پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

افزایش بیکاری در خوزستان /دولت به قول‌هایش برای برطرف کردن رکود عمل نکرد

حبیب آغاجاری  درباره معضل بیکاری جوانان اظهار داشت: مشکل بیکاری تنها مربوط به این شهرستان یا استان خوزستان نمی‌شود بلکه این معضل سراسر کشور را  فرا گرفته است.

وی افزود: با وجود قول‌هایی که دولت برای حل رکود اقتصادی کشور در آغار به کار خود داده بود ولی نتوانسته برنامه درستی برای حل و برطرف کردن این رکود تعیین کند و متأسفانه شاهد بیکاری و مشکلات اقتصادی روزافزون در خوزستان و کشور هستیم.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و معضل بیکاری در خوزستان از طرق مختلف و به صورت مستمر توسط نمایندگان خوزستان به دولت اعلام شده ولی تا کنون شرکت و یا پالایشگاهی در جهت رفع این مشکلات در استان راه اندازی نشده است.

وی با بیان اینکه بیکاری در کل کشور فریاد می‌زند ادامه داد: خوزستان علاوه برصنعتی بودن در زمینه کشاورزی شرایط بسیار خوبی دارد و بنابراین باتوجه به این امکانات اگر در این استان سرمایه گذاری صورت نگیرد به راحتی متوجه روکود اقتصادی می‌شویم.

آغاجاری با اشاره به طرح ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری گفت: اکنون بیش از ۷۰درصد از این طرح در حال انجام است به طوری که در این راستا در منطقه جراحی زه‌کشی‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی را فقط با صحبت کردن نمی‌توان برطرف کرد،گفت: در زمینه کشاورزی برای افراد دارای مدارک دیپلم، فوق دیپلم و لیسانس به ترتیب با  100درصد، ۷۰ درصد و ۵۰درصد سهمیه‌های بومی‌ گزینی اخذ شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های ماهشهر و امیدیه گفت: در زمینه خصوصی سازی پیگیری‌های فروانی انجام و نیز قوانین خوبی مصوب شده‌ است ولی اجرای این قوانین بسیار مهمتر از تصویت آنها است.

وی افزود: اگر صاحب سرمایه به آینده سرمایه خود و بهره‌وری از آن اطمینان نداشته باشد هیچگاه در جایی که این اعتماد و اطمینان حاصل نشود سرمایه‌گذاری نمی‌کند. یکی دیگر از مشکلات سرمایه‌گذاران بخش خصوصی عدم اعطای به موقعه مجوز برای راه‌اندازی کار بوده است. امیدواریم این مشکلات هرچه زودتر از سوی دولت و اجراکنندگان قوانین برطرف شوند.

اخبار مرتبط