پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

امام جمعه دزفول:وحدت دژی محکم در مقابل توطئه های دشمنان اسلام است

امام جمعه دزفول حفظ وحدت و همبستگی را دژی محکم در مقابل توطئه های دشمنان اسلام دانست و گفت:وحدت مسلمانان موجب حفظ آرمان های اولیای الهی بر روی زمین می شود.

 

به گزارش دز مهراب به نقل از ایرنا حجت الاسلام ‘سید محمدعلی قاضی دزفولی ‘ در آیین نماز جمعه این هفته دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر با تبریک خجسته میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) افزود:وحدت و همبستگی به معنای توجه به مسایل جوامع اسلامی است.

وی بیان داشت:آسیب رساندن به وحدت مسلمانان با حرف ، عمل و رفتار ، اقدام در جهت اهداف دشمنان اسلام بوده و محکوم است.

خطیب جمعه دزفول با بیان اینکه وحدت اقشار جامعه موجب استحکام ارکان نظام اسلامی می شود بیان داشت: دشمن با اقدامات شیطنت آمیز خود وحدت جوامع اسلامی را هدف گرفته و با اختلاف افکنی بین اقوام مختلف نقشه های شومی را دنبال می کند که البته موفق نخواهد شد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی همچنین با اشاره به برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی با حضور اندیشمندان جهان اسلام در تهران گفت:این همایش در راستای تقویت اتحاد و همبستگی بین مسلمانان آثار و برکات زیادی به دنبال دارد.

امام جمعه دزفول در فراز دیگری از خطبه های نماز به سالروز قیام مردم قم اشاره کرد و افزود:قیام مردم قم علیه رژیم پهلوی حرکتی هوشمندانه و از روی بصیرت بود که نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

وی همچنین به مسوولان کشور توصیه کرد به وعده های دشمن خوش بین نبوده و با اتکا به توانمندی داخلی ، کشور را در برابر هر گونه تحریم و آسیب واکسینه کنند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود:مسوولان در شرایط تحریم به گونه ای عمل کنند تا با سخنان خود در جامعه تنش ایجاد نکرده و باعث دلخوشی دشمن نشوند.

وی همچنین به پیروزی ارتش و نیروهای مردمی عراق در مقابل تروریست های داعش اشاره کرد و گفت:مردم عراق با تبعیت از مرجعیت دینی توانست تروریست ها را به عقب رانده و موفقیت های بزرگی کسب کند.

امام جمعه دزفول همچنین در خصوص دوچرخه سواری بانوان در دزفول گفت:ما مخالف ورزش نیستیم بلکه مشوق آنها نیز هستیم اما باید در ورزش موازین شرعی ودستورات دینی رعایت شود.

وی به رسانه ها توصیه کرد در انعکاس اخبار نماز جمعه گزینشی عمل نکنند بلکه با حفظ امانت مطلب را منعکس نمایند چرا که انتشار گزینشی مطالب طرح شده در خصوص دوچرخه سواری بانوان در خطبه های هفته گذشته از سوی برخی رسانه ها ، در افکار عمومی جامعه مشکل ایجاد کرد.

حجت الاسلام قاضی در خصوص افزایش قیمت نان نیز گفت:افزایش قیمت ها نباید به گونه ای باشد که موجب فشار به مردم و تفاوت بین تهران و شهرستانها باشد.

ایرنا

اخبار مرتبط