پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

از جبهه وفاق دزفول چه می دانید؟/ گزینه این جبهه برای انتخابات مجلس آینده چه کسی است؟

به گزارش پایگاه خبری دزمهراب هرچه به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک تر می شویم، فعالیت ها و تکاپو ها چه از طرف افرادی که خود را مهیا برای نامزدی در این دوره آماده میکنند و چه از طرف سایر افراد، گروه ها، جبهه ها و غیره بیشتر میشود. در همین راستا مطلع شدیم جبهه ایی تحت عنوان جبهه وفاق چندی پیش در دزفول تشکیل شده است و به این دلیل خبرنگار دزمهراب مصاحبه ایی کوتاه و خواندنی با دبیر جبهه وفاق انجام داده است.

عباس چراغ چشم عضو هیئت علمی دانشگاه و دارای مدرک دکتری علوم تربیتی و پژوهشگر در حوزه در تعلیم و تربیت (دبیر جبهه وفاق)

دزمهراب: چگونگی تشکیل این جبهه را بفرمایید؟
تعدادی از دوستان و دلسوزان انقلاب اسلامی و عزیزانی که نسبت به نظام ولایتمدار دغدغه های حفظ ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی را دارند، چند ماه پیش نشست هایی را داشتیم، مبنی بر اینکه بتوانیم در تمامی عرصه ها و زمینه ها در جهت توسعه دزفول گام هایی برداشته بشود. یکی از برنامه های توسعه دزفول مشارکت عمومی مردم در حوزه سیاست است که انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات خبرگان رهبری را پیش رو داریم، به این خاطر آمدیم و تعدادی از دوستان در دانشگاه، آموزش و پرورش، مجموعه گروه پزشکی، مهندسین، شهرهای همجوار و دوستان مختلف که در حوزه دفاع مقدس فعالیت کردند یک تشکلی را ایجاد کردیم تحت عنوان وفاق دزفول، که این وفاق زیر مجموعه بحث کلان در توسعه دزفول است. در این برنامه انشاءالله بتوانیم وفاق همه جانبه ایی ایجاد بکنیم که یک موضوع آن فعلاً بحث انتخابات است و در مراحل بعدی که بحث توسعه دزفول است غیر از مشارکت در امور سیاسی بحث دغدغه های فرهنگی توسعه همه جانبه در عمران و آبادانی که در فرصت های آینده توضیحی در خصوص توسعه دزفول داده خواهد شد.

افراد جبهه چه کسانی هستند؟
افرادی هستند که در قشرهای مختلفی فعالیت دارند و از یک گروه خاص نیستند، مجموعه ای از اساتید دانشگاه، همکاران آموزش و پرورش، روحانیون، جلسات قرآن مساجد، پزشکان، مهندسین، کشاورزان، رزمندگان، هنرمندان، ورزشکاران، کارمندان، بازاریان، مجموعه خواهران، وکلا، مداحان، کارگران، نابینایان و دیگر صنوف و تشکل ها به خصوص جوانان را در وفاق جا داده ایم و از نظرات برنامه ها و مشارکت ها در بحث انتخابات استفاده شده و خواهد شد.

تاکنون چه اقدامات و کارهایی انجام داده اید؟
ما اولین کارمان تشکیل شورای مرکزی وفاق دزفول بوده که متشکل از ده نفر از عزیزان که در قشرهای مختلفی هستند که عمدتاً دوستان دانشگاهی، فرهنگی، بسیجی و روحانی که مشارکت فعالی دارند، منتها الان تشکیلات را سازماندهی کرده ایم و نیز اهداف تشکل و همچنین شاخص های یک نماینده موفق را تعریف کرده ایم و برنامه های اجرایی وفاق را طراحی و سازماندهی کرده ایم.

یکی از مواردی که نام بردید شاخص های یک نماینده موفق است این را تشریح بدهید و آیا نماینده خاصی را مدنظر دارید؟
فعلاً تشکیلات وفاق به دنبال معرفی نماینده ایی نیست، عمده ی کار و فعالیت ما در اهداف است که پیش از اینکه به تشریح شاخص ها بپردازیم من اهداف را بگویم، اهداف ما یکی حرکت در راستای منویات حضرت امام خمینی و امام خامنه ای است و دومین هدف روشنگری و بصیرت افزایی آحاد مردم در امر انتخابات و سومین هدف ما ایجاد الفت و همدلی اقشار مختلف مردم به منظور پرهیز از تفرق آرا است و هدف چهارم ما شناسایی چالش هاو آسیبهای انتخاباتی و ارائه راهکار است و هدف پنجم تعیین شاخص ها و ویژگی های یک نماینده موفق برای مجلس شورای اسلامی و نهایتاً ششمین هدف ما ایجاد شور انتخاباتی و تشویق مردم برای شرکت حداکثری در انتخابات است.
در بند پنجم از اهداف ما که بحث شاخص های یک نماینده موفق، ماه حدود ده شاخص را معرفی کرده ایم و شاخص های ما منبعث است از فرمایشات حضرت امام و به ویژه مقام معظم رهبری امام خامنه ای است. اولین شاخص ما وفاداری به اسلام قانون اساسی و ولایت فقیه است، دومین شاخصه ی ما داشتن ویژگی و اخلاق بارز اسلامی امانت داری ساده زیستی و داشتن روحیه شجاعت برای یک نماینده، مورد بعدی مقدم داشتن مصاحب امت اسلامی بر مصلحت فردی یعنی کسی نباشد که به دنبال مسائل شخصی و فردی خودش باشد، شاخص بعدی داشتن تعهد تخصص و تجربه مدیریتی است، شاخصه بعدی اهل تدبیر و بصیرت و مرزبندی شفاف نسبت به جریاناتی که به وجود آمده در ارتباط با خدایی نکرده براندازی نظام چه از داخل و چه از خارج، شاخص بعدی اهل جبهه و جنگ به معنی داشتن روحیه ی جهادی در همه ی ابعاد است، شاخص بعدی آشنایی و باور داشتن فرهنگ و هویت اسلامی و بومی دزفول، شاخصه بعدی داشتن طرح و برنامه به جهت توسعه دزفول و نهایتاً آشنایی نسبی با نحوه قانون گذاری است.

افراد مطرحی در طی این مدت آمادگی خود را جهت حضور در انتخابات اعلام کرده اند، آیا نسبت به این شاخص هایی که اعلام کرده اید، فرد مورد نظر شما در بین این افراد دیده میشود یاخیر؟
ما فعلا نمی خواهیم ورود پیدا کنیم و نسبت به اشخاص حرفی بزنیم، چون هدف ما که در اهداف تعریف شده است فعلاً معرفی شاخص ها است و عمده کار ما روشنگری و بصیرت افزایی آحاد مردم است یعنی نهایتا ایجاد شور و شعور برای مردم حضور حداکثری در انتخابات است. ما فعلا در انتخاب شخص ورود نمیکنیم چرا که مصلحت شهرستان این است لذا افرادی که دوست دارند و این توانایی را در خودشان میبینند و در صحنه می آیند مردم خودشان انتخاب بکنند و فعلاً تعیین و تکلیف برایشان نکنیم و ممکن است در آینده خودمان ورود پیدا بکنیم و معرفی نماینده ایی که این شاخصه ها را دارد.

خط و مشی اصلی جبهه و تشکل شما چیست؟
ما صددرصد اصول گرا هستیم ولی وابسته به هیچ جریان سیاسی نیستیم و می توانیم بگوییم مستقل اصول گرا هستیم یعنی مجموعه ی دوستان وابستگی به هیچ جریان سیاسی ندارند، مجموعه ایی از قشرهای مختلف دزفول و دلسوز و به جهت توسعه و موفقیت دزفول. فلذا مرزبندی سیاسی ما قانون اساسی جمهوری اسلامی فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری و حفظ ارزش های نظام جمهوری اسلامی است.

مهمترین کارهایی که از حالا تا روز انتخابات انجام خواهید داد چه اموری هستند؟
ما اکنون شروع کرده ایم با صنوف بیست گانه ایی که تعریف کردم، جلسات مان آعاز شده به منظور روشنگری و بصیرت افزایی قشرهای مختلف، الان نشست های فرهنگیان دانشجویان ورشکاران و مرتبا هر هفته جلسات خودجوش صنوف هست که در بخش تشکیلات ما مسئولین صنوف ما این جلسات را مرتب برگزار میکنند و کارها را به روال خود طی میشود به منظور حضور حداکثری مردم.

مردم چگونه می توانند با شما ارتباط داشته باشند؟
ما یک سامانه ایی داریم که به زودی در رسانه های شهری اعلام میشود و یک شماره تماسی را در اولین فرصت به اطلاع شهروندان عزیز میرسانیم.

در پایان اگر صحبت ناگفته ایی مانده بفرمایید.
من مجددا تشکر میکنم از همه ی قشرها و گروه ها و آنهایی که دلسوز نظام هستند. ما باید مجدداً با حضور پرشور خودمان یک بار دیگر وفاداری خودمان را نسبت به نظام جمهوری اسلامی که منبعث است از شهدا جانبازان و ایثارگران نظام مقدس جمهوری اسلامی پاس بداریم. همچنین تشکر میکنم از رسانه خوب شما.

اخبار مرتبط