پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

مسئولان! کانون جلسات قرآن دزفول را دریابید

به گزارش پایگاه خبری فرهنگی دزمهراب به نقل از انصارحزب الله دزفول: یکی از ویژگیهای مهم و اثرگذار فرهنگی در دزفول در دوران انقلاب و دفاع مقدس و پس از آن وجود جلسات قرآن پویا و فعال بوده است که مهم ترین وظیفه آنها تربیت نیروهای نوجوان و جوان و بطور کلی نسل متعهد آینده می باشد. جلسات قرآن در دزفول زبانزد بسیاری از آگاهان مسائل فرهنگی و سیاسی در استان و حتی کشور است. بسیاری از سرداران و مسئولان لشکری و کشوری که فرزند این دیار هستند مفتخر به عضویت در فلان جلسه و فلان مسجد هستند . مساجد وجلسات قسمتی مهم از خاطرات و زندگی آنان است و انشاء الله همچنان نیز با همت همه قسمت مهم نسل فعلی و آینده این شهرعالم خیز باشد.

کانون جلسات قرآن دزفول در سال ۱۳۷۸در پی آسمانی شدن۳۱عضو جلسه قرآن مسجد حجت بن الحسن راه اندازی شد و از آن زمان تا کنون تلاش نمودند تا باعث وحدت و یکپارچگی بین جلسات قرآن شهرستان شوند. مسئولان این کانون با تلاش شبانه و روزی و کاملاً جهادی و فی سبیل الله در پی فراهم کردن کمکهای مادی و معنوی برای جلسات قرآن هستند. اکنون کانون جلسات قرآن را می توان بدون اغراق بعنوان یکی از قطب های مهم فرهنگی شهر نام نهاد که به شکلی کاملاً جهادی و مردمی با همان روحیه دوران دفاع مقدس اداره می شود . کانون بیش از ۱۰۰جلسه قرآن در مقاطع مختلف سنی را زیر مجموعه خود دارد و در طول سال علاوه بر برنامه ریزی برای برنامه های تفریحی و ورزشی ، دوره های آموزشی برای بالا بردن سطح علمی و عقیدتی مسئولین جلسات نیز برگزار می کند از جمله این دوره ها ، دوره ای است که در هفته ایی که گذشت در شهر مقدس قم برگزار شد، این دوره در دومین سال برگزاری خود که  از ۲۴ شهریور تا ۲۷ شهریور با حضور اساتیدحوزه و دانشگاه میزبان بیش از ۱۰۰مسئول جلسه و مربی قرآن می باشد.

 کانون خود را درگیر بروکراسی های اداری و یا دربند بیلان کار و یا بودجه های آنچنانی نکرده است ،همین دوره آموزشی اخیر را برخی دستگاههای فرهنگی که امکانات و ردیف بودجه اختصاصی و نیز کارمند رسمی دارند اگر برگزار نمایند بارها و بارها در بوق و کرنا می گذارند که “ما توانستیم با این همه خدم وحشم دوره ای اینچنینی برگزار کنیم ” اما این دوستان کارهایشان را در مظلومیت کامل بدون جار زدن انجام می دهند. سرمایه مهم این جمع اعضای جلسات قرآن و همت و اخلاص و عشق مسئولان جلسات می باشد .هرچند که مسئولان کانون گزارش کار خود را در مجمع عمومی مسئولین جلسات قرآن شهر وروستا به اطلاع می رسانند اما نباید از اصل تبلیغات غافل شوند.

 اعضای مجمع عمومی کانون(مسئولان جلسات) و نیز اعضای شورای مرکزی کانون همگی بدون کوچکترین چشم داشتی از نهادی و مسئولی و با پی گیری و تلاش بیشترین کار فرهنگی(مسابقات مختلف فرهنگی و هنری و ورزشی و عقیدتی )را انجام داده و بی مهری برخی از مسئولان ذره ای بر اراده پولادین این دوستان خللی هرچند کوچک وارد ننموده است.

یقیناً حمایت و همکاری با اینگونه نهادهای خودجوش مردمی از سوی ارگانها و سازمانهای دولتی و حکومتی می تواند گامی بزرگ در راستای جهادفرهنگی مورد نظر مقام معظم رهبری باشد به شرط اینکه مسئولان امر قدری به توانایی این جوانان باور و اعتقاد داشته باشند؛ رسیدن به این باور سخت نیست مسئولان قدم رنجه کنند و با حضور در دفتر کانون از نزدیک شاهد تلاشهای این جوانان فعال و گمنام شهر باشند.

اخبار مرتبط