پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

آیا نرخ نان امروز را باید از آقای لاریجانی پرسید؟

نطق سوپر انقلابی پس از تصویب ۲۰ دقیقه ای،یا یکی به چپ یکی به راست
پس از تصویب 20دقیقه ای برجام و ثبت رکوردی خارق العاده برای مجلس و بالاخص شخص رئیس ، اینبار متشاکی در مقام شاکی نشسته و ۲۰دقیقه نطق آتشین و سوپرانقلابی را در نقد برجام از تریبون ریاست مجلس روانه رسانه ها کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۳۰ تیر ۹۵) گفت: گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت درباره توافق هسته‌ای اظهارات برخی از نمایندگان ۱+۵ در شورای امنیت گرچه از نظر حقوقی حاوی تعهدی برای ایران نبود اما از جهات مختلف خطاهایی را در بر داشت که برای جایگاه دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت نوعی سقوط آزاد محسوب می‌شود.

وی افزود: از طرفی دبیرکل در گزارش خود پایبندی ایران به تعهدات را دلگرم‌کننده می‌داند و از طرف دیگر هیچ اشاره‌ای به نگرانی‌های ایران و شکایت ایران از عدم اجرای همه تعهدات طرف ۱+۵ نمی‌کند. آیا دبیرکل مامور بود که گزارش کامل از اجرای تعهدات دو طرف ارائه کند یا مامور ناظر ۱+۵ در این ماجراست؟

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای بانکی‌مون در گزارش خود پرتاب موشک بالستیک ایران را مخالف روح توافق هسته‌ای دانسته اما قضاوت در تخطی را برعهده شورای امنیت گذاشته است. سوال این است که پرتاب موشک با کدام قسمت از توافق هسته‌ای ناسازگاری دارد؟ روح برجام یک امر سیالی نیست که مجالی برای دبیرکل ایجاد کند که هر حرف بی‌ربطی را به آن نسبت دهد.

لاریجانی اضافه کرد: در توافق هسته‌ای هیچ اشاره‌ای به موضوع موشک بالستیک وجود ندارد و صرفا در قطعنامه (۲۲۳۱) آن هم در زمینه آن به این امر اشاره شده است که ایران از ساخت موشک‌هایی که طراحی آن برای حمل سلاح هسته‌ای باشد پرهیز کند. مگر ایران چنین طراحی انجام داده است که دبیرکل سازمان ملل آن را با روح برجام در تغایر اعلام کرده است.

اخبار مرتبط