پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

آقای فرماندار! ملاک حکم فقیه است نه رسانه ملی

این روزها سخنان جورواجور از برخی مسئولان شنیده می شود که آدم متحیر می ماند از خلق روزگار ! دیروز در دانشگاه آزاد دزفول نشستی به منظور توسعه دزفول برگزار شد که یکی از سخنرانان این نشست فرماندار محترم دزفول بود ، وی در پاسخ به سئوال یکی از حاضران در مراسم اینگونه می گوید، به نقل از شبکه خبری دزفول :

“آصفی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص برنامه ریزی ها در مورد اجرای برنامه های فرهنگی در دزفول که گاهی با مخالفت روبرو می شود هم گفت:متاسفانه گاهی سلایق شخصی در حوزه مباحث فرهنگی به ویژه موسیقی وارد می شود.ما می بینیم صدا و سیما که مستقیما زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت می کند از انواع موسیقی در آن پخش می شود ولی در بعضی مناطق به دلیل تنگ نظری جلوی اجرای موسیقی گرفته می شود.دزفول هم مثل همه شهرها حق دارد از نعمات جمهوری اسلامی بهره مند شود.یقینا پیروزی با مردم است و به تدریج این مسایل برطرف خواهد شد.”

با نگاه به این سخن جناب مهندس آصفی بد ندیدیم تا نکته ای را با ایشان مطرح کنیم : ما نیز قبول داریم که برخی سلایق شخصی در حوزه فرهنگ دخالت داده شده است که کم کم داریم از فرهنگ غنی ملی و اسلامی دور می شویم ، سلایقی که بیشتر رنگ و بوی سیاسی و خودباختگی دارند تا ملی و بومی. اما عزیز دل برادر، در باب موسیقی بعضی دغدغه دینی دارند تا تنگ نظری! در مَثل مناقشه نیست، “اگر از فردی که تارک الصلوه است بپرسی چرا نماز نمی خوانی؟! معمولاً می گوید: خدا چه احتیاجی به نماز ما دارد، اینها تنگ نظری است” .  برخی ها کنسرتها را با مجالس عروسی اشتباه گرفته اند، آیا دفاع از احکام اسلامی تنگ نظری است؟!

این که گفته اند صداوسیما فلان موسیقی را پخش می کند ،پس مشکل حل است ! باید پرسید مگر صداوسیما ملاک شرعی است؟ و اتفاقاً شما را به استفتائات مقام معظم رهبری ارجاع می دهیم : ” پخش از رادیو و تلویزیون به تنهایى دلیل شرعى بر مباح و حلال بودن آنها محسوب نمى شود. (سئوال۱۱۴۰، سایت رهبری، اجویه الاستفتائات)

س 1141: گاهى از رادیو و تلویزیون آهنگهایى پخش مى‏شود که به نظر من مناسب با مجالس لهو و فسق هستند، آیا بر من واجب است که از گوش‌دادن به آنها خوددارى نموده و دیگران را هم از آن منع کنم؟
ج: اگر آنها را از نوع موسیقى مطرب و لهوى مناسب با مجالس لهو مى‏دانید، جایز نیست به آنها گوش دهید، ولى نهى دیگران از باب نهى از منکر منوط به این است که احراز نمایید که آنان هم آهنگهاى مزبور را از نوع موسیقى حرام مى‏دانند.(همان)

خاطره ای (از زبان محافظ مقام معظم رهبری ) :من بارها دیده ام که وقتی تلویزیون یا رادیو موسیقی تند و شبهه ناکی پخش می کند، آقا بلافاصله می گویند خاموش کنید. ما هم که پس از مدتی دیگر دستمان آمده بود که آقا در مقابل این سنخ موسیقی ها حساسیت نشان می دهند، دیگر قبل از تذکر ایشان در ماشین یا هر جای دیگر وقتی رادیو چنین موسیقی هایی را پخش می کرد خاموش می کردیم. از دیدگاه ایشان این که صدا و سیما پسوند اسلامی دارد دلیل بر حلیت تمامی آنچه که پخش می کند، نیست. البته ایشان معتقدند که در اینگونه موارد همه افراد باید حساسیت نشان دهند. من یادم هست یک بار که آیت الله خزعلی از موسیقی های صدا و سیما به ایشان شکایت کرد فرمودند: من به سهم خودم تذکر می دهم، اما شما خودتان هم باید تذکر بدهید، امر به معروف و نهی از منکر بر همه واجب است.

جهت تکمیل سخن، آخرین استناد را نیز از کلام حضرت”آقا” می گوییم که در سال ۸۸ در دیدار دانشجویان فرمودند:”این را هم شما خیال نکنید که حالا بنده چون رئیس صدا و سیما را انتخاب میکنم، همه‌ى برنامه‌هاى صدا و سیما را مى‌آورند، دانه دانه بنده نگاه کنم، امضاء کنم. نخیر، از خیلى از برنامه‌هاى صدا و سیما بنده راضى هم نیستم. ”

حال جناب فرماندار! اگر کسی در باب امربه معروف و نهی ازمنکر تذکر داد باید برچسب  “تنگ نظری ” به او چسباند؟! یکی از جاهایی که به زعم شما این تنگ نظری را در دزفول انجام داد شورای فرهنگ عمومی است ،که خودتان نیز در آن عضو هستید ، پس تعطیلش کنید!  آقای مهندس ، ملاک حکم فقیه است و نه رسانه ملی !

در پایان جواب سئوال فرماندار جمله ای است که می شود نام دوپهلو را بر آن نهاد، آنجا که گفتند:یقینا پیروزی با مردم است و به تدریج این مسایل برطرف خواهد شد.” آقای فرماندار ! پیروزی مردم بر چه؟ و بر چه چیزی؟آیا قرار است مسئولان مردم را به تقابل با مرجعیت و دینمداری دعوت کند؟ که انشاءالله اینگونه نیست.

آقای فرماندار گفته اند که ” مردم حق دارند که از نعمات جمهوری اسلامی استفاده کنند” بدون شک وتردید حرفی در این سخن نیست؛ اما چرا حضرت ایشان به قول معروف از ۱۲۴۰۰۰پیامبر “جرجیس” را پیدا کردند!!

البته ما هم از نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی در باب آزادی و نقد مسئولان این نکات را به عرض ایشان رساندیم باشد که مقبول واقع شود.

پایگاه خبری انصارحزب الله دزفول

 

اخبار مرتبط