پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

آلبوم جدید وحید تاج منتشر شد+تصاویر

به گزارش خبرنگار دزمهراب آئین انتشار آلبوم جدید خوانند سنتی شهرمان، آقای وحید تاج، جمعه 17 مهرماه در فروشگاه کتاب فرهنگ تهران برگزار گردید. آهنگسازی این آلبوم که “اجاق سرد” نام دارد توسط مهدی حاجی قاسمی انجام شده است.

وحید تاج 3

مهدی حاجی قاسمی در ابتدای مراسم در رابطه با روند شکل گیری و ساخت این اثر توضیحاتی را ارائه دادند. ایشان گفتند که مدت زمان ضبط سازها یک سال به طول انجامید و بعد از آماده شدن سازها به آقای وحید تاج پیشنهاد دادم که آواز این اثر را بعده بگیرند. ایشان اضافه کردند که آواز بیات ترک که این آلبوم براساس آن خوانده شده از سخت ترین آوازهاست و نمونه های اندکی هم از این آواز وجود دارد ولی آقای تاج به خوبی از پس این آواز دشوار برآمده اند. وی اضافه کرد که آواز های این اثر کاملا فی البداهه اجرا شده و اشعار این اثر از شاعر معاصر کشورمان، جناب نیما یوشیج است.

وحید تاج 4

در ادامه آقای وحید تاج در صحبت های  کوتاه خود ضمن خوشامدگویی به حضار از آنان خواست که هنر آواز و هنرمندان این عرصه را حمایت کنند. وی هم چنین آرزو کرد که علاقه مندان و هنردوستان از شنیدن قطعات این آلبوم رضایت داشته باشند. سپس تهیه کننده اثر جناب آقای نیما جوان از همه علاقه مندان هنر درخواست کرد که قانون کپی رایت را رعایت کنند و نسخه اصلی این اثر را خریداری کنند تا حامی هنرمندان باشند. وی همچنین از رسانه های مکتوب و هم چنین صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که بعقیده وی می تواند با پرداختن به یک موضوع آن را تبدیل به یک جریان کند درخواست کرد که به موسیقی سنتی و آواز بهای بیشتری بدهند تا در جامعه نیز نسبت به این موضوع توجه بیشتری جلب شود.

در پایان یکی از قطعات این آلبوم برای حضار پخش گردید و سپس علاقه مندان پس از تهیه این آلبوم در جشن امضای جناب آقای تاج و آقای حاجی قاسمی شرکت کردند.

وحید تاج 2وحید تاج 1

اخبار مرتبط