پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

افتتاح مرکز نیکوکاری مسجد شهید توتونچی

به گزارش دز مهراب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجد دز – همزمان با شب میلاد پیامبر اسلام و ولادت امام جعفرصادق (ع) مرکز نیکوکاری مسجد شهید مسعود توتونچی دزفول با حضور مردم وخیرین افتتاح شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین “سید محمد علی قاضی دزفولی  ” با تبریک  ایام بسیار نورانی ولادت پیامبر اسلام و امام جعفر صادق (ع) گفت: به برکت این ایام  کار بزرگی  بنام مرکز نیکوکاری  مسجد شهید توتونچی  با هدف کمک به محرومان ، مستضعفان ومستمندان آغاز شد.

امام جمعه دزفول افزود: در حقیقت این کار در جهت فرهنگ سازی کمک به فقرا ومستضعفان جامعه است تا فرهنگ دستگیری از مستتمندان با اینگونه کارها نهادینه و در جامعه اسلامی این عمل خیر رواج پیدا بکند.

امام جمعه دزفول  گفت: الحمد الله ما شاهد هستیم در مسجدی که یکی از مساجد فعال این شهرستان است  و جوانان و مومنین فراوانی دارد علاوه بر  اقامه نماز جماعت و تعظیم شعائر الهی  این کار هم بعنوان یک کار نمادین انجام گرفته است.

ایشاد یاد آورشد: امیدواریم انشاالله این کار خیر الگویی باشد برای دیگر مساجد و محلات دزفول که در کنارنهادهایی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی که به فقرا ونیازمندان و مستمندان مدد رسانی می کنند بتوانند انشالله ظرفیت های مردمی را در اینجا فعال کنند و به فضل خدا در جامعه ای باشیم که همانطور که پیامبر فرمود: ” مَنْ اَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِاُمورِ الْمُسْلِمینَ فَلَیْسَ مَنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادى یا لَلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ؛” انشالله این حدیث پیامبر را در عمل اجرا کنیم و همه به فکر این باشیم اگر در محله ای یا منطقه ای در این شهرستان مستمندی،  فقیری،  گرفتاری یا درد مندی وجود دارد مومنین بعنوان برادر دینی  به انها رسیدگی کنند وگره از کارشان باز کنند  که نزد خداوند متعال بسیار ارزشمند است و خدای متعال به واسطه این کار خیر رحمت وبر کتش را شامل حال آن مردم وجامعه خواهد کرد.

در این مراسم که اقشار مردم نماز گزار وخیرین ، حجج اسلام فروغی  وسید رکنی ، حسن ایزد معاونت مردمی مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره)شرکت داشتند، امام جمعه دزفول مبلغ  پنج میلیون ریال وحاج حسین گلستان باغ  مبلغ ده میلیون ریال به این مرکز کمک کردند.

همچنین ایزدیان معاون کمیته امداد امام خمینی دزفول اعلام کرد: که در شهرستان دزفول تاکنون چهار مرکز نیکوکاری در مساجد حضرت رسول اعظم ، سلیمان عاملی ، شهیون و  شهید توتونچی با زیر پوشش قرار دادن ۲۰۰ خانوار دایر شده است و بزودی مرکز پنجم هم در آستانه متبرک سبزقبا افتتاخ خواهد شد.

نیکوکاری1

نیکوکاری 4 نیکوکاری 3 نیکوکاری5

مجد دز

اخبار مرتبط