پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

“آشنا” یا “کلید” روحانی!

بسم الله الرحمن الرحیم

دزمهراب- سینا عصاره: “آشنا”، کلید روز نخست روحانی!

دکتر باید عرض کنم خدمتتان که موضع گیری های جنابتان در این سه سال مرا به وجد آورده و به شعرسرایی در وصف حضرتتان کشانده و البته به افسوس خوردن از اینکه می شد بهتر از شما در دوران دانشجویی استفاده کرد.
چندی از سروده هایم در اوج شعفِ دیدن آخرین موضع شما درباره ی کار اخیر دختر حاج آقا!
یک رباعی نیمه تمام…
بیت اول: دم مسیحایی آشنا بر پیکره ی بی جان دولت تدبیر و امید/ بدیهی گویی های نجات بخش…
مصرع اول؛ دولت جمهوری اسلامی قطعا باید در موارد حسّاس امنیتی و حقوقی مانند امنیت ملی و … ، موضع گیری قاطع و جدّی، در سطوح بالایی مانند رئیس جمهور و وزارت اطلاعات، نماید.
مصرع دوم؛ اقدام اخیر فائزه ی هاشمی طبق نظر متخصصان امر (حقوقدانان) عملی قبیح است که دارای ابعاد امنیتی و حقوقی است و رسما می توان بر علیه عمل او اقامه ی دعوا نمود و پرونده ی امنیتی شکل داد.
قافیه خوانی بیت اول؛ دولت تدبیر و امید که در شرایطی بحرانی قرار دارد و از طرفی به وعده های خود مانند بهبود وضع اقتصادی و … عمل ننموده و مخالفان او در حال جان گرفتن می باشند، نمی تواند در قبال چنین اتفاق مهمی سکوت کرده و بی توجهی کند. لذا لازم است که در برابر این اتفاق لاجرم موضع بگیرد و مفرّی از آن نیست و از طرفی هم نمی تواند حاج آقا را از خود ناراضی کند، لذا چه کسی بهتر از حضرتتان در دولت وجود دارد که در قبال این ماجرا موضع گیری کند تا هم نق زنی های منتقدان و مخالفان مهار شود و هم با توجه به عدم نقش پر رنگ شما در ظاهر دولت، هم کیشانتان (حاج آقا و بچه ها) از شما ناراضی نشوند. دکتر جان خدای ناکرده قصد توهین ندارم! اتفاقا به نظر بنده شما مهره ی سیال و وزیرِ بازی شطرنج عالیجناب روحانی هستید که می توانید در آن نقش های بسیار مهمی را ایفا کنید (هم ضربدر حرکت می کنید و هم به راست و چپ و باضافه). اتفاقا به نظر اگر عالیجناب روحانی زیرکی ویژه ای داشته، این است که همین نقش سیال را به حضرتعالی داده و دست و پای شما را به مسئولیت های دست و پا گیر بند نکرده تا قدرت مانور داشته باشید. آخر چرا مهره ی همه فن حریف را درگیر امور ساده و ابتدائی کند؟!!! در حالی که این مهره ی مخفی و دور از دید منتقدان، با قدرت مانور بالا می تواند وزنه ی تعادل دولت برای آنجایی باشد که هیچکس دیگر نمی تواند او را از منجلاب بیرون کشد!
شما در کوتاه ترین جملات و البته غالبا در بدیهی ترین جملات، بخار اضافه ی موجود در بدنه ی دولت را خارج می کنید. فی المثل همین جمله ی نغزتان که دل می رباید از اهل عقل … (باید در این موضع گیری جنابتان پرسید: “شما این را نگوئید، چه چیزی دیگر دارید که بگوئید!” . لذا با بدیهی ترین جمله، افکار منتقد را از عدم موضع گیری جدّی دولت در قبال این عمل گستاخانه، منحرف کرده اید و به عبارتی، در واقع امر دولت تدبیر از این ماجرا نگران نشده و تناقض ذاتی با آن ندارد لکن خود را نگران جلوه داده و راه اعتراض را بسته است. اگر غیر این است، ثابت کنید و دل ها را از شبهه خالی کنید.)
بیت دوم: ای بچه ی بَد! از عمو معذرت خواهی کن/حفظ شوکت رفیقانه…
مصرع اول؛ این اقدام دختر حاج آقا، جرمی کم تر از اقدام علیه منافع ملی و امنیتی و محاربه با اسلام ندارد.
مصرع دوم؛ سخن جنابتان در تیتر سایت خبری فارس: “کاش آنانی که نام بزرگشان بر نام کوچکشان غلبه دارد، کمی نصیحت پدر را آویزه گوش می‌کردند.” سخنی پدرانه و دلسوزانه است!!!
قافیه خوانی بیت دوم؛ جناب دکتر، چقدر شما دلسوز و مهربان و رحیم و بخشنده هستید!!! یاد پدری مهربان افتادم که به فرزند ناخلف خود نگاه می کند و می گوید ای کاش “خدا او را هدایت کند!”. استاد عزیز، واقعا این عکس العمل و سخن، عکس العمل شایسته و درخور با چنین اقدام وقیحی است؟؟؟! (بابا مردم می فهمند) اگر شما و دولت تدبیر و امید از این ماجرا آشفته و نگران هستید، دست کم این است که وزیر محترم اطلاعاتتان را مامور ویژه ی رسیدگی به این ماجرا قرار دهید چرا که هم اتفاق، اتفاق بزرگی است و هم بعلاوه ی “آقازادگی” شده که بر اهمیت ماجرا می افزاید.
(با لحنی خیر خواهانه) بدیهی است که عدم برخورد مناسب و بجا با این ماجرا، فرد خاطی را در اقدامات بعدی لجوج تر می کند و البته مردم را به دولت بدبین تر! پس به صلاح دولت تدبیر است که با آن برخورد جدی و مطابق با قانون کند.
بیت سوم: کلید روحانی (آشنا) حتی قفل استوانه ی نظام (حاج آقا) را نیز باز می کند…
مصرع اول؛ حاج آقا! ای پدر معنوی دولت تدبیر و امید… تو صندوق دولت تدبیر را پر از رای نمودی…(به نقل از خود حاج آقا)
مصرع دوم؛ در این سه سال اتفاق افتاده که پدر (حاج آقا) از دست فرزندش (دولت تدبیر و امید) عصبانی هم شده است چون پسر گاهی تک روی هایی داشته و تنه به تنه ی پدر زده ولی نمی تواند از سدّ پدر عبور کند. پدر است دیگر به گردن فرزند حق ها دارد!
قافیه خوانی بیت سوم؛ طبق همان عنوان خبر مذکور در سایت خبری فارس به نقل از صفحه ی فیس بوکتان، اکنون شما به گردن پدر حق دارید هان! دیگر شما خدمت اضافه ای به پدر نموده اید و پدر باید این حق را ببیند و حق شناس باشد که چه فرزند خوبی را تربیت نموده و نباید دیگر به او زیاد گیر بدهد! و امر و نهی بیش از اندازه کند و باید “شخصیت” فرزندش را به رسمیت بشناسد. شما به پدر ثابت کردید که دیگر برای خود مردی شده اید و باید به شما احترام بگذارد. نمی شود راه به راه تهدید به قطع کردن پول توجیبیتان کند. شما پدر را در اینجا زیر بال و پر گرفتید. از طرف دیگر پدر هنوز باشد هم بهتر است!
بیت چهارم؛ … بماند!
باید اعتراف کنم، عالیجناب روحانی اگر یک انتخاب و نصب استراتژیک در دولت خود داشته، که حکم سوپاپ اطمینان برای دولتش است، نصب جنابعالی بوده و بس. خیر ها دیده از حضرتتان. خلاصه استاد عزیز، بسیار مشتاق تلمّذ پای درستان شده ام. بیشتر از قبل!

الحمدللله

اخبار مرتبط