پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

استفاده از نیروهای بسیجی در ایست و بازرسی وگشت شبانه و نامحسوس جهت امنیت مردم

به گزارش دزمهراب سرهنگ علی الهامی شامگاه چهارشنبه در نشست تعامل نیروی انتظامی با حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر (ع) در مسجد حاج صوفی دزفول افزود:ماموران انتظامی با جان و دل در خدمت تامین امنیت و آرامش شهروندان می باشند که این تلاش ها در مواردی به خوبی دیده نمی شوند.
وی افزود:مردم همیشه به دنبال مطالبات خود هستند که این امر مسوولیت نیروهای انتظامی را سنگین تر کرده است چرا که اگر امنیت در جامعه محقق نشود بدون شک اقتصاد منطقه نیز به خطر خواهد افتاد.


وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی موظف به تولید امنیت نیست بلکه حفظ امنیت وظیفه این نیرو می باشد گفت:شهرستان دزفول با جمعیتی بالغ بر 500 هزار نفر و وجود بافت قدیم و جدید روزانه با اتفاقات زیادی مواجه می شود لذا با وقوع یک قتل و یا سرقت نمی توان گفت دزفول ناامن است زیرا این اتفاقات در همه شهرها و جوامع با تکنولوژی بالا نیز اتفاق می افتد .
فرمانده انتظامی شهرستان دزفول به بی احتیاطی مردم دزفول در نگهداری از وسایل و اموال گران قیمت خود اشاره کرد و گفت:رها کردن خودرو در حالت روشن در خیابان برای تهیه نسخه از داروخانه و نگهداری پول و دلار در منزل از جمله مواردی است که زمینه سرقت را فراهم می کند.
وی سرقت موتورسیکلت را عمده ترین نوع سرقت در دزفول دانست و گفت:آمادگی برگزاری کلاسهای آموزشی پلیس فتا را به بسیجیان داریم.
سرهنگ الهامی در خصوص برقراری گشت شبانه با کمک نیروهای بسیج نیز گفت:در شورای تامین شهرستان دزفول مصوب شد از نیروهای بسیجی در ایست و بازرسی ها و گشت های شبانه و گشت های نامحسوس استفاده شود.
فرمانده انتظامی دزفول در خصوص انتخابات نیز گفت:وظیفه اصلی نیروی انتظامی در بحث انتخابات تامین نظم و امنیت ضعب اخذ رای می باشد تا مردم با آرامش پای صندوق ها حاضر شوند .
سرهنگ الهامی به قتل فرزند دکتر غیبی از متخصصان دزفول نیز اشاره کرد و گفت:با تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی قاتل وی در کمتر از 48 ساعت شناسایی و تحویل مقام قضایی شد و کمتر از 12 ساعت بعد نیز حادثه گروگان گیری و آدم ربایی اتفاق افتاد که آدم ربایان درخواست پنج میلیارد ریال پول نقد برای آزادی گروگان کرده بودند که با تلاش نیروهای اطلاعاتی و بسیجی آدم ربایان مجبور به آزادسازی گروگان شدند.
وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی مدیون بسیج می باشد گفت:در حال حاضر کشورمان بعنوان جزیره امنی در خاورمیانه است که این امنیت حاصل تلاش نیروهای جان بر کف انتظامی است .
فرمانده حوزه بسیج مالک اشتر (ع) دزفول نیز در این نشست گفت:این حوزه محدوده ای شامل 90 درصد بافت قدیم و فرسوده شهر دزفول را تحت پوشش دارد.
پاسدار عظیم سرتیپی با اشاره به فعالیت 20 پایگاه مقاومت بسیج در دزفول گفت:برنامه گشت شبانه پیاده با حدود 14 اکیپ پنج و هفت نفره در بافت قدیم در حوزه مالک اشتر برقرار شده ست.
وی درخصوص مشکلات بافت قدیم دزفول گفت:فروش مواد مخدر ، سرقت از جمله مشکلات امنیتی بافت قدیم دزفول می باشد ضمن اینکه در خیابانهای ساحلی و اطراف پل خیابان شریعتی نیز مشکل سرقت و کیف قاپی وجود دارد که نیروهای بسیجی در کنار ماموران انتظامی برای برخورد با سارقان و مخلان نظم و امنیت در این مناطق با جدیت وارد عمل شده اند.
حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر (ع) دزفول در سه حوزه استحفاظی کلانتری 11 ،12 و 14 این شهر فعالیت دارد.

ایرنا

اخبار مرتبط