پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

القای اندیشه لیبرال دموکراسی توسط سینمای هالیوود

عضو هیات علمی دانشگاه ˈامام حسین(ع)ˈ گفت: سینمای هالیوود، یکی از ابزارهای جنگ نرم است که اندیشه های غربی را به صورت تصویر در اختیار ما قرار می دهد.

به گزارش فرهنگ به نقل از ایرنا، ˈحجت الله مرادیˈ روز چهارشنبه در نهمین کارگاه آموزش تخصصی جنگ نرم بسیج استادان استان اصفهان افزود: 78 درصد سینماهای جهان در اختیار هالیوود است بطوریکه سالانه 700 فیلم در آن ساخته می شود.
وی تصریح کرد: سالانه 16 میلیارد دلار سود خالص از طریق تولید فیلم به سینمای هالیوود تعلق می گیرد.
این کارشناس مسائل اجتماعی با بیان اینکه کارتون های شرکتˈوالت دیزنیˈ نیز به سبک سینمای هالیوود ساخته می شود، افزود: این شرکت 138 هزار کارمند دارد و سود خالص آن در شش ماه اول امسال حدود 10میلیارد دلار بوده است.
به گفته وی، نسل جدید کارتون ها موجب تغییر در باورها و القای اندیشه لیبرال دموکراسی در قالب تصویر می شود.
مرادی از دیگر ابزارهای جنگ نرم را ماهواره عنوان و اظهار کرد:بیشترین مخاطبان تاثیرپذیر شبکه‌های ماهواره‌ای از سنین 18 تا 45 سال است که در قالب موضوعات عاطفی و احساسی، آثار جبران ناپذیری در جامعه دارد.
وی اضافه کرد: پخش سریال های مبتذل از شبکه های ماهواره ای بنیان خانواده را هدف قرار می دهد و به نیت های دشمن در جنگ نرم کمک می کند.
عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع)، انسانیت زدایی و غیرت زدایی را از آثار مخرب بازی های کامپیوتری با مضمون جنگ با مسلمانان و ایرانی‌ها بعنوان دیگر ابزار جنگ نرم دانست.
وی با اشاره به نقش فرقه های مذهبی بعنوان یکی از ابزارهای جنگ نرم گفت: ارتباط با امام زمان(عج)، صوفیه و دراویش، عرفان های نوظهور و خرافه پرستی از اهداف این شبکه هاست.
مرادی یکی ازاهداف نفوذ عرفان های نوظهور را جلوگیری از پیشرفت اسلام و موج بیداری اسلامی دانست و افزود: جلوگیری از پیشرفت انقلاب اسلامی و تاثیر افکار حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بر مردم اسلامخواه از دیگر اهداف عرفان های نوظهور است.
به گزارش ایرنا، نهمین کارگاه آموزش تخصصی جنگ نرم بسیج استادان استان اصفهان با حضور یکصد استاد و دانشجوی بسیجی دانشگاه های استان برگزار شد.
این کارگاه دو روزه با هدف تربیت استادان دانشگاه به عنوان فرمانده عرصه جنگ نرم به صورت تخصصی، مطرح کردن جنگ نرم در دانشگاه ها بصورت گفتمان و بهره گیری دانشجویان از مباحث جنگ نرم مبتنی بر علم، تا روز پنجشنبه 27 مهر در دانشگاه اصفهان ادامه دارد.

اخبار مرتبط