پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

احداث تونل ماشین رو در هسته مرکزی شهر دزفول/ بهره برداری کمربندی جنوب دزفول

طرح احداث تونل زیرزمینی ماشین رو به منظور کاهش بار ترافیک هسته مرکزی شهر دزفول با حضور کارشناسان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بررسی شد.

شهردار دزفول  گفت:پروژه احداث تونل زیرمینی به منظور کاهش بار ترافیکی و تردد در هسته مرکزی شهر دزفول به عنوان یک راهکار توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت. 

ˈمحمدرضا کرمی نژاد ˈ افزود:در بازدیدی که امروز توسط کارشناسان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء از محل اجرای این پروژه انجام شد در خصوص نحوه اجرایی شدن این پروژه بحث وتبادل نظر شد.

وی گفت:در صورت تصویب نهایی و تامین اعتبار لازم این تونل ماشین رو از میدان شیخ مرتضی انصاری آغاز و تا خیابان 45 متری فتح المبین ادامه می یابد و خروجی هایی در خیابان امام خمینی(ره) و آفرینش خواهد داشت.

شهردار دزفول افزود:با اجرای این پروژه خیابان فعلی با کف پوش گذاری و مسقف شدن برای عابران پیاده ساماندهی می شود.

این شهرداری در تلاش است با کشاندن بار ترافیک به زیر زمین از طریق این تونل ، دسترسی مردم به بازار تجاری را پیاده رو محور نماید.

و همچنین شهردار دزفول افزود: کمربندی جنوب دزفول به طول 4/4 کیلومتر و عرض 25 متر ، جاده صفی آباد را به پل پنجم (پل غدیر) متصل می کند.

وی اعتبار اجرای این طرح را 70 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:در حاشیه این پروژه نیز اجرای کانال بتنی دفع آبهای سطحی نیز با اعتباری افزون بر 25میلیارد ریال در دست اجراست.

کرمی نژاد افزود:نشست هایی به منظور پیگیری و تسریع در تکمیل این طرح با مدیران شهرداری برگزار شده که امیدواریم این کمربندی به مناسبت چهارم خرداد روز مقاومت وپایداری – روز دزفول زیر بار ترافیک رود.

بهره برداری از کمربندی جنوب دزفول نقش مهمی در کاهش بارترافیک هسته مرکزی شهر دزفول و جلوگیری از ورود کامیون های سنگین به خیابانهای اصلی این شهر دارد.

سفید

ایرنا

اخبار مرتبط