پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

امام جمعه موقت دزفول: تا جان در بدن داریم از پیامبر اکرم (ص) دفاع خواهیم کرد

امام جمعه موقت دزفول توهین به پیامبر اکرم(ص) در نشریه شارلی ابدو را به شدت محکوم کرد و گفت:تا پایان جان در مقابل تروریست ها و دولت هایی که از این نشریه حمایت کرده ایستاده و از پیامبر (ص) دفاع خواهیم کرد.

به گزارش دز مهراب به نقل از  ایرنا حجت الاسلام ‘مرتضی بیگدلی’ در خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر افزود:حملات اخیر تروریستی در فرانسه مشکوک بود و با توجه به تبعات این حملات می توان فهمید که این اتفاقات برنامه ریزی شده بود.

وی گفت:با این اقدام موجی از اسلام هراسی به راه افتاد و برخی افراد به مساجد و موسسات اسلامی هجوم برده و موج بزرگی بر ضد اعتقادات مسلمانان براه انداختند تا احساسات مسلمانان را تحریک کنند.

امام جمعه موقت دزفول تروریست ها و حکام اروپایی را عامل این اقدامات معرفی کرد و اظهار کرد:حکام اروپایی به جای اینکه با روح همگرایی مشکلات را حل کنند زمینه افراطی گرایی و خشونت و درگیری را فراهم کرده و در اقدامی تمسخر آمیز در راهپیمایی، نتانیاهو را به عنوان پرچمدار مبارزه با تروریسم نشان دادند.

حجت الاسلام بیگدلی گفت:نشریه شارلی ابدو با حمایت دولت ها و موسسات مختلف کاریکاتوری ضد پیامبر اسلام (ص) در پنج میلیون نسخه و شش زبان زنده دنیا منتشر می کند و کشورهای مختلف نیز به بهانه حمایت از آزادی بیان از آن دفاع، و شرایط خفقان را فراهم می کنند که محکوم است.

وی در فراز دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و اظهارکرد:استفاده از انر‍‍ژی هسته ای و برداشت کلیه تحریم ها، خواسته بحق ملت ایران است و این ملت به کمتر از این خواسته ها رضایت نخواهد داد.

وی افزود:نباید مسایل اقتصادی را به مسایل هسته ای گره زد؛ لذا باید از هرگونه حرکتی که به منافع ملی خدشه وارد می کند پرهیز کرد.

وی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز توصیه کرد به جای پرداختن به مسایل غیرضروری و دشمن شادکن، به فکر حل مشکلات اساسی مردم از جمله بیکاری، گرانی، مسایل ناشی از تحریم ها ، مشکلات ناامنی، فرهنگی،اجتماعی، اعتیاد، طلاق و…باشند، و با حمایت از برخی افراد احساسات ملت ایران را جریحه دار نکنند.

خطیب جمعه دزفول افزود:نمایندگان مجلس باید بدون هرگونه تعلقات و منافع جناحی و سیاسی در جهت اعتلای نظام گام بردارند.

وی در فراز دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول به 26 دیماه سالروز فرار شاه خائن از کشوراشاره کرد و تاریخ ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی را بسیار تلخ و مایه انزجار مردم دانست و گفت:فرار شاه از ایران یادآور خوشحالی مردم و تحقق وعده الهی است.

حجت الاسلام بیگدلی از شاه به عنوان شخصیتی پلید،دیکتاتور و ستمگر یاد کرد و افزود: شاه هرگز حکم خدا را اجرا نکرد و فقط خواسته های خود و سردمداران خود را اطاعت می کرد.

خطیب جمعه دزفول با گرامیداشت روز غزه نیز گفت:غزه مایه افتخار و نماد مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی است.

وی همچنین 27 دی، سالروز شهادت جمعی از گروه فدائیان اسلام از جمله شهید نواب صفوی را گرامی داشت.

 

ایرنا

اخبار مرتبط