پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

نگذارید مطالبه گران حقیقی به بهانه وحدت حذف شوند

چند روز پیش بود که حجه الاسلام قاضی، در دیدار با اصحاب رسانه، از لزوم مطالبه گری توسط خبرنگاران صحبت کردند؛ سخنانی که اگرچه حرف دل خیلی از مطالبه گران بوده، ولی تاکنون کمتر مطرح شده است.

متاسفانه فضای شهرستان، به خصوص پس از انتخابات دوم اسفند، به سمتی پیش رفت که کم ترین انتقاد و حتی مطالبه، بعضا با بدترین پاسخ مواجه می شود. کلامِ مطالبه گران حقیقی، بیش از آنکه به چشم دلسوزی دیده شود، به چشم سیاسی کاری و حتی رفتار ضدقومیتی دیده می شود. کم نیستند افرادی که پشت کلمه ارزشمند “وحدت” پنهان می شوند و هرگونه مطالبه و یا انتقاد را به بهانه وحدت شکنی، به شدت تخطئه می کنند

*سوال اصلی این است:
آیا هرگونه انتقاد و مطالبه از مسئولین فعلی، به معنای تایید فضای مدیریتی پیش از انتخابات در شهرستان است؟*

متاسفانه از نگاه بسیاری، جواب این سوال مثبت است؛ و اگر نبود، چه دلیلی داشت که پاسخ برخی ارگان ها و افراد مسئول، نسبت به مطالبات و انتقادات علمیِ غیرسیاسی، تا این حد تند و زننده باشد؟ اینجاست که باید به دادِ مطالبه گران حقیقی رسید، و برای این کار چه کسی بهتر از #امام_جمعه محترم و رئیس شورای فرهنگ عمومی؟

جناب حجه الاسلام #قاضی_دزفولی

با توجه به نگاه ارزشمند‌تان به مقوله مطالبه گری، حضرتعالی می توانید فضای #نقد و فرهنگ مطالبه را به خوبی تبیین کرده و اجرای عملی آن را از مسئولین مختلف شهری درخواست کنید. جایگاه بالای شخصیتی و حقوقی شما در شورای فرهنگ عمومی به گونه ایست که می توانید به راحتی در باز شدن فضای نقد و مطالبه، مطالبه گران حقیقی را یاری کنید.

البته که شما در سخنان خود با خبرنگاران از لزوم مطالبه حتی از نهاد امامت جمعه سخن گفتید، اما بدون شک هستند افرادی که همین متن را به خاطر مطالبه از حضرتعالی، خلاف اصول و اخلاق و اصطلاحا “وحدت شکن” می دانند؛ همانگونه که مطالبه از نماینده محترم را به عنوان عناد با ایشان تفسیر می کنند، نقد علمیِ عملکردِ شهرداری را به عنوان خیانت و سیاسی کاری تلقی می کنند و تذکر به فرماندار مردمی را در حکم محاربه می بینند. آیا به راستی تفاوت مطالبه #جوانانمومنانقلابی، با انتقادات و سخنان سیاسی و پرغرض برخی افراد و رسانه ها قابل تشخیص نیست؟ همان گونه که رهبری در دیدارهای دانشجویی، انواع نقدها و مطالبات را می شنوند و پاسخ می دهند، آیا نباید بر مبنای “النصیحه لائمه المسلمین” فضای نقد و مطالبه را برای #مطالبه_گران حقیقی باز کرد؟

امیدواریم با ورود مشفقانه شما به این عرصه و حمایت از گروه های جوان و مردمی، روح تازه ای در فضای مطالبه گری شهرستان دمیده شود.

اخبار مرتبط