18th، ژانویه 2021
پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب
اخبار دزفول، خوزستان، جهان
Dezmehrab.ir
زمان انتشار: 18 th ژانویه 2021 ساعت 2:41 ق.ظ | کد خبر: 60457  

در پی ابراز نارضایتی تعدادی از همشهریان نسبت به وضعیت خدمات دهی یکی از دفاتر خدمات دهی بیمه تکمیلی در دزفول، خبرنگار دزمهراب طی چند مرحله و در چند روز مختلف در این دفتر حضور پیدا کرد و پس از ساعت ها پرس و جو و بررسی مشکل از نزدیک، این گونه شرح میدهد:

بنا به درخواست تعدادی از شهروندان که از پایین بودن کیفیت خدمات دفاتر بیمه تکمیلی درشهرستان دزفول گله مند بودند، سرزده به یکی ازشعب بیمه تکمیلی در سطح شهر رفتم و با تعدادی از مراجعه کنندگان به این دفتر گفتگو کردم و پای صحبتهایشان نشستم. وارد شعبه یک بیمه تکمیلی (آتیه سازان حافظ)در خیابان انقلاب روبروی اداره آموزش و پرورش شدم. دفتر این شعبه یک خانه قدیمی بود،داخل محوطه این دفتر تعدادی صندلی به صورت پراکنده و با فاصله گذاشته شده بود. در محوطه روی یکی از صندلیها با فاصله کنار خانمی حدودا ۶۰ ساله نشستم. او با دیدن من سرصحبت را باز کرد و با ناراحتی گفت: با تصور اینکه نوبت دهی دفتر بیمه تکمیلی به صورت روزانه است و میتوانم کارهای بیمه ام را همین امروز انجام دهم، ساعت ۶ صبح برای گرفتن نوبت به این دفتر مراجعه کردم وچون وسیله رفت وآمد نداشتم، همسرم به ناچار موتورسیکلت همسایه مان را قرض کرد تا مرا صبح زود به دفتر بیمه برساند.

او در ادامه گفت: ساعت کار دفتر ۸ صبح بود و من بعد از دو ساعت انتظار یک شماره نوبت گرفتم اما در کمال تعجب دیدم که روی برگه نوبت دهی شماره برای ۸ روز دیگر به من داده شده وتاریخ ۸ روز بعد روی برگه زده شده است! این واقعا برای من ناراحت کننده بود که بعداز ساعت ها معطلی درنهایت موفق نشدم امروز کارهای مربوط به بیمه ام را انجام دهم و این واقعا جای تاسف دارد.

کمی آن طرفتر مردی حدودا ۵۰ ساله نشسته بود و خودش را با گوشی موبایلش مشغول کرده بود، او هم با شنیدن گله های آن خانم شروع به صحبت کرد و با اشاره به کیفیت پایین خدمات دهی دفاتر بیمه تکمیلی و ناکافی بودن این خدمات برای مردم دزفول گفت: چرا باید شهرستانی مانند دزفول با این جمعیت و این میزان متقاضی خدمات بیمه تکمیلی، فقط دو شعبه در کل شهرستان داشته باشد؟ این درحالیست که هر دو شعبه تقریبا در یک منطقه ودر یک سمت شهر قرار دارند! بنابراین مردمی که در سمت دیگر شهر هستند برای رفت وآمد و گرفتن نوبت بیشتر دچار مشکل میشوند.

وی همچنین گفت: با اینکه شماره نوبت خود را ۴۰ روز پیش دریافت کرده ولی با اینحال امروز نزدیک به سه ساعت در محوطه منتظر مانده تا نوبتش شود و کار بیمه اش را انجام دهد.

وی درادامه با ابراز نارضایتی از نحوه نوبت دهی دفاتر بیمه تکمیلی گفت: درباره نحوه نوبت گیری و چگونگی آن و اینکه چه روزهایی و چه ساعاتی باید برای دریافت نوبت مراجعه کنیم به خوبی اطلاع رسانی دراین دفاتر نمیشود و جهت راهنمایی مراجعه کنندگان، هیچگونه اطلاعیه یا برگه راهنمایی بر روی درب ورودی ویا حتی داخل ساختمان نصب نشده و بنابراین بسیاری از مراجعه کنندگان دراین مورد دچار سرگردانی میشوند و اگر در این مورد از پرسنل دفاتر هم سوال کنیم معمولا به سختی و با اکراه جواب می دهند و در این مورد به خوبی راهنمایی یا پاسخگویی نمیکنند.

وی با اشاره به کم بودن تعداد پرسنل دفاتر بیمه تکمیلی نسبت به تعداد زیاد مراجعه کنندگان به این دفاتر گفت: ناکافی بودن تعداد پرسنل در دفاتر بیمه تکمیلی باعث ازدحام در این دفاتر شده و همچنین باعث شده که روند ارائه خدمات به مردم در این دفاتر به کندی صورت گیرد و همین امر باعث نارضایتی بسیاری از مردم شده است.

خانم مسن دیگری در محوطه کنار همسرش ایستاده بود. با او نیز همکلام شدم و پای صحبتهایش نشستم. او نیز حرفهایش را اینگونه آغاز کرد؛ امروز برای گرفتن نوبت مراجعه کردم و یکی از کارمندان به من گفت که از امروز تا ۱۲ روز دیگر نوبت دهی ندارند و برای گرفتن نوبت ۱۲ روز دیگر باید مراجعه کنم آن هم در ساعات اول صبح! وی با اشاره به اینکه بسیاری از مراجعه کنندگان دفاتر بیمه تکمیلی مردان و زنان سالمند هستند گفت: افراد سالمند توانایی چندین بار مراجعه به دفاتر و ساعتها ایستادن در صف انتظار را ندارند واین شیوه خدمات دهی باعث نارضایتی و خستگی آنها میشود

ارسال نظر

     


-->
رفتن به نوار ابزار