پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

یک هزار و ۴۳۸ واحد مسکن مهر در دزفول به بهره برداری رسید+گزارش تصویری

به گزارش دزمهراب ظهر امروز شنبه، یک هزار و ۴۳۸ واحد مسکن مهر در مهرشهر دزفول با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی بهره برداری و تحویل متقاضیان شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، در آئین بهره برداری از این واحد ها گفت:  از مجموع دو میلیون و ۲۱۶ هزار واحد مسکن مهر کشور که از ابتدای شروع این طرح ها با بانک های عامل قرارداد های مشارکت مدنی بسته شده تا به امروز یک میلیون و ۸۸۰ هزار واحد به بهره برداری رسیدند.

احمد اصغری مهر آبادی با بیان اینکه حدود ۳۴۰ هزار واحد مسکن مهر دیگر نیز در حال ساخت است، افزود: تاکید دولت  اتمام این پروژه ها تا پایان سال ۹۵ است که ما نیز وعده داده ایم که پروژه های مسکن مهری که معارض ندارند را بتوانیم تا این تاریخ به مرحله بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به برخی از پروژه های مسکن مهر در کشور که دارای مشکلات مالی و قضایی هستند داشت و اظهار کرد: خوشبختانه دستگاه قضایی دستور داده تا لیست این پروژه های دارای مشکل را در اختیار آنها قرار دهیم تا در خصوص آنها تعیین تکلیف نهایی انجام شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر همچنین اذعان نمود: برخی از واحدهای مسکن مهر  کشور فاقد متقاضی اند و طبق مصوبه هیئت دولت شرایط چهارگانه متقاضیان مسکن مهر باطل شد و وزیر راه و شهرسازی نیز دستور العمل هایی را به استان ها ابلاغ کرده و استان ها یک هفته پس از این ابلاغیه موظف به اطلاع رسانی در خصوص چگونگی فروش این واحدهای بدون متقاضی هستند.

اصغری مهر آبادی با بیان اینکه از دوشنبه هفته جاری اطلاعات واحدهای بدون متقاضی و وضعیت دقیق طرح ها، قیمت تمام شده و سهم پرداخت شونده از سوی متقاضی اطلاع رسانی می شود، بیان کرد: برای ثبت نام و تحویل این واحدهای مسکن مهر دو شرط تاهل و عدم برخورداری از امکانات دولت و زمین های مسکونی نیاز است که اگر فروش تمام واحدهای باقیمانده توسط افراد دارای این دو شرط به پایان نرسید تمامی شروط حذف خواهد شد تا پروژه های فاقد متقاضی به طور کامل پایان یابند.

وی همچنین مسائل زیربنایی و روبنایی مسکن مهر از جمله مشکلات آب، برق، گاز و فاضلاب را از وظایف وزارت های نیرو و نفت شمرد و اغان نمود: ساخت مدرسه، مسجد، کلانتری و مراکز درمانی و بهداشتی در پروژه های مسکن مهر نیز بر عهده دستگاه های متولی است اما وزارت راه و شهرسازی از محل فروش اراضی خود تاکنون احداث ۴۷۷ باب مدرسه در پروژه های مسکن مهر کشور را آغاز کرده که از این تعداد تاکنون ۱۸۰ باب مدرسه افتتاح شده اند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با بیان اینکه از ۸۲۲ باب مسجد در دست اجرا تاکنون ۲۳۲ باب مسجد افتتاح و نیز از ۵۷ واحد کلانتری توانسته ایم ۲۵ واحد را به بهره برداری برسانیم، تصریح کرد: با مساعدت ها و تلاش های استاندار خوزستان، فرمانداران شهرستان های خوزستان و بانک مسکن این استان، تاکنون پروژه های مسکن مهر زیبایی در استان خوزستان به بهره برداری رسیده اند.

IMG_7430

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش شورای مسکن استانداری خوزستان و فرمانداران و با وجود تمام محدودیت ها خوشبختانه امسال ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در استان خوزستان به بهره برداری رسیدند.

منوچهر رحمانی با بیان اینکه امروز با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر، هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در ۱۲ شهر استان به بهره برداری رسید، افزود: به دلیل اینکه شهرستان دزفول با  برخورداری از هزار و ۴۸۰ واحد بیشترین افتتاحیه واحدهای مسکن مهر را داشت به عنوان شهر پایلوت برای افتتاحیه با حضور مسئولان استانی و کشوری انتخاب شد.

وی افزود: اتمام ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در استان مهمترین هدف ما در سال آینده است که پیش بینی می شود ۵۰ درصد این واحدها به علت نداشتن متقاضی مشمول بخشنامه وزارت راه وشهرسازی شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه ۲۰ هزار واحد مسکن مهر دیگر در استان خوزستان وجود دارد که باید تلاش کنیم تا خدمات زیربنایی و روبنایی آنها انجام شود، عنوان کرد: خوزستان وضعیت ویژه ای دارد بنابراین باید نگاه ویژه ای ازسوی وزارت در راستای حل مسائل و مشکلات به ویژه در حوزه راه و مسکن به این استان شود ضمن اینکه فرمانداری ها و استانداری خوزستان نیز همواره در این زمینه ها نهایت همکاری را داشته اند.

لازم به توضیح است در کنار افتتاح این واحدهای مسکن مهر در مهرشهر دزفول، تعدادی از طرح های این پروژه های مسکن مهر از جمله دو بازارچه خرید، مسجد ولایت مهرشهر و مجموعه ورزشی تعاون مهرشهر با برخورداری از زمین چمن فوتبال، والیبال و بسکتبال نیز با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر، معاون عمرانی استانداری خوزستان، و دیگر مسئولان کشوری و استانی و شهری به بهره برداری رسیدند.

همچنین این مسئولان کشوری و استانی و شهری از طرح های نیمه تمام در منطقه مسکن مهر منطقه مهرشهر از جمله مدرسه 10 کلاسه مهرشهر و مسکن مهرهای منطقه زیباشهر نیز در جهت بررسی برای رفع موانع و مشکلات بازدید به عمل آمد.

IMG_7388IMG_7394IMG_7399IMG_7408IMG_7431IMG_7444IMG_7363IMG_7368IMG_7373

IMG_7469 IMG_7471 IMG_7481 IMG_7456IMG_7459IMG_7381IMG_7500

اخبار مرتبط