پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

بودجه سال95 شهرداری با حدود 162 میلیارد تومان بسته شد/20 پروژه جدید از جمله تعدادی روگذر و زیرگذر از برنامه های سال آینده شهرداری دزفول میباشد

به گزارش دزمهراب شهردار دزفول در آیین افتتاح 22 پروژه خدماتی عمرانی شهرداری دزفول، اظهار کرد:اساس کار شهرداری با همیاری شورای شهر در این دوره، زیبا سازی منظر شهری، ترافیک و سهولت تردد، روکش آسفالت سطح شهر، احداث پارک های متعدد، کنار گذرهای طرح جامع مصوب سال 67، دفع آبهای سطحی، تکمیل پروژه های نیمه تمام، اصلاح ورودی های شهر، بازسازی بافت تاریخی، سرمایه گذاری در پارکینگ بازار و گردشگری از جمله این محورهاست که در حال پیگری اند و تعدادی از اینها به بهره برداری رسیده و تعدادی نیز افتتاح خواهد شد.

مهندس محمدرضا کرمی نژاد اشاره ایی نیز به بودجه شهرداری داشت و گفت: بودجه شهرداری در سال 94 مبلغ 124 میلیارد تومان بوده است و برای سال 95 حدود 162 میلیارد تومان بسته شده و همچنین سرمایه گذار هایی با حدود مبلغ 500 میلیارد تومان نیز وارد کار کرده ایم که خوشبختانه شورای شهر پس از یک ماه بررسی این را تصویب کرد.

وی افزود: تقریباً پنج سرمایه گذار ورود پیدا کرده اند که قرارداد با آنها بسته یا در حال بسته شدن است که این وضیت خوبی را در شهر ایجاد کرده است.

شهردار دزفول اساس کار شهرداری در سال 95 را تکمیل 37 پروژه نیمه تمام عنوان و تصریح کرد: در کنار تکمیل پروژه ها 20 پروژه جدید از جمله پل روگذر شریعتی، زیرگذر رودبند، زیرگذر و روگذر جاده شهید محمدی زاده، احداث میدان تجمعات مردمی، تعریض پل جاده سنجر و جاده سبیری، احداث پیست موتور سواری، مسقف کردن راسته آهنگران بازار قدیم و ساختمان جدید شهرداری جزء برنامه های سال آینده ما میباشد.

محمدرضا کرمی نژاد  با بیان اینکه پروژه تقاطع غیر همسطح فتح المبین تا الان 38 درصد پیشرفت فیزکی داشته است و تلاش بر به اتمام رساندن آن تا پاییز سال آینده است، اذعان نمود: کمربندی غرب نیز که جاده ای به موازات اتوبان دزفول اندیمشک است تا اکنون پیشرفت 90 درصد داشته است و به یاری خدا تا 4 خرداد افتتاح خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: علی رغم رکود اقتصادی و کاهش 50 درصدی فروش پروانه نسبت به سال گذشته و همچنین مالیات بر افزوده این شهر که به دلیل ساختار اقتصادی شهر که کشاورزی و معاف از عوارض است، با همت و تلاش همکاران و رهنمود های اعضای شورای شهر پروژه بزرگ میدان فتح المبین را اجرا گردیده و شهر را زنده نگه داشته ایم.

شهردار دزفول همچنین گفت: اعتبارات تملک دارایی ما به دلیل اینکه دزفول را شهری برخور دار می نامند صفر است، البته قرار بوده که امسال 2 میلیارد تومان به ما بدهند .

کرمی نژاد  در خطاب به معاون استاندار اظهار کرد: سایت مشاغل مزاحم دزفول فقط در انتظار مجوز جهاد کشاورزی است تا آرزوی دیرینه مردم و مسئولین دزفول برطرف شود. همچنین سایت میدان تره بار در انتظار تشکیل کمیسیون ماده 20 در دفتر شما(معاون استاندار) است تا ما بتوانیم این میدان را که اکنون ترافیک سنگین و نیز مسکونی شدن اطراف آن، تبدیل به یک مشکل بزرگ شهری است را جابه جا کنیم.

وی ادامه داد: جاده محمدبن جعفر که در سال گذشته 26 کشته داده فقط در انتظار مجوز جهاد کشاورزی است چرا که ما طرح عریض کردن آن را داده ولی جهاد کشاورزی مسئله ی تغییر کاربری را در سد راه ما قرار داه است. یکی دیگر از مشکلات اصلی ما بازنگری طرح جامع این شهر است که دو شهر دزفول و اندیمشک هرسال گرفتار این قضیه اند.

شهردار دزفول در پایان گفت: شهر آماده استقبال و پذیرایی از میهمانان نوروزی است؛ کمپ نوروزی با تجهیزاتی از جمله حمام و آب گرم آماده شده است؛ همچنین نظافت معابر، تجهیز پارکها، گل کاری و دیگر اقدامات صورت گرفته است.

IMG_7361

اخبار مرتبط