پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

اعتبار مورد نیاز برای پرداخت مطالبات کشاورزان ذرتکار خوزستانی تامین شد

به گزارش دزمهراب مدیر جهاد کشاورزی دزفول از تامین اعتبار مورد نیاز برای پرداخت مطالبات کشاورزان ذرتکار خوزستانی خبر داد و گفت:طلب کشاورزان ذرتکار خوزستانی در حال پرداخت می باشد.
احمد زارعی روز سه شنبه در نشست کارگروه کشاورزی در سالن جلسات فرمانداری ویژه با اشاره به اینکه در سال گذشته کشاورزان خوزستان 600 میلیارد ریال بابت فروش محصول ذرت از دولت طلبکار بودند افزود:اوایل خردادماه 200 میلیارد ریال از طلب آنها پرداخت و اکنون نیز 400 میلیارد ریال دیگر به آنها می شود.
وی با اشاره به اینکه یک سوم این اعتبار به حساب 2 هزار و 300 کشاورز ذرتکار دزفولی واریز می شود افزود:در حال حاضر پول به حساب بانک کشاورزی واریز شده و پس از بررسی نام کشاورزان و شماره حساب آنها پول به حساب آنها واریز می شود که با پرداخت این مبلغ کل مطالبات کشاورزان ذرتکار تسویه خواهد شد.
وی گفت:در سال زراعی جاری نیز فروش ذرت مانند سال گذشته از طریق بورس انجام خواهد شد و به ارائه تسهیلات بانکی به گلخانه ها و گلکاران اشاره کرد و گفت:در حال حاضر آمادگی ارائه تسهیلات به گلخانه ها وجود دارد و گلکاران دزفول می توانند برای تبدیل گلخانه های سنتی به صنعتی و مدرن از این تسهیلات استفاده کنند.
زارعی به متقاضیان توصیه کرد برای دریافت تسهیلات توسعه گلخانه ای به جهاد کشاورزی و مراکز خدمات کشاورزی مراجعه کنند ضمن اینکه کارگروهی در این خصوص تشکیل شده است.
سیدمحمد ابراهیم عالمشاه رئیس بانک کشاورزی دزفول نیز در این نشست گفت: سیاست بانک کشاورزی حمایت از بخش کشاورزی و زیر مجموعه های آن می باشد که در این راستا تسهیلاتی به آنها واگذار می شود.
وی افزود:کشاورزان خوزستانی 370 میلیارد ریال بابت خسارت بیمه ذرت از صندوق بیمه طلب دارند که طبق آخرین اخبار در روزهای آینده به حساب کشاورزان واریز می شود.
پارسال ۲۴ هزار هکتار از اراضی شهرستان دزفول به کشت ذرت اختصاص یافت.
ایرنا

اخبار مرتبط