پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

آیت الله مهدوی کنی مجاهدی نستوه عالمی بابصیرت واهل علم و فقاهت بود که خدمات بزرگی به اسلام و نظام کرد

امام جمعه دزفول با تسلیت ارتحال ملکوتی عالم مجاهد آیت الله محمدرضا مهدوی کنی اظهار داشت : این مجاهد نستوه عالمی با بصیرت، اهل علم و فقاهت بود که خدمات بزرگی به اسلام و نظام نمود.

آیت الله مهدوی کنی (2)
 حجت الاسلام والمسلمین ‘سیدمحمدعلی قاضی دزفولی’  امام جمعه دزفول در خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع)  این شهرستان گفت : آیت الله مهدوی کنی در عرصه هایی که احساس تکلیف می کرد مخلصانه حضور داشت.

وی از حضور مردم ولایتمدار ایران اسلامی در آیین تشییع و تدفین این عالم ربانی تقدیر نموده  و در ادامه تصریح کرد: اگر مومن فقیهی از دنیا برود شکافی به وجود می آید که به سادگی قابل جبران نیست.

خطیب  نماز جمعه دزفول در ادامه به تشریح سفر نخست وزیر عراق به ایران پرداخته  و افزود : سفر نخست وزیر عراق به ایران بر اقتدار ایران اسلامی صحه گذاشت.

امام جمعه دزفول همچنین در ادامه خاطر نشان کرد: حیدر العبادی نخست وزیر عراق پس از اینکه به نخست وزیری عراق رسید در نخستین سفر خود ایران را برای تقویت راهبردی ایران و عراق و رایزنی با مقامات کشور انتخاب کرد که بیانگر اقتدار ایران اسلامی در عرصه جهانی است.

وی جمهوری اسلامی ایران را کشوری قدرتمند در عرصه بین المللی و منطقه ای دانسته و تصریح نمود: آمریکایی ها با وجود اینکه توافقنامه ژنو مبنی بر لغو تحریم علیه ایران را امضا کردند اما تاکنون به عهد خود وفا نکرده اند.

امام جمعه دزفول همچنین افزود:’وندی شرمن’ معاون وزیر خارجه آمریکا در سخنانی گفته ایران باید تصمیم سختی بگیرد اما باید بداند ما خیلی وقت پیش تصمیم خود را گرفته ایم و این آمریکاست که باید تصمیم سختی بگیرد و از حقه بازی دست بردارد.

حجت الاسلام محمد علی قاضی دزفولی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه در آستانه ماه محرم از تشکیل هشت کمیته تخصصی در دزفول خبر داد و گفت: این کمیته ها در راستای برگزاری آیین های عزاداری با محتوای بالا و با شکوهتر تشکیل شده است.

وی اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ضامن قبولی واجبات دانسته  و تاکید کرد: اگر امر به معروف ونهی از منکر در جامعه اجرا شود سایر واجبات نیز در جامعه اجرا خواهد شد.

خطیب جمعه دزفول ادامه داد:برخی تصور می کنند اجتناب از نهی از منکر نوعی بردباری و حلم است در حالی که سستی در برابر نهی از منکر یکی از صفات ناهنجار بوده که موجب اشاعه منکر در جامعه می شود.

وی لازمه دین و شریعت را برقراری امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان کرد و گفت: امام حسین (ع) با احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به اسلام حیات تازه بخشید.

امام جمعه دزفول  ههمچنین به هیات های عزادار توصیه نمود در اقامه فریضه نماز در هنگام عزاداری ماه محرم مشارکت داشته و تلاش کنند نماز اولویت نخست عزاداری ها باشد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی از تشکیل کمیته بهداشت در دزفول به منظور نظارت بر ذبح دام قربانی همچنین مراقبت از ورود دام سالم خبر داد و افزود:عزاداران حسینی باید مراقب باشند هنگام سوگواری بدعت گذاری نکنند و با بستن شالهای رنگی زمینه را برای سو استفاده دشمن فراهم نکنند.

امام جمعه دزفول تشکیل قرارگاه عاشورا را از دیگر فعالیت های ستاد محرم دزفول عنوان کرد.

وی با گرامیداشت هشتم آبان سالروز شهادت نوجوان بسیجی ‘محمدحسین فهمیده’ گفت: ملتی که شهادت دارد نمی توان به آن آسیب رساند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در فراز دیگری از خطبه های نماز جمعه موفقیت ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران به ویژه عبدالرضا جوکار قهرمان دزفولی در مسابقات پارالمپیک آسیایی را تبریک گفت.

امام جمعه دزفول به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان نیز اشاره کرد و گفت:رشد و توسعه کشور در گروه تقویت بنیه علمی و اقتصاد دانش بنیان محقق می شود.

قاضی دزفولی

ایرنا

اخبار مرتبط