پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

امام جمعه دزفول خواستار آموزش مهارت های امر به معروف و نهی ازمنکر شد

حجت الاسلام ˈسیدمحمدعلی قاضی دزفولیˈ روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دزفول افزود: با تشکیل کارگروهی در سطح شهرستان باید مهارت های امر به معروف و نهی ازghazi2-majdedez منکر به شهروندان آموزش داده شود.

وی گفت: آمر به معروف و ناهی از منکر در صورت نداشتن مهارت های لازم ، ممکن است موجب واکنش شخص خطا کار و تشدید عمل ناپسند شود.

امام جمعه دزفول با اشاره به مراجعه شهروندان به ادارات و دانشگاهها اظهار داشت : این مکان ها بهترین گزینه برای برگزاری کارگاه آموزشی در خصوص مسائل مختلف فرهنگی چون حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر می باشد.

وی نقش رسانه ها در فرهنگ سازی را یادآور شد و اظهار داشت: با تشکیل اتاق فکر در رادیو شهری دزفول می توان به نتایج مطلوبی در خصوص فرهنگ سازی دست یافت.

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: متاسفانه برخی منکرات مربوط به شهر دزفول نیست و توسط برخی دانشجویان غیر بومی و برخی مسافران در بوستانهای شهری در سطح شهر ترویج می یابد که باید از گسترش این منکرات در سطح شهر جلوگیری کرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی دزفول نیز خواستار انجام اقدامات عملی از سوی مسوولان ادارات نسبت به رعایت حجاب کارکنان شد و گفت: ادارات وابسته به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و باید شئونات اسلامی در این مکان ها رعایت شود.

حجت الاسلام ˈ مرتضی بیگدلیˈ ، اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را لازم دانست و افزود: در صورتیکه این فریضه به درستی در جامعه اجرا شود مشکلات فرهنگی جامعه برچیده می شود.

وی با اشاره به تصویب راه اندازی دو کمیته در خصوص تولید محتوا و نظارت بر تابلوهای شهری در شورای اسلامی شهر دزفول گفت: متاسفانه تاکنون هیچ اقدام عملی توسط این کمیته ها در این راستا صورت نگرفته است.

امام جمعه موقت دزفول خواستار برگزاری گفتمان دینی در مدارس و دانشگاه ها شد و افزود: روحانیون ، جلسات قرآن و کانون های فرهنگی در پیشبرد اهداف فرهنگی شهرستان بکار گرفته شوند.

فرماندار ویژه دزفول نیز با اشاره به تفکیک اتاق بانوان و آقایان در ادارات دزفول اظهار داشت: اغلب ادارات دزفول مبادرت به نصب بنر و پارچه نوشته در خصوص حجاب و عفاف کرده اند.

‘ عبدالرضا احسانی نیا ’ افزود: در فریضه امر به معروف و نهی از منکر فقط نباید به نهی از منکر پرداخته شود بلکه باید به امر به معروف نیز توجه شود و سیاست های تشویقی برای بانوان با حجاب در نظر گرفت.

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول نیز به نقش والای تبلیغات در فرهنگ سازی اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونستی به رغم جنایات گسترده از رسانه ها بیشترین استفاده را برده و افکار عمومی جهان را به نفع خود بسیج می کند.

‘ محمد علی آخوند علی ’ افزود: دانشگاه صنعتی جندی شاپور به عنوان ورودی شهر دزفول می تواند نقش موثری در فرهنگ سازی داشته باشد.

سرهنگ ‘ عبدالامیر محتشمی راد ’ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز در خصوص هنجار شکنان ماه مبارک رمضان گفت: زمینه برخورد قانونی با روزه خواران باید در سطح جامعه فراهم شود.

ایرنا

اخبار مرتبط