پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

امام جمعه موقت دزفول:مرسی دست به توافق با آمریکا و اسرائیل زده بود

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه دزفول نماز جمعه این هفته دزفول به امامت “حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروپناه” ،امام جمعه موقت دزفول در محل مصلی امام علی(ع) برگزار گردید.

khosropanah-e1379086911207

خطیب جمعه دزفول در خطبه نخست نماز با توصیه نفس خود و نفوس همه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی ، تقوی را زاییده ایمان آدمی دانسته و گفت : هرچه ایمان انسان فزونی یابد تقوی اون نیز به همان سان افزایش خواهد یافت .

ایشان در ادامه بحث خطبه های گذشته به مبحث آیین معاشرت از نگاه اسلام پرداخته ،و جایگاه و انواع علم را از منظر دین مبین اسلام تشریح کرد .

“امام جمعه موقت دزفول” در شروع خطبه دوم نماز امروز دهه کرامت و سالروز میلاد پر برکت حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت چاهچراغ را تبریک گفته و خداوند را بابت میزبانی این امام رئوف در ایران اسلامی سپاس گفت .

ایشان در ادامه به سالروز قرداد سافت ،سالگرد اشتغال بیروت توسط صهیونیست ها و کشتار فلسطینیان در اردوگاه های مختلف اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که به برکت این خون ها ی مطهر ریخته شده شهدا، هر چه زودتر شاهد خفت و ذلالت روزافزون اسرائیل باشیم .

“رئیس پژوهشگاه فلسفه و حکمت ایران” در ادامه طی سخنانی تحلیلی به تشریح اوضاع منطقه و شرایط کشورهای مصر و سوریه پرداخت . ایشان حرکت بیداری اسلامی را در کشور مصر همچنان جاری و فعال دانسته و گفت : روی کار آمدن رئیس جمهور “مرسی” در مصر نه به دست اخوانی ها بلکه بدست جوانان انقلابی این کشور شکل گرفت لکن چون تنها حزب صاحب تشکیلات سابقه دار در مصر اخوانی ها بودند آنها در انتخابات شرکت کرده و موفق به کسب اکثریت نسبی آراء گردیدند.

“دکتر خسروپناه ” جایگاه کشور مصر در بین عرب را از گذشته بسیار مهم و برجسته دانسته و در خصوص علت شکست حزب اخوانی ها در مصر گفت : متاسفانه این حزب و رئیس جمهور منتخب آنها از اهداف اصلی انقلاب مردم عدول کرده و دست به توافق با آمریکا و اسرائیل زد و شروطی چون عدم رابطه با ایران،استمرار پیمان کمپ دیوید ،برقراری رابطه با اسرائیل،میدان ندادن به مردم غزه و همکاری با سلفی ها را از سوی عربستان و آمریکا را پذیرفت و همین گردن نهادن وی باعث دخالت سلفی ها در انتصابات دولتی و بدنبال آن از دست دادن توریست ها و کاهش درآمد ، بودجود آوردن اختلافات بی سابقه شیعه و سنی را موجوب گردید که شهادت شیخ شحاته و برادران او در نیمه شعبان به دست سلفی ها در مصر نمونه ای از این حرکت بود .

ایشان اعتراضات مردم نسبت به مرسی را حرکتی مردمی از سوی همان جوانان انقلابی داسته و تصریح کرد : تقابل مردم در خیابانها و میدان التحریر مصر اگر چه به کمک عربستان به جبهه اخوانی ها و سلفی ها از یک سوی در مقابل مردم انقلابی بود لکن ماندن مرسی بر روی کار به نفع سوریه نبود و ما معتقدیم که سرنگونی مرسی بدنبال بیداری اسلامی و جوانان انقلابی مصر شکل گرفت و البته از این آب گل آلود نظامی ها ماهی گرفتند و هم عوامل اخوانی را زندانی کرده و هم عوامل دولت حسنی مبارک را آزاد کردند .

“امام جمعه موقت دزفول” ایجاد جنگ شهری در کشور سوریه و تجهیز سلفی های این کشور بدست اسرائیل و آمریکا را ناشی از نقشه ای ۳۰ ساله دانسته و گفت : سوریه جبهه اصلی مقاومت و متاثر از اندیشه حضرت امام خمینی(ره ) علیه است که توانسته است با ایستادگی و حمایت همه جانبه از نهضت مقاومت در منطقه و باحمایت ایران، نقشه از نیل تا فرات اسرائیل را با شکست مواجه کند . لذا آمریکا و اسرائیل چاره ای جزء تضعیف سوریه و ایجاد فتنه و جنگ داخلی برای شکست جبهه مقاومت که با رهبری ایران و همراهی سوریه و حزب الله شکل گرفته است نداشتند لکن در پیش بینی مقاومت دولت سوریه اشتباه کردند و حالا که خود را در جنگ داخلی شکست خوده می یابند بدنبال جنگ نظامی و حمله موشکی به این کشور افتاده اند .

ایشان به صحنه آمدن مستقیم آمریکا در این جنگ را نشان از استیصال و خودزنی این کشور دانسته و اضافه کرد : دولت مرسی شکست خورده ، سوریه هم درگیر جنگ داخلی است و آمریکا در این اندیشه است که خود مستقیماً وارد شده و با تخریب تاسیسات اصلی سوریه در حمله هوایی ،موازنه قدرت را در این کشور بین دولت و گروه های تروریستی بهم بزند چرا که دولت یه سرعت در حال پس گرفتن مناطق اشغال شده است .

لکن اکنون آمریکا با راهپیمایی مردم در جهان و کشور خودش ،تنها ماندن در جنگ ، محبویت ۷۵ درصدی “اسد ” در بین سوری ها و جواب قطعی و جبران ناپذیر دولت اسد و سوری ها روبروست لذا مستاصل مانده است که چه کند

ایشان در پایان با اشاره به تلاش چندین ساله آمریکا و اسرائیل برای شکست جبهه مقاومت در منطقه ، ترور رفیق حریری در لبنان و توطئه برای خلع سلاح حزب الله و جنگ های نظامی ۳۳ روزه لبنان و ۲۲ روز ه غزه را بخشی از نقشه های شکست خورده آنها دانسته و از خداوند منان خواست با عنایت خود مسلمانان جهان را در همه صحنه ها موفق و پیروز گرداند

اخبار مرتبط