پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

استکبار بداند ایران از هر حکومت اسلامی که مظلوم واقع شود دفاع خواهد کرد

این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه دزفول در مصلی امام علی علیه السلام با حضور پرشور مردم ولایتمدار دزفول و به امامت “حجت الاسلام بیگدلی”امام جمعه موقت شهرستان دزفول برگزار شد .

81404767-6106189

حجت الاسلام و المسلمین “مرتضی بیگدلی”  ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی گفت: هر کس دوست دار امام زمان(عج) است علاوه بر انتظار فرج، باید تقوای الهی را رعایت و در خلوت و آشکار پرهیزکاری و ورع داشته و خدا را در همه احوال ناظر بر اعمال خود بداند.

 خطیب جمعه دزفول، با اشاره به مذاکرات هسته ای را نمایش زیاده خواهی های آمریکا دانست و افزود: نتیجه این مذاکرات پس از ۱۰ دور مذاکره تا هفت ماه و هفت روز دیگر تمدید شد.

حجت الاسلام بیگدلی، سیاست های خیانت بار آمریکا و کشورهای همدست آن در منطقه برای کاهش قیمت نفت را یادآور شده  و اظهار داشت: در این مذاکرات مقرر گردید ماهانه ۷۰۰ میلیون دلار از دارایی های بلوکه شده ایران آزاد شود که مجموع پولی که در طول این هفت ماه آزاد خواهد شد، ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار خواهد شد و این درحالی است با اختلال ایجاد شده در بازار نفت توسط آمریکا و کاهش ۲۰ تا ۳۰ دلاری قیمت نفت، کشور ایران در این مدت هفت ماه بیش از هشت میلیارد دلار یعنی دوبرابر مبلغی که قرار است دریافت کند دچار خسارت می شود.

حجت الاسلام بیگدلی، آرزوی رئیس جمهور آمریکا برای باز کردن پیچ و مهره های تاسیسات هسته ای ایران را یادآور شد و گفت:آمریکا در مذاکرات همین سیاست را در پیش گرفته و اگر ایران مقاومت نمی کرد و زیر بار زیاده خواهی گروه مذاکره کننده می رفت پیچ و مهره های انرژی هسته ای ایران تاکنون باز شده بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول، ادامه داد: قصد آمریکا و مستکبرین دنیا، حفظ ساختار تحریم ها برای دهها سال است و برخلاف تصور سیاستمدارانی که با توافق هسته ای دیوار تحریم ها ترک برداشته، آمریکا بدنبال این است ساختار تحریم ها را حفظ کند و فقط تعلیق تحریم ها را در دستور خود دارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران زیر بار ذلت نخواهد رفت، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون با شفاف سازی به جامعه جهانی ثابت کرده که هرگز به دنبال سلاح هسته ای نیست و علاوه بر آن تا کنون سلاح هسته ای امنیت هیچ قدرتی را تامین نکرده است.

خطیب جمعه دزفول افزود: برداشتن تحریم های ظالمانه و امکان استفاده از تمام ظرفیت ها در جهات صلح آمیز هسته ای  دو خواسته مردم و نظام  و خطوط قرمز ماست و هیچ دولت، تیم مذاکره کننده و یا فردی نمی تواند این خطوط را بشکند و ملت به کمتر از این رضایت نخواهد داد.

امام جمعه موقت دزفول به هفتم آذرماه سالروز تشکیل نیروی دریایی اشاره و عنوان کرد: نیروی دریایی همچون سایر نیروهای مسلح از سربازانی خادم ، بینا و هوشیار برخوردار بوده که بازوان ملت هستند و با اقتدار در طول هشت سال دفاع مقدس ، نیروی دریایی دشمن را ساقط کردند و هم اینک تحت رهبری فرمانده معظم کل قوا امنیت را در خلیج فارس برقرار کرده و در آبها و اقیانوس های دوردست و حتی در مرزهای اسراییل با اقتدار حضور دارند.

حجت الاسلام بیگدلی در فراز دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول به هشتم آذرماه روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین اشاره و افزود:دستگاه های استکباری تمام تلاش خود را بکار بردند تا جمهوری اسلامی ایران از فلسطین حمایت نکند اما استکبار بداند ایران اسلامی از هر حکومت اسلامی که مظلوم واقع شود دفاع خواهد کرد.

وی به دهم آذرماه سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلسرا یادآور شد و تصریح کرد:سید حسن مدرس مظهر مقاومت و الگویی تمام عیار بود که برای همیشه در تاریخ ماند و مسوولیت سنگینی بر دوش نمایندگان مجلس گذاشت لذامجلس باید به روز بوده و در همه مقاطع حضوری همه جانبه  و سالم داشته از جریانات انحرافی و قدرتهای مختلف بدورباشد  و با پاکی و پاکدامنی در مقابل زورگویی ها ایستادگی کند در غیر این صورت خسارات زیادی به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام بیگدلی اظهار کرد:مجلس قوی پشتوانه ای محکم برای دولتی کارآمد است.

امام جمعه موقت دزفول از قانون اساسی به عنوان قانونی مترقی،ارزشمند و همه جانبه یاد کرد و گفت:قانون اساسی یکی از مقدس ترین و کارآمدترین دستاوردهای نظام اسلامی است.

وی در پایان به تشکیل انجمن حمایت از بیماران سرطانی دزفول اشاره کرد و گفت:این انجمن بیش از ۸۰۰ نفر را تحت پوشش قرار داده که ۶۰ درصد آنها زن ،۳۰ درصد مرد و ۱۰ درصد کودک هستند.

امام جمعه موقت دزفول افزود:بیماری سرطان به دلیل عوارض جنگ،تغذیه نامناسب،وراثت و مسایل زیست محیطی گسترش یافته لذا از مردم خیر انتظار می رود برای حمایت از بیماران سرطانی وارد عمل شوند.

وی افزود:مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی امام حسن مجتبی (ع) در دزفول با کمک های مردمی و پیشرفت ۹۰ درصدی در حال احداث است که در ۲۲ بهمن ماه امسال بهره برداری می شود.

وی از مردم خواست جهت تکمیل این مرکز شیمی درمانی مساعدت و همکاری لازم را داشته باشند.

namazjome7azar9300002

مجد دز

اخبار مرتبط