پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

کشف 516 لیتر مشروبات الکلی داخلی و خارجی و 645 مورد سلاح سرد در تفرجگاه های دزفول

به گزارش دزمهراب مسئول ستاد امربه معروف و نهی از منکر سپاه ناحیه دزفول ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ستاد امر به معروف سپاه دزفول در زمینه های فرهنگی اجتماعی سیاسی و امنیتی فعالیت های چشمگیری در سال جاری داشته است.

دزفولی

حسن دزفولی اظهار داشت: ما با همکاری پایگاه های بسیج توانسته ایم 1450 نشست در زمینه تشکیل کلاس های بصیرتی، سبک زندگی اسلامی، عفاف و حجاب، فضای مجازی، ماهواره، نقش اخلاق اسلامی در جامعه و کارگاه های ازدواج آسان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه 20 کارگاه آموزشی در حوزه ها و 2 کارگاه در ناحیه جهت آگاهی افرادی که در عرصه امربه معروف فعالیت می کنند برگزارشده، تصریح کرد: عزیمت 20نفر به اهواز، شیراز و تهران جهت گذراندن دوره مربیگری تا بتوانند در کلاس های جنگ نرم و جنگ اراده ها خدمت بکنند.

مسئول ستاد امربه معروف و نهی از منکر سپاه ناحیه دزفول با اعلام تشکیل شوراهای امر به معروف در تمامی حوزه ها، پایگاه ها، 35 اداره دولتی و مدارس، افزود: اجرای طرح طلایه داران با همکاری اصناف و برخی از هیئت امنای مسجد و همچنین اجرای طرح فرهنگی یادآوران در مدارس با همکاری آموزش و پرورش که در این طرح خود دانش آموزان مجری طرح می باشند.

حسن دزفولی از دیگر اقدامات انجام شده در این ستاد طرح معنویت بخشی به پارک ها عنوان و اضافه کرد: در ماه رمضان برخی پایگاه ها شبهای احیا و نیز زیارت عاشورا را و همچنین مسابقات فرهنگی و ورزشی را در پارک ها و تفرجگاه ها انجام شده است.

وی همچنین اظهار داشت: در تابستان طرح تذکر کتبی و اهدای کارت هدیه به شهروندان، اجرای طرح عفاف وحجاب و تشویق بانوان با حجاب در هفته بسیج به همت حوزه های بسیج خواهران، طرح حریم کوثر یک و دو که ویژه مدارس دخترانه است صورت گرفته است.

مسئول ستاد امربه معروف و نهی از منکر سپاه ناحیه دزفول افزود: چاپ و توزیع 18هزار بروشور در ادارت مدارس و پارکها و نیز تولید فیلم داستانی بختک با همکاری هنرمندان بسیجی انجام شده است.

حسن دزفولی خاطر نشان کرد: خروجی این فعالیت های عنوان شده این بود که ۶۰۰ نفر از افرادی که از ناهنجاری ها آسیب دیده بودند پس از این اجرای این برنامه ها و با استفاده از مشاوره های اجرا شده راه درست را انتخاب کردند که این ۶۰۰ تجربه موفق به صورت مکتوب و مستند موجود و به حوزه های مختلف ارسال کرده ایم.

وی ضمن اشاره به برپایی 12 نمایشگاه در راستای دستاوردهای انقلاب جنگ نرم فضای مجازی جنگ اراده ها در مساجد حوزه ها و آستانه سبزقبا مصلی نمازجمعه، خاطرنشان کرد: با همکاری ریاست دادگستری، دادستان و شهردار و در طرحی از فروردین تا مهرماه با استفاده از نیروهایی که آموزش های لازم را دیده بودند و با دستور کتبی مقامات قضایی در تفرجگاه ها به ویژه تفریحگاه ساحلی دز(علی کله) به 38700 نفر تذکر لسانی داده ایم.

دزفولی افزود:متاسفانه 516 لیتر مشروبات الکلی داخلی و خارجی در طی دومرحله و در فروردین و تابستان سال جاری در پارکها و تفرجگاه ها توسط بسیجیان ما جمع آوری و 480 متهم آن را به مراجع قضایی معرفی کرده ایم.

مسئول ستاد امربه معروف و نهی از منکر سپاه ناحیه دزفول اظهار داشت: در سال جاری ۶۴۵ مورد کشفیات سلاح سرد شامل خنجر، چاقو، شمشیر، قمه و آلات قمار داشته ایم که تمام این موارد در انبار ستاد موجود و همچنین 3180 قلیان از این محیط های تفریحی جمع آوری شده است؛ آمار جمع آوری وسایل و ابزار ایجاد آلودگی صوتی در تفرج گاه ها نیز ۷۷۰ مورد بوده است، ضمن اینکه آمار تذکر نسبت به ایجادکنندگان آلودگی صوتی خودروها در این مکان ها نیز ۸۸۰ مورد بوده است.

حسن دزفولی افزود: آمار مشاوره 2605 مورد و درخصوص بدپوششی و بدحجابی نیز 1445 مورد تذکر داده ایم؛ همچنین مقدار قابل توجهی  مواد مخدر نیز در این ماه ها کشف وجمع آوری شده است که اگر زحمتهای عزیزان نیروهای امربه معروف و نهی از منکر و نیز  پایگاه ها و حوزه های بسیج در پاک سازی تفرجگاه ها نبود، این پارکها محل امنی برای خانواده ها و شهروندان نمی بود.

وی در پایان گفت: چندی پیش طی مراسمی که در استانداری خوزستان و همکاری فرماندهی سپاه حضرت ولیعصر(ع) برگزار شده بود ستاد امر به معروف و نهی از منکر سپاه ناحیه دزفول به عنوان شهر نمونه از نظر اجرای اقدامات مصوب و غیرمصوب در زمینه های امر به معروف و نهی از منکر معرفی و تقدیر شد که این امر نشان دهنده تلاش و زحمات بسیجیان و پایگاه ها و حوزه های بسیج فعال شهرستان می باشد.

اخبار مرتبط