

فروشگاه رشد و تربیت  کودک
هدف این فروشگاه ارائه لوازم و نیازهای مربوط به کودکان است که در مسیر رشد و تربیت و برآوردن نیازهای گوناگون ایشان متناسب با سبک زندگی اسلامی ایرانی، کالاهای گوناگونی در آن ارائه می گردد.

آن چه در این فروشگاه ارائه می شود، به کودکان در درجه اول و به پدر و مادر و مربی در درجه دوم کمک می کند که تا کودکان و نوجوانان در مسیر رشد و تربیت صحیح قرار گیرد.

اجناس این فروشگاه برای کودکان مناسب است که از نوزاد یک ماهه شروع می شود تا نوجوان 16 ساله.

مخاطب درجه اول این فروشگاه ها مادران و پدران به مثابه اصلی ترین مربیان کودک هستند

در تمامی لوازم موجود در فروشگاه تاکید اصلی بر حمایت از تولید ملی است. تنها در زمانی از مارک خارجی استفاده خواهد شد که مشابه ایرانی وجود نداشته باشد.

کالاهای موجود در فروشگاه در فاز اول :

2

کتاب برای کودکان
شعر، داستان، رمان، کتاب های معارفی، کتب نقاشی، کتب هوش کودکان، کتب آموزش قرآن، کتب کمک آموزشی، کتب آموزش مهارت، کتب علمی مناسب سنین نوجوانان، کارت های آموزشی

8

کتاب ها و نرم افزارهای تربیتی برای بزرگسالان
انواع کتب تربیتی مرتبط با پدران و مادران و مربیان، کتب مربوط به تغذیه و سلامت کودکان و نوجوانان.

اسباب بازی
با تاکید ویژه بر بازی های تقویت کننده هوش و خلاقیت و ابتکار از کودک 6 ماهه تا نوجوان 16 ساله ، مانند لگوها، خمیرها، گل ها، پازل ها، کیت ها، خانه و سازه سازی ها و …. + اسباب بازی های لوازم کار مانند لوازم چکش و اره و … در پسران و لوازم خیاطی و آشپزخانه و … در دختران با استفاده از بازی های معارفی و انقلابی ارائه شده به بازار مانند بازی های آموزش نماز و …

11
عروسک
تنها عروسک های ایرانی اسلامی ارائه خواهد شد مگر اینکه استثنائا نمونه ای مناسب خارجی وجود داشته باشد.

نرم افزار های مرتبط با کودکان ، نرم افزار های بازی، آموزشی، مهارتی و …
لوازم التحریر
مداد رنگی، دفتر نقاشی، دفتر مشق، دفتر خاطرات، پاک کن، خودکار، تراش، قلم خوشنویسی، کاغذ، کاغذ رنگی، مقوا، کاغذ هایکادو، لوازم نقاشی، چسب مایع، چسب نواری، چسب های نواری رنگی، کاور، پوشه های گوناگون، کیف های کودکانه، کیف لوازمالتحریر، مداد، مداد نوکی، کارت پستال های نوجوانانه، پاکت های نامه، برچسب ها، ماژیک ها، تخته ها، لاک غلط گیر، و ….

7
محصولات صوتی تصویری مناسب کودکان
فیلم ها، سریال ها، برنامه های تلوزیونی مناسب، انیمیشن ها، سرود ها، موسیقی های کودکانه، کتاب های صوتی، فیلم هایکمک آموزشی،
نرم افزار ها و فیلم های گوناگون قرآنیو همچنین صوت و فیلم های قرائت و تلاوت قرآن
بازی های رایانه ای

9

اغذیه متناسب با کودک
عرق های متناسب با کودکان، عسل، پوره های متناسب با کودکان، سبزیجات و کالاهای طب سنتی متناسب با کودکان، جوانهگندم، سبوس ها، بیسکوییت های سالم برای کودکان، تنقلات سالم برای کودکان، داروهای سنتی رشد و اشتها آور، شیره ها،ارده، شربت های سنتی، نمک دریا، شکر سرخ و قهوه ای، تخم پرندگان گوناگون، سمنو، روغن های مناسب، ظروف مناسبتغذیه کودک، غذای غنچه، ژله سالم و …
در آینده: گوشت و مرغ و لبنیات سالم و ارگانیک

5

4

3

12

اخبار مرتبط