پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

آیت الله کعبی: هاشمی به اسم اعتدال بارها مومنان را سرزنش اما از ظلم فتنه گران چشم پوشی کرد

 شاید بتوان گفت پنج سال پس از فتنه 88 زمان مناسبی است تا به بازخوانی مواضع علمایی بپردازیم که در آن برهه با شجاعت به میدان آمده و به افشای ماهیت فتنه گران پرداختند، لذا گزیده ای از مواضع فراموش نشدنی آیت الله عباس کعبی درباره فتنه 88 را مرور می کنیم:
رفتار‌های قانون‌شکنانه موسوی زمینه‌ساز اهانت به امام شد

آیت‌الله عباس کعبی در بیست و یکم آذر سال ۸۸ در گفتگو با فارس با ابراز تاسف از اقدام توهین‌آمیز طرفداران فرقه موسوی به امام خمینی (ره) و پاره کردن عکس ایشان اظهار داشت: این حرکت ضد انقلابی محکوم بوده و زمینه‌ساز این اتفاق ناخوشایند نتیجه قانون‌گریزی برخی از افراد است. امروزه دانشجویان در این بی‌حرمتی عزادار هستند و در روز ۲۷ آذر که روز وحدت حوزه و دانشگاه است، حوزویان و دانشجویان یکپارچه در برابر این جماعت فتنه می‌ایستند و نمی‌گذارند دیگر آن‌ها هیچ جایگاهی داشته باشند.

آیت‌الله کعبی اهانت به امام را نتیجه قانون‌شکنی‌های موسوی دانست و گفت: اهانت موسوی و طرفدارانش و هم‌نوایی آن‌ها با استکبار جهانی سبب شد این اتفاق بیفتد و زمینه‌ساز این رفتار نا‌پسند قانون‌گریزی‌های موسوی بود. 

اهانت به روز عاشورا بدون پاسخ نخواهد ماند

به دنبال اهانت حامیان موسوی به مقدسات در روز عاشورای 88 آیت الله کعبی درگفتگو با رسا گفت: هتک حرمت نسبت به مقدسات، ارکان نظام و اصل انقلاب اسلامی با استفاده ابزاری از عاشورا علیه عاشورا و آرمان امام حسین (ع) بدون پاسخ نمی‌ماند؛ در این جریانات و حوادث ناگوار، بحث انتخابات و اختلافات حزبی و جناحی در میان نیست بلکه مساله، مساله خطوط قرمز نظام، اهل بیت و دفاع از اصل انقلاب است. 


مجلس خبرگان خواستار موضع گیری شفاف رفسنجانی در برابر فتنه‌گری هاست 

کیهان در تاریخ ۱۵ بهمن سال ۸۸ به نقل از آیت الله کعبی نوشت: درخواست اعضای مجلس خبرگان از هاشمی رفسنجانی موضع گیری شفاف در برابر فتنه هاست. 

آیت الله کعبی در مسجد اهل البیت (ع) قم طی سخنانی بابیان اینکه مجلس خبرگان یکپارچه مدافع رهبری است، ادامه داد: فاصله اجلاس شهریور ماه خبرگان رهبری با حوادثی که در جریان انتخابات رخ داد زیاد بود، بنابراین باید در این مورد موضع می‌گرفتیم به همین دلیل طی نامه‌ای از رئیس مجلس خبرگان رهبری خواستیم تا پشتیبانی بیشتر وشفاف‌تر خود را از رهبر انقلاب اعلام کند و نسبت به فتنه گران موضع گیری داشته باشد. 

آیت الله کعبی بابیان اینکه نسبت به فتنه گران باید مرز بندی مشخصی داشته باشیم، اظهار داشت: دشمنان می‌خواهند برخی خواص به عنوان حامیان پشت پرده جریان فتنه باقی بمانند، بنابراین مطالبه ما این است که مواضع شفافی را در برابر فتنه گران وجریان فتنه اتخاذ کنیم.

وی همچنین گفت: کسانی که شعارهای دشمن شاد کن سر دادند باید محکوم شوند وهمه به قانون و رهبری دعوت شوند.


هاشمی به اسم اعتدال بارها مومنان را سرزنش اما از ظلم فتنه گران چشم پوشی کرد/ از خدا می خواهیم هاشمی به خودش بیاید

آیت الله کعبی در 7 بهمن 89  در جمع اعضای بسیج جامعه پزشکی خوزستان در مجتمع یاوران مهدی قم، از مواضع و سخنان اخیر رییس مجلس خبرگان انتقاد کرد و این مواضع را در مسیر تقویت وحدت و انسجام و قانون گرایی ندانست و آن را برخلاف انتظار بزرگان و دلسوزان نظام ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه آقای هاشمی گفته است، مواضعم همان است که در نماز جمعه بیان کردم، تصریح کرد: خطبه های نماز جمعه هاشمی در 26 تیرماه القای تردید در سلامت انتخابات و کوتاه آمدن در مقابل فتنه گران بود.

وی افزود: در مقابل، ایشان بارها مومنان و طرفداران ولایت را به نام اعتدال سرزنش کرد، اما از ظلم بزرگ فتنه گران به نظام و ملت به راحتی عبور کرده است؛ به طور قطع کوتاه آمدن و دلجویی از فتنه گران باعث آسیب به انقلاب اسلامی است، ملاک تندروی و کندروی مواضع شفاف رهبری در مقابل فتنه گران است.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: متاسفانه آقای هاشمی یک مدت با سکوت و مواضع دوپهلو و گاهی هم با سخنان نسنجیده به جای اینکه به وحدت، قانون گرایی، نظام و ولایت کمک کند، به عنوان یک سوژه مورد توجه دشمنان قرار می گیرد.

وی بیان داشت: بسیاری از دلسوزان و شخصیت ها از این وضعیت ناراضی و ناراحت هستند، اکثر نمایندگان مجلس خبرگان رهبری نیز نسبت به مواضع چندپهلو و سکوت و عبور ساده آقای هاشمی از کنار فتنه بارها به ایشان تذکر داده و نامه نوشته اند.

آیت الله کعبی ادامه داد: متاسفانه آقای هاشمی به نصیحت و خیرخواهی بزرگان نظام و مجلس خبرگان رهبری توجه نمی کند و در کمال تاسف این گونه موضع می گیرد که دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی ذوق زده می شوند.

وی مواضع رییس مجمع تشخیص مصلحت را در مجموع باعث تقویت نظام و باعث انسجام ندانست و گفت: مواضع وی به مشکلات و اختلافات دامن می زند؛ ما از خدا می خواهیم آقای هاشمی به خود آید و اینطور این مسیر را ادامه ندهد و در تحلیل های خود تجدید نظر کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات ما در مساله فتنه اصرار ایشان بر مواضع غیر معقول خود است، درست است که آقای هاشمی با دولت اختلاف دارد اما نباید این مساله را به گونه ای مدیریت کند که به ضرر ملت و نظام تمام شود و دشمن از آن برای القای اختلاف و ناامیدی سود ببرد.

آیت الله کعبی گفت: ما از آقای هاشمی می خواهیم اختلاف با دولت را به گونه ای مدیریت کند که در مسیر نظام و در جهت مقابله با استکبار جهانی و دشمنان تمام شود، متاسفانه آقای هاشمی اختلاف با دولت را به خوبی تدبیر نکرده و به نصایح رهبری کم توجهی می کند که همین مساله باعث سوء استفاده دشمنان می شود.

آشوب ۲۵ بهمن از جنس آمریکایی صهیونیستی بود

عضو خبرگان رهبری در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۸۹ به فاصله چند روز بعد از فتنه 25 بهمن حامیان موسوی، در جمع طلاب متحصن درمسجد اعظم قم با بیان اینکه مردم ایران اسلامی۳۲ سال با استقامت و فداکاری در راه دفاع از اسلام، ارزش‌های الهی و حاکمیت دینی ایستاده‌اند، بیداری اسلامی و حرکت ملت‌های منطقه را متأثر از انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز ملت ما به عنوان الگو برای سایر مردم منطقه مطرح و الهام بخش حرکت بیداری اسلام در تونس و مصر است.

وی مقابله با فتنه‌ها و دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی را وظیفه شرعی آحاد ملت دانست و گفت: مردمی که در سی و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی به موقع و آگاهانه در صحنه دفاع از نظام اسلامی حضور یافتند در برابر فتنه گران، منافقین داخلی و استکبار جهانی در فتنه ۲۵ بهمن هم به صحنه آمدند. 

وی با بیان اینکه فتنه گران، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در فتنه ۲۵ بهمن دچار اشتباه استراتژیک شده‌اند گفت: این حرکت جدید و ضداسلامی فتنه گران ملت را منسجم‌تر و فتنه گران را رسوا‌تر کرد.

وی فتنه ۲۵ بهمن را از جنس فتنه‌ها و طرح‌های آمریکایی و صهیونیستی دانست و افزود: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بدون هیچ گونه تامل به برنامه ریزی و طراحی این حرکت در این روز اعتراف دارند. 

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با اشاره به اینکه ۲۵ بهمن سالگرد نخستین اقدام منافقین علیه نظام اسلامی در سال ۵۷ بود گفت: دشمن با تدارک آشوب اخیر در این روز به دنبال تحقق برنامه‌های دیکته شده به سران فتنه بود.

135203

مطالب مرتبط:

بازخوانی مواضع علمای بصیر در فتنه- بخش اول/ علامه مصباح: می گویند ولایت فقیه را قبول داریم چون در قانون اساسی آمده، یعنی اگر در قانون نبود آن را قبول نداشتید؟

بازخوانی مواضع علمای بصیر در فتنه – بخش دوم/ آیت الله نوری خطاب به موسوی: چرا مقابل شعارهای انحرافی حامیان تان و حمایت های دشمن موضع گیری نمی کنید؟/ ماجرای پیام آیت الله به رهبر انقلاب قبل از نماز جمعه تاریخی چه بود؟

بازخوانی مواضع علمای بصیر در فتنه- بخش سوم/آیت الله یزدی: موسوی دارد جوهره اش را نشان می دهد/ هاشمی رفسنجانی چه کاره است که می گوید بازداشت ‏شدگان آزاد‏ شوند؟ 

بازخوانی مواضع علمای بصیر در فتنه- بخش چهارم/ آیت الله مکارم: همانطور که رهبر انقلاب گفتند اختلافات را از راه قانون حل کنید/ ماجرای وقت ملاقات ندادن آیت الله مکارم به صانعی چه بود؟

بازخوانی مواضع علمای بصیر در فتنه- بخش پنجم/ آیت الله خوشوقت: فتنه 88 تطهیر نشدنی است، فتنه گران مرتد هستند/ کسی که آیت الله خامنه ای را قبول ندارد، از لحاظ تقوا مشکل دارد

بازخوانی مواضع علمای بصیر در فتنه- بخش ششم/ آیت الله مهدوی کنی: کاش مرده بودم و حرف‏های موسوی را نمی‏شنیدم/ ماجرای رد درخواست موسوی توسط آیت الله: اول تکلیفش را با نظام مشخص کند

 بازخوانی مواضع علمای بصیر در فتنه- بخش هفتم/آیت الله حائری شیرازی: طرح هاشمی دروغ است/ مقام معظم رهبری اعانت خواهد شد چرا که وعده خداوند حق است

بازخوانی مواضع علمای بصیر در فتنه- بخش هشتم/آیت الله خزعلی: اگر پسرم قابل هدایت نیست انشالله اسلام و انقلاب از شر او مصون بمانند/ سطح فهم کروبی پایین است و مثل منتظری راحت گول می خورد/ پدر خاتمی گفت پسرم غرب زده و خطرناک است

 بازخوانی مواضع علمای بصیر در فتنه- بخش نهم/ واکنش آیت الله علم الهدی به “موسوی” بعد از خداجو نامیدن اوباش: “عمر سعد” هم متجاوزین را خیل الله نامید/ آقای هاشمی! چرا مقابل آتش فتنه اطرافیان تان ساکت شده اید؟

 بازخوانی مواضع علمای بصیر در فتنه – بخش دهم/ آیت الله سبحانی: همواره مردم بیشتر از خواص از نظام دفاع کرده اند/ جمعیت راهپیمایی 9 دی در تاریخ انقلاب بی سابقه بود/ فریب‌ خوردگان در عواقب اعمال خود بیندیشند و به آغوش ملت بازگردند

اخبار مرتبط