پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

آموزش علمی اعضای شوراهای حل اختلاف دادگستری شهرستان دزفول برگزار شد.

آموزش علمی وکارگاهی اعضای شوراهای حل اختلاف حوزه قضایی دادگستری شهرستان دزفول در سال ۹۳ برگزار شد.
به گزارش دزمهراب رییس دادگستری شهرستان دزفول درگفت وگوباخبرنگارماگفت:دوره های آموزشی ویژه ی اعضای شعب شورای حل اختلاف شهرستان دزفول با حضور قاضی های محترم،برگزار شد.
حجت السلام صادق ابوهلال افزود:این آموزش ها ؛ در راستای ارتقای سطح اطلاعات حقوقی اعضای شوراهای حل اختلاف شهرستان دزفول و در جهت جلب رضایت مندی مراجعین از عملکرد شوراهای حل اختلاف، در قالب سه عنوان آموزشی( ۱-انواع دعاوی و نحوه ی محاسبه ی هزینه های قانونی، ۲-رسیدگی به درخواست تامین خواسته در شورای حل اختلاف، ۳-آشنایی با شرایط شهود و مطلعین و نحوه ی احضار و تحقیق از مطلعین) برگزار شد.
رییس دادگستری شهرستان دزفول در این خصوص اظهار داشت: علاوه بر برنامه های آموزشی اجرا شده، برگزاری کارگاه های آموزشی توجیهی برای اعضا و دبیران توسط قضات شورا، در سه ماهه ی پایانی سال جاری در دستور کار قرار گرفته که امید می رود با حضور مستمر قضات شورا و ارائه ی نکات آموزشی لازم، سطح معلومات حقوقی اعضا و سطح روند رسیدگی به دعاوی ارجاعی ارتقا یابد.
رییس شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان دزفول درحاشیه کلاس های آموزشی اعضای شوراهای حل اختلاف این شهرستان درگفت وگوباخبرنگارما گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در سال ۹۴ و بر اساس ضرورت و نیاز اعضا در کلیه شهرستان های استان دوره های آموزشی تخصصی شورای حل اختلاف برگزارمی شود.
مهدی آماده ضمن تاکید بر ارتقای سطح آموزش اعضای شوراهای حل اختلاف شهرستان دزفول گفت: در سال ۹۴ برنامه آموزش اعضای شوراهای حل اختلاف را به جد پیگیری و در دستور کار قرار داده ایم.
وی با اشاره به نقش و اهمیت آموزش در تشکیلات شوراهای حل اختلاف افزود: حل و فصل و رسیدگی به اختلافات مردم بدون استفاده از ابزارهای لازم ممکن نیست و این ابزارها در آیین دادرسی در بخش های مدنی، کیفری نهفته است که از طریق آموزش و فراگیری امور مذکور دست یافتنی است.
رییس شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان دزفول خاطرنشان کرد: در راستای آموزش ساده مفاهیم حقوقی به اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف، کتب و بسته های آموزشی توسط مجمع شوراهای حل اختلاف شهرستان در اختیار اعضا و دبیران شوراها قرار گرفته تا بتوانند با فراگیری شیوه عملی آیین دادرسی های حقوقی و کیفری در راستای تحقق و ترویج فرهنگ صلح و سازش اقدام کنند.
رئیس مجتمع مرکزی شوراهای حل اختلاف شهرستان دزفول با اعلام این خبر، نیزگفت: برگزاری دوره های آموزشی توجیهی برای اعضا و دبیران نیز از ابتدای سال در دستور کار قرار گرفته که تاکنون بیشتر دوره ها برگزار شده است.
علیرضا یوسف قنبری گفت: قبل از برگزاری دوره ها بازدید و بازرسی از شوراها صورت می گیرد و در پایان نقاط قوت و ضعف و همچنین تذکرات و آموزش های لازم در قالب دوره آموزشی توجیهی ارائه می شود.
وی درپایان از برگزاری دوره های آموزشی توجیهی شوراهای حل اختلاف برای تمامی اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف در سطح استان خبر داد.

اخبار مرتبط