پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

افتتاح مرکز انژیوگرافی و 16 خانه بهداشت، پنج مدرسه، توسعه خدمات رسانی به عشایر و افتتاح طرح تامین برق چندین روستا به مناسبت هفته دولت

به گزارش دزمهراب صبح امروز جلسه هماهنگی برنامه های هفته دولت در محل فرمانداری ویژه دزفول  برگزار شد.

افتتاح مرکز انژیوگرافی دزفول با اعتبار 45 میلیارد ریال و 16 خانه بهداشت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به این نکته که پروژه های زیادی در دستور کار قرارگرفته است گفت : بخشی از این پروژه‌ها از جمله اورژانس هوایی، مرکز پرتودرمانی و شیمی‌درمانی و بخش‌هایی از بیمارستان گنجویان در سفر وزیر بهداشت به دزفول افتتاح شدند

وی همچنین  در رابطه با مرکز انژیوگرافی دزفول گفت:  بیش از ۹۰ درصد از اقدامات راه‌اندازی این دستگاه  با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صورت گرفته است

پریدار همچنین در ادامه افزود : مقرر شده است  تا با استفاده از اعتبارات هتلینگ، با توجه به مطلوب نبودن فضای ظاهری و حتی نامناسب بودن سیستم‌های فاضلاب، بخش‌های جدیدی به بیمارستان گنجویان طی روزهای آینده  اضافه کنیم. از ۴۲ خانه بهداشتی که در دستور کار است مقرر شده تا ۱۶ خانه بهداشت در هفته دولت افتتاح شوند.

افتتاح پنج مدرسه در هفته دولت

در این نشست رئیس اداره آموزش و پرورش دزفول نیز با بیان اینکه پنج پروژه آموزشی به مناسبت هفته دولت افتتاح خواهند شد، گفت :  این پروژه‌ها در قالب ۴۰ کلاس درسی با زیربنای هشت هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای فصل مدارس آماده می‌شوند.

غلامرضا نصرالله پور گفت: ب دبستان ۱۰ کلاسه مسلم بن عقیل با مشارکت خیران مدرسه‌ساز با اعتبار بیش از ۷۰۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود. دبستان امام نیز با مشارکت خیرین و اعتبار بیش از ۴۵۰ میلیون تومان افتتاح خواهد شد.

توسعه خدمات‌رسانی به مناطق عشایری دزفول

محسن پور فرخی در این نشست گفت : به مناسبت شهادت شهیدان  باهنر و رجایی  پنج طرح عمرانی  در دزفول به بهره‌برداری  می‌رسد.  این طرح ها در بخش راه و شهرسازی و تامین نیاز شهروندان در بخش های گختلف خدماتی پیش بینی و به اجرا رسیده است.

وی عنوان کرد: این طرح ها با هدف کاهش محرومیت مناطق روستایی شهرستان و افزایش رضایت مندی عمومی طرح توسعه مناطق روستایی دزفول اجرا می شود.‌

رئیس اداره امور عشایر دزفول در ادامه خاطر نشان کرد : یکی از این طرح ها طرح ساخت و بهسازی جاده شیهون  به دزفول می باشد که عملیات آن در دست پیگیری است. طرح تامین سوخت مناطق محروم دزفول با احداث جایگاه های سوخت فسیلی در روستاهای شهرستان به اجرا خواهد رسیده است.

وی در پایان گفت : امسال بودجه اداره عشایر روستایی از  700 میلیون به سه میلیارد و 600 میلیون تومان افزایش یافته است.

 

افتتاح طرح تامین برق دو روستای دیگر در هفته دولت

محسن نمازی نیز در این نشست گفت : با هدف تامین روشنایی مناطق شهری دزفول،  طرح تامین روشنایی کمربند غربی دزفول اجرا شد. این طرح با اعتبار 5 میلیارد ریال در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره برق شهرستان دزفول گفت : از ابتدای سال جاری  و با هدف توسعه خدمات توزیع برق هشت روستای محروم دزفول از نعمت برق بهره مند شدند. و عملیات تامین برق این روستاها در دست اقدام است و به مناسبت هفته دولت طرح تامین برق دو روستا با اجرای این تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود : این روستاها تا کنون از نعمت برق برخوردار نبوده اند.  طرح تامین برق مناطق محروم شهرستان تا بهره مندی کامل و برخورداری روستاهای دزفول از نعمت برق با جدیت ادامه خواهد یافت و تا پایان امسال در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز آن به بهره برداری کامل می‌رسد.

مدیر توزیع نیروی برق دزفول نیز با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی مصرف برق توسط شهروندان دزفولی، گفت: این در حالی است که جمعیت شهر افزایش نیافته است بنابراین به مردم توصیه می‌شود در حفظ این سرمایه که منابع ملی است کوشا باشند.

محسن نمازی همچنین گفته :  پروژه تأمین روشنایی کمربندی غرب دزفول با اعتباری بالغ  بر پنج میلیارد  ریال در هفته دولت افتتاح  می گردد  و هشت روستای محروم دزفول را توانسته‌ایم در مدت اخیر برای اولین بار از نعمت برق بهره‌مند کنیم که در هفته دولت دو مورد از این روستاها به‌صورت روستای شاخص برای افتتاح اعلام می‌شوند.

اخبار مرتبط