- پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب شهرستان دزفول - http://www.dezmehrab.ir -

مرگ 5 نفر در صحنه فیلم معراجی‌ها + تصاویر و اسامی کشته‌شدگان

به گزارش خبرنگار فرهنگی مشرق، 5 نفر از عوامل فیلم «معراجی‌ها» که در جلوه های ویژه حضور داشتند سر صحنه این فیلم که در شهرک دفاع مقدس فیلمبرداری می شود جان خود را از دست دادند.

جواد شریفی راد (مدیر جلوه های ویژه)، رضا فرجی، علی اکبر رنجبر، دستیار جواد شریفی، یکی از کارگران شهرک سینمایی و بدلکار گروه تمام افرادی بوددند که در این انفجار جان خود را از دست دادند.

حادثه زمانی رخ داد که در سر صحنه فیلم جدید «مسعود ده نمکی»، جواد شریفی راد قصد داشت با استفاده از بنزین، یک انفجار بزرگ ایجاد کند. این انفجار ایجاد شد و ترکش های اتومبیل منفجر شده به اتوموبیل جواد شریفی که در نزدیکی محل انفجار پارک بود اصابت کرد. در اثر این حادثه جواد شریفی که در نزدیکی اتوموبیل خود بود، به همراه عباس رنجبر مدیر شهرک سینمایی دفاع مقدس کشته شد.

هم اکنون «مرتضی مولایی» یکی از نیروهای خدمات که در این حادثه آسیب دیده بود در اتاق عمل بیمارستان شهدای هفتم تیر شهر ری تحت عمل جراحی است.سایر مجروحان این حادثه نیز به بیمارستان های دیگر منتقل شدند.

بابک برزویه عکاس این فیلم که به شدت از این اتفاق ناراحت بود با اعلام این خبر گفت ادامه داد: من در سر صحنه حاضر نبودم اما از اطلاعاتی که گرفتم چاشنی ها دیر عمل کردند و زمانی که عوامل جلوه های ویژه برای چک کردن این چاشنی ها رفتند ناگهان هنگام جازدن چاشنی همه آنها کشته شدند.

کل مجروحان این حادثه 12 نفر اعلام شده اند. «حمید عرب شهیری» طراح صحنه و لباس سریال نیز مصدوم شده که حال وی خوب است و به صورت سرپایی درمان شده است.

مهدی فرج پور مدیر صحنه فیلم سینمایی «معراجی ها» از بهبودی وضعیت جسمانی حمید شهیری طراح صحنه و لباس فیلم خبر داد و گفت:‌در حال حاضر شهیری به هوش است و به دلیل چندین جراحت عمیق و چند ترکش در بدنش در حال انتقال به اتاق عمل است.

حادثه چطور اتفاق افتاد؟

ده نمکی و گروهش که برای فیلمبرداری آخرین صحنه های فیلم معراجی ها به شهرک سینمایی دفاع مقدس رفته بودند، خود را آماده فیلمبرداری می کردند. هنوز کارگردان و گروه بازیگران برای شروع کار نیانده بودند و گروه جلوه های ویژه مشغول فراهم کردن مقدمات صحنه های مربوط به انفجارهای فیلم بودند که …

ادامه ماجرا را به روایت «سید جواد هاشمی» از بازیگران این فیلم که در صحنه حضور داشته بخوانید:« TNT مورد نظر برای انفجار در یکی از صحنه‌های این فیلم – سریال در کنار خودرو سمند جواد شریفی قرار داشت که ناگهان TNT منفجر شد که باعث انفجار خودرو سمند هم شد.جواد شریفی و چهار نفر دیگر از عوامل پشت صحنه کنار خودرو ایستاده بودند و در حال آماده کردن صحنه برای آغاز فیلمبرداری بودند که ماشین منفجر شد. من اجساد هر 5 نفری را که کشته شدند، دیدم و این مسئله برای من خیلی ناگوار بود.»

هاشمی درباره کشته شدن مدیر جلوه های ویژه میدانی معراجی ها در این حادثه گفته:«جواد شریفی یکی از بهترین مدیران جلوه های ویژه بود که هیچ‌گاه بی‌احتیاطی نمی کرد. این اولین بار بود که بعد از 30 سال فعالیت در حوزه سینما و تلویزیون و به خصوص در حوزه دفاع مقدس با چنین صحنه‌ای مواجه شدم.»

«جواد شریفی‌راد» ازجمله باسابقه‌ترین مدیران جلوه های ویژه در سینمای ایران بود که مسئولیت جلوه‌های ویژه بیش از 30فیلم سینمایی را برعهده داشت. او از جمله عومل پروژه بزرگ «محمد(ص)» به کارگردانی مجید مجیدی هم بود.

471934_732 [1]

«جواد شریفی راد» مدیر جلوه های ویژه فیلم معراجی ها بود که در انفجار روز چهارشنبه جان خود را از دست داد

از سوی دیگر مدیر شبکه اول سیما هم که دقایقی پس از وقوع حادثه به شهرک سینمایی دفاع مقدس رفته بود، به خبرگزاری «تسنیم» گفته:« چون سانحه، قبل از شروع فیلمبرداری صحنه بوده است آسیبی به بازیگران و کارگردان فیلم مسعود ده‌نمکی نرسیده است، اما متاسفانه جواد شریفی، مدیر جلوه های بصری فیلم سینمایی «معراجی ها»‌ به همراه رضا فرجی، جانشین تولید فیلم؛ مهدی مرادی، دستیار جلوه های ویژه و یکی از کارگردان جلوه‌های ویژه در این حادثه کشته شده‌اند.

آن طور که فرجی گفته، «اکبر رنجبر»مدیرعامل شهرک سینمایی دفاع مقدس هم در صحنه حاضر بوده است و جان خود را از دست داده است. ضمن این که به گفته او، علت دقیق این حادثه هنوز مشخص نشده است و کارشناسان هم اکنون کار بررسی دقیق این حادثه را شروع کرده‌اند و به زودی علت آن اعلام می‌شود.

471935_819 [2]

علی اکبر رنجبر مدیر شهرک سینمایی دفاع مقدس از جمله قربانیان حادثه انفجار امروز بود