پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

امام جمعه دزفول : رفتار کسانی که می دانند صلاحیت ندارند و ثبت نام کرده اند جای تامل دارد

به گزارش دزمهراب آئین با شکوه نماز جمعه با حضور اقشارمردم متدین و ولایت مدار دزفول و به امامت “حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی قاضی دزفولی” در مصلای امام علی (ع) این شهرستان برگزارشد.

دعوت به تقوای الهی

خطیب نماز جمعه دزفول در خطبه های نمازبا سفارش خود ومردم به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا موجب قبولی طاعات و عبادات می شود.

 تاکید برهوشیاری مردم و مسئولان در امر انتخابات آینده

حجت الاسلام  والمسلمین “سید محمدعلی قاضی دزفولی ” با اشاره به دو انتخابات سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی  و خبرگان رهبری گفت: یکی از زمینه های فراهم نمودن فتنه جدید، انتخابات است که این امر هوشیاری همه مردم و مسولان کشور را طلب می کند.

رفتار کسانی که می دانند صلاحیت ندارند و ثبت نام کرده اند جای تامل دارد

امام جمعه دزفول، افزایش ۶۲ درصدی ثبت نام کنندگان خبرگان و افزایش ۶۵ درصدی ثبت نام کنندگان مجلس را در تاریخ کشور بی سابقه خواند و افزود: باید از کسانی که صلاحیت داشته و با احساس تکلیف وارد عرصه انتخابات شدند و تنور انتخابات را گرم می کنند تشکر کرد ولی رفتار کسانی که می دانند صلاحیت ندارند و ثبت نام کرده اند جای تامل دارد.

شورای نگهبان اجازه نفوذ عناصر ناصالح را نخواهد داد

خطیب جمعه دزفول، با بیان اینکه شورای نگهبان  چشم بینای انقلاب است ادامه داد: یکی از دلایل افزایش ثبت نام کنندگان مجلس، افزایش هزینه تایید نشدن آنها و ایجاد فشار بر شورای نگهبان است تا بتوانند تعدادی را با فشار از فیلتر شورای نگهبان عبور و آنها را به بدنه تصمیم گیری  و تصمیم سازی کشور نفوذ دهند ولی شورای نگهبان ثابت کرده هرگز زیر فشار و جوسازی نخواهد رفت و اجازه نفوذ عناصر ناصالح را نخواهد داد.

ملاک و معیار عمل به قانون است

امام جمعه دزفول  از قانون به عنوان ملاک و معیار عمل نام برد و با انتقاد از تلاش برای دو قطبی کردن انتخابات، رأی دادن به اصلاح بر اساس معیار ها را وظیفه همه عنوان کرد  و ادامه داد: ملاک انتخاب باید اصلاح بودن کاندیدا باشد و قومیت، لر، عرب، دزفولی و یا روستایی بودن کاندیدا هیچ فرقی نمی کند چرا که همه شهروندان شهرستان دزفول با هم برادریم و برتری افراد فقط به خاطر تقوا است. این فرهنگ قرآنی است و باید بر این اساس عمل کرد و هر کس به این اختلاف دامن بزند زمیه فتنه را فراهم کرده است.

اسلام ظرفیت شکل دهی تمدن اسلامی و اداره جهان را دارد

حجت الاسلام والمسلمین قاضی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم نقلاب در دیدار با میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی گقت: اسلام ظرفیت شکل دهی تمدن اسلامی و اداره جهان را دارد و در این راه  امت اسلامی وظیفه دارد تمام همت خود را برای رسیدن به تمدن واقعی اسلامی به گمارد.

کسی حق ندارد به خواب برود و از دشمن غفلت کند

امام جمعه دزفول  آرامش و صلح را لازمه شکل گیری پایه های تمدن ساز اسلامی اعلام کرد و افزود: وظیفه همه مسلمانان بصیرت افزایی است و در این شرایط وظیفه علما سنگین تر است چرا که زمانی که تمام استکبار با زر و زور و تزویر به میدان آمده است کسی حق ندارد به خواب برود و از دشمن غفلت کند.

نامه ۲۰۵ نماینده مجلس به رئیس جمهور و بی سابقه خواندن رکود فعلی

امام جمعه دزفول به اشاره نامه ۲۰۵ نماینده مجلس به رئیس جمهور و با بی سابقه خواندن رکود فعلی کشور، شعار عبور از رکود را با واقعیت همخوان ندانست و اظهار کرد: بر اسا س آمارهای رسمی، در بهار امسال، بودجه عمرانی دولت با کاهش ۹۹ درصدی به حدی بسیار ناچیز رسید به طوریکه بسیاری از متوقف شده و بسیاری از صنایع کشور با تعطیلی مواجه شده اند.

توجه نکردن دولت به اقتصاد مقاومتی

خطیب  نماز جمعه دزفول، گفت: توجه نکردن دولت به اقتصاد مقاومتی بسیاری از مشکلات کنونی اقتصاد را در پی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی  با تاکید بر اینکه به جای تحریم باید چاره ای به حال مدیریت کشور شود، به سخن یکی از مسوولان بلند پایه که خواستار ورود مدیران خارجی به عرصه اقتصاد و تولید کشور برای ایجاد تحول شده بود، اشاره کرد  و گفت: چنین مدیری که خودباخته و اعتقادی به توانایی اصلاح در شرایط کنونی کشورا ندارد حق ندارد در رأس صنعت و تجارت کشور باشد و باید تغییر کند.

تنها راه نجات بشریت بازگشت به معنویت و اخلاق است

امام جمعه دزفول در فرازی دیگر از  خطبه های نماز  سالگرد ابلاغ پیام تاریخی امام(ره) به گرباچف رئیس جمهور شوروی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه مشکل کنونی جهان، فاصله گرفتن از خدا است، گفت: تنها راه نجات بشریت بازگشت به معنویت و اخلاق است و این پیام امام به گرباچف است.

غربی ها با رواج بی حجابی قصد دارند از زنان استفاده ابزاری کنند تا به مقاصد خود برسند

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول، همچنین با اشاره به سالروز توطئه کشف حجاب رضاشاه یکی از پایه های اساسی سلامت جامعه را پاکدامنی و عفت زنان نامید و با تاکید بر اینکه اسلام، عزت و سرافرازی زنان را می خواهد، اضافه کرد: غربی ها با رواج بی حجابی قصد دارند از زنان استفاده ابزاری کنند تا به مقاصد خود برسند.

گرامیداشت ۱۶ دی  روز شهدای دانشجو 

امام جمعه دزفول در بخشی دیگر از خطبه های نماز فرارسیدن ۱۶ دیماه روز شهدای دانشجو و سالروز شهادت شهید “علم الهدی” و همچنین چهلمین روز شهادت شهید “هیودی” نخستین شهید مدافع حرم این شهرستان را گرامی داشت و به خانواده و مردم دزفول، درگذشت سید مهدی کاظمینی فرماندار سابق دزفول و از مدیران صداو سیما را تسلیت گفت.

فتنه ۸۸ هزینه های جبران ناپذیری بر کشور تحمیل کرد

امام جمعه دزفول همچنین با گرامیداشت ۹ دی، تصریح کرد: ۹ دی این پیام را دارد که یادمان باشد، فتنه ۸۸ هزینه های جبران ناپذیری بر کشور تحمیل کرد و باید مراقب باشیم که در قالب دیگر این فتنه تکرار نشود.

تبریک آغاز سال میلادی ۲۰۱۶ به همه مسیحیان

حجت الاسلام والمسلمین قاضی  با تبریک آغاز سال میلادی ۲۰۱۶ به همه مسیحیان جهان  گفت: امیدواریم مسیحیان با ایمان اهداف صلح طلبانه عیسی مسیح (ع) را سرلوحه قرار گیرد.

* مجد دز

اخبار مرتبط