پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

افزایش 2 هزار هکتاری باغ های مرکبات دزفول

معاون امور باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول از افزایش سطح باغ های مرکبات این شهرستان خبر داد و گفت:در مدت پنج سال اخیر 2 هزار هکتار به سطح باغ های این شهرستان افزوده شده است

مسعود کرمی نژاد با اشاره به تولید 12 نوع مرکبات در دزفول افزود:سه رقم مختلف پرتقال ، نارنگی ، نارنج ، گریپ فروت ، لیمو شیرین ،لیمو ترش ، لمون و چند نوع مرکبات دیگر در باغ های دزفول تولید می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح توسعه باغ های مرکبات دزفول در سالهای اخیر گفت: با افزایش 2 هزار هکتاری سطح باغ های مرکبات دزفول به شش هزار و 600 هکتار افزایش یافته است.
وی متوسط برداشت پرتقال از سطح هر هکتار باغ را 14 تن عنوان کرد و گفت:متوسط برداشت نارنگی دزفول 20 تن در هکتار،گریپ فروت و لیمو شیرین 28 تا 30 تن ،لمون 25 تن و لیمو ترش 12 تن می باشد.
کرمی نژاد همچنین با بیان اینکه علاوه بر مرکبات گونه های دیگری از باغ های مثمر در شهرستان دزفول وجود دارد گفت:برداشت گوجه سبز ( آلوچه ) از اواخر اردیبهشت ماه در دزفول آغاز می شود.
معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول نیز گفت:در حال حاضر 63 گونه زراعی و باغی در دزفول کشت می شود که این گونه ها به همراه گونه های گل وگیاه زینتی و فضای سبز به 100 نوع می رسند.
علی کرمی با اشاره به توسعه کشت گیاهان دارویی در شهرستان دزفول گفت:در سالهای اخیر کشت رزماری،مارچوبه و چند گیاه دارویی دیگر در دزفول آغاز شده و در حال توسعه است.
سالانه حدود 2 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و گل های زینتی در دزفول تولید می شود.

ایرنا

اخبار مرتبط