پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

امام جمعه موقت دزفول:وظیفه ذاتی امام هدایتگری،تنظیم رابطه مردم باحضرت حق وآشتی قلوب مومنین بایکدیگر است

مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق( ع) پیش از ظهر امروز به همت مجموعه فرهنگی مکتب امام صادق(ع) مسجد علویه با سخنرانی “امام جمعه موقت دزفول” حجت الاسلام شیخ مرتضی بیگدلی و روضه خوانی مداحان اهل بیت(علیهم السلام) برگزار شد

امام جمعه موقت دزفول در ابتدای سخن ضمن عرض تسلیت به ولی امر مسلمین و همه شیعیان جهان اسلام ؛”اهل بذل و بخشش مالی و جانی در مسیر ولایت اهل بیت(علیهم السلام)  ” ؛ عشق ورزی بامعرفت به خدا و”به زیارت همدیگر ” رفتن را سه ویژگی شیعه از نگاه امام ششم( ع)  دانسته و افزود : اگر چه همه این رفتار و منش ها می بایست در راستای جلب رضایت خداوند و کسب حب اهل بیت (علیهم السلام) باشد .

“حجت الاسلام بیگدلی” در ادامه ،رابطه شیعه و امام معصوم( ع)  را یادآور شده ودر خصوص تبین این ارتباط تصریح کرد: امکان ندارد ا یاد معصوم( ع)  باشیم و او در همان لحظه ما را یاد نکند . قدر خود و این لحظه های طلایی را بدانید چراکه شرکت شما در محافلی که ذکر اهل بیت (علیهم السلام) در آنها می شود موجبات غبطه فرشتگان الهی را فراهم آورده و بنا بر احادیت وارده ملائکه الهی خود را از رایحه و بوی شما در این محافل نورانی تبرک می کنند .

ایشان وجود اهل بیت (علیهم السلام) را بهشت مجسم دانسته و اضافه نمود : اهل بیت(علیهم السلام)  مصباح هدایت مردم هستند و نقش اصلی و ذاتی ایشان هدایت گری ، نظم بخشیدن رابطه ما با حضرت حق و آشتی قلوب مومنین بایکدیگر است .

“رئیس سازمان تبلیغات اسلامی دزفول” با تبین شرایط زندگی اهل بیت(علیهم السلام)  و تاکید بر شناخت جایگاه واقعی امام معصوم( ع)  به تشریح برخی فرق  و نحله های فکری مصادف با امامت امام صادق(ع) چون غلات ، کیسانیه ، صوفیه وعلی اللهی ها … پرداخت و افزود : وجه تسمیه همه این گروها و علت انحراف آنها عدم شناخت و منزلت امام معصوم( ع)  و ولی امر زمان در رابطه با خود بود که همین امر موجبات ضربه خوردن جبهه شیعه از غاصبان خلاف را موجب می شد که برخی از آنها با نگاه ساده انگارانه علاوه بر خورده گیری بر ظاهر امام معصوم ( ع) ، تنها جنگیدن و مقابله سخت افزاری را راه مبارزه با دشمن می دیدند در صورتی که امام با توجه به همه جوانب درصدد خنثی سازی مکرها و نیرنگ های نرم افزاری دشمن در کنار حرکت های سخت افزاری بود .

ایشان در پایان به “حیا” به عنوان یکی از صفت ها و ارزش های اصلی مورد تاکید دین مبین اسلام اشاره کرده با گلایه از انجام برخی منکرات و حرکت های ضدارزشی در ساحل رودخانه دز افزود : اگر ما حیا را از دست بدهیم ،همه چیز را از دست داده ایم . رشد بی حیایی در جامعه بی تردید بی ایمانی را در پی خواهد داشت لذاست که بر همه ما واجب است نسبت به تذکر و عکس العمل در مواجه با این بی حیایی ها فعال باشیم .

بعد از مراسم نماز ظهر و عصر اقامه وبا  توزیع غذای نذری از عزاداران پذیرایی شد

مجددز

اخبار مرتبط