پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

اختصاص تسهیلات برای تقویت هنر سفال «چغامیش» در آینده نزدیک

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول از راه‌اندازی کارگاه تولید سفال «چغامیش» در این شهرستان خبر داد و گفت: به‌زودی تسهیلاتی برای گسترش این هنر که برای نخستین‌بار در کشور صورت گرفته در نظر گرفته می‌شود.

یعقوب زلقی  اظهار کرد: با تلاش بخش خصوصی و همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری دزفول، کارگاه تولید سفال چغامیش راه اندازی شده است.

وی گفت: این کارگاه با هدف ساخت و طراحی انواع ظروف سفالی با الگوگیری از طراح‌های سفال چغامیش به‌صورت خانگی آغاز به فعالیت و تولید کرده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول افزود: این کارگاه توسط هنرمند سفال خوزستان «فرح غلامی‌شمس‌آبادی» با کمترین امکانات در منزل شخصی خود با هزینه بالغ بر 150 میلیون ریال راه‌اندازی شده و در حال تولید انبوه سفال چغامیش و عرضه به بازار است.

زلقی تصریح کرد: نمونه سفال تولید شده این کارگاه در ماه گذشته در نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی ایران نشان اصالت و کیفیت را در بخش سفال از آن خود کرد که با پشتیبانی از بخش خصوصی و حمایت از آنها می‌توان نسبت به گسترش این هنر و افزایش انگیزه برای هنرمندان این حرفه تلاش کرد.

وی در پایان بیان کرد: به‌زودی تسهیلاتی برای گسترش این هنر و حمایت از تولیدات بیشتر سفال چغامیش که برای نخستین‌بار در کشور صورت گرفته در نظر گرفته می‌شود که امیدواریم در آینده بتوانیم سفال چغامیش را به کل کشور عرضه کنیم.

*فارس

 

اخبار مرتبط