موج‌سواری کرونا در سایه عادی انگاری‌ها/هزار بیمار کرونایی در دزفول/کاهش سن ابتلا در افراد و افزایش انتشار بیماری در جوانان، نوجوانان وکودکان در دزفول

به گزارش دزمهراب، برخی از افراد جامعه به‌گونه‌ای نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نگاهی سهل انگارانه و عادی دارند که انگار کرونا مهار شده است، این در حالی است که آمار فزاینده مبتلایان به کرونا در شهرستان دزفول حکایت از ادامه این بحران جدی و کشنده دارد.

دراین باره علي قميشي رئيس دانشگاه علوم پزشكي دزفول درباره آخرين وضعيت كرونا در اين شهرستان، اظهارداشت: طبق داده‌هاي آماري درصد رعايت پرتوكل‌هاي بهداشتي در شهرستان دزفول كاهش يافته و شاهد عادي‌انگاري مردم هستيم.

 بستری جوان وكودک کرونایی در دزفول

وي با بيان اينكه سن ابتلا به كرونا در دزفول کاهش یافته است، افزود: در موج پنجم کروناسن ابتلا به کرونا کاهش یافته و بیماران بدحال جوانان هستند.

قمیشی با بیان اینکه زمانی که بیماران به بیمارستان مراجعه می‌کنند درصد بالایی از ریه آنها درگیر بیماری شده است، بیان کرد: شاهد ابتلا و بدحالی جوانان و حتی کودکان هستیم، بیماران جوانی که مبتلا به کرونا شده اند در رده سنی 20یا30 هستند.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي دزفول، تصريح كرد: مهار و کنترل کرونا مستلزم توجه عموم مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

قمیشی در ادامه از ابتلای خانوادگی افراد به کرونا خبر داد و اظهار داشت: هرگونه حضور در مهمانی، دورهمی، تجمعات و اماکن عمومی خطر انتقال ویروس را تشدید می‌کند. رعایت پرتوکل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از بیماری امری بسیار ضروریست.

 هزار بیمار کرونایی در دزفول

رئيس دانشگاه علوم پزشكي دزفول با اشاره با آمار افزایشی بیماران ابتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول، اظهارداشت: بیش از 300بیمار ابتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول بستری است و 600 بیمار سرپایی در حال درمان بوده، که درحال حاضر روزانه به هزار بیمار کرونایی خدمت‌رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه این آمار بیماران مبتلا به کرونا در دزفول بسیار بالا و نگران کننده است، افزود: علاوه بر اینکه توان زیادی از کادر درمان گرفته می‌شود، زیرساخت‌های وظرفیت‌های بیمارستان هم محدود است.

به گزارش دزمهراب: گسترش شیوع ویروس کرونا علاوه بر اینکه تعداد بیماران بستری در بیمارستان را افزایش داده، بار سنگینی هم بر شانه‌های خسته کادر درمان گذاشته است؛ بنابراین هر فردی می‌تواند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی یک سفیر و مدافع سلامت باشد.
در شرایط کنونی بهترین راهکار برای مصون ماندن از ابتلا به این ویروس منحوس در خانه ماندن و حضور نیافتن در اماکن پرتردد و شلوغ و همچنین پرهیز از دورهمی های خانوادگی است.

اخبار مرتبط