پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

امام جمعه دزفول: چراغ نجوم دزفول باید روشن و نورانی و از تجهیزات هم بر خوردارباشد.

به گزارش دز مهراب به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی ” مجد دز” دبیرکمیته علمی و سرپرست گروه های رصدی ستاد استهلال شهرستان دزفول برای ارائه گزارشی از سفر گروهی از ستاد استهلال دزفول به شهر شیراز به خاطر روئیت هلال ماه ربیع الاول با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در دزفول دیدار کرد.

در این دیدار “حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی”کار ستاد استهلال دزفول را بسیار مهم دانسته وگفت :همت شما قابل تقدیر است لکن علاوه بر انگیزه باید دقت لازم را در امور داشته و آن را به خوبی مدیریت نمایید.

امام جمعه دزفول در پایان این نشست افزود:همواره سعی کنید تا چراغ نجوم دزفول روشن و نورانی باشد لذا به تعداد افراد سرگروه باید دوربین های دو چشمی و دیگر تجهیزات مورد نیاز ستاد استهلال تهیه شود .

رضا طیب طاهر دست آورد علمی این سفر را برای گروه بسیار خوب ارزیابی نموده و گفت:در این سفر دو تلسکوپ بزرگ ۱۴ و ۱۰ اینچی و ۲ دوربین چشمی از تجهیزات گروه  استهلال دزفول بود .

وی در ادامه با اشاره به چاپ تصاویر رصد هلال ماه شوال توسط گروه دزفول در مجله نجوم کشور اظهار کرد: گروه های رصدی ستاد استهلال  دزفول  تنها شهر خوزستان است که تصاویرآن در مجله نجومی که زیر نظر دانشگاه صنعتی شریف به چاپ رسیده است .

گفتنی است ستاد استهلال دزفول با سابقه ۱۲   سال فعالیت از جمله مجموعه هایی است که زیر نظر امام جمعه به انجام فعالیت می پردازد .

setadestehlal00003مجد دز

اخبار مرتبط