پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

اهداف جدید دشمن گرفتار کردن خانواده ها و بانوان کشور به مواد مخدر است/ 65 درصد از معتادان دارای مدرک بالاتر از دیپلم هستند

به گزارش دزمهراب به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر همایشی تحت عنوان اجتماعی نمودن مبارزه با مواد مخدر صبح امروز سه شنبه در سالن ایثار دزفول برگزار شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر دزفول در این همایش طی سخنانی گفت: مجاورت ایران با کشوری که تولید کننده بیش از 80 درصد مواد مخدر دنیاست صدمات فراوانی به کشور وارد کرده است.

سرهنگ محمد محمدی نسب با بیان اینکه مواد مخدر دومین تجارت غیرقانونی بزرگ جهان است، تصریح کرد: متاسفانه سن مصرف مواد مخدر به 12 سال کاهش  یافته که این مسئله ایی نگران کننده است.

وی لازمه مبارزه با مواد مخدر را عزم عمومی، آگاهی خانواده ها و آموزش مناسب برشمرد و افزود: اهداف جدید دشمن گرفتار کردن خانواده ها و بانوان کشور به مواد مخدر است که بسیار نگران کننده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر دزفول همچنین گفت: وضعیت کنونی مصرف مواد مخدر در کشور نشان می دهد برخورد مستقیم به تنهایی تاثیرگذار نیست بلکه باید از روش های فرهنگی و اجتماعی جدید در راه مبارزه با این ماده افیونی به کار گرفت.

محمدی نسب 80 درصد تخت های روانپزشکی در کشور را متعلق به مصرف کنندگان مواد مخدر اعلام کرد و ادامه داد: خطر مواد مخدر محدود به سن،شغل و یا قشر خاصی نیست به طوریکه 65 درصد از معتادان دارای مدرک بالاتر از دیپلم هستند.

وی در پایان گفت: ناتوانی خانواده در پاسخ به سوال های کنجکاوانه فرزندان موجب سوق یافتن آنها به سمت افراد نااهل می شود.

IMG_1102

همچنین فرماندار ویژه دزفول نیز در این همایش گفت: اعتیاد به مواد مخدر یک نوع بیماری و معضل اجتماعی است و با توجه به اینکه جز مساله سیاسی و امنیتی حساب می‌شود ولی ریشه در امور تربیتی و اجتماعی دارد.

حبیب الله آصفی نقش خانواده ها را در زمینه تربیتی بسیار حیاتی دانست و افزود: توجه کردن به نیازهای نوجوانان و جوانان از جمله فراهم کردن زمینه برای ورزش و تفریح سالم و از طرفی توجه به آموزش و بالا بردن سطح آگاهی در جامعه موثر ترین راه برای جلوگیری از گسترش مواد مخدر است.

وی نقش نهادهای اجتماعی و مردم نهاد را در پیشگیری از مواد مخدر را بسیار تعیین کننده برشمرد و اظهار کرد: باید در راه مبارزه با مواد مخدر شعار را کنار گذاشت و اقدام عملی عالمانه و فرهنگی انجام داد.

آصفی از اعلام آمادگی فرمانداری ویژه دزفول برای حمایت از نهادهای مردمی ترک اعتیاد در این شهر خبر داد و خاطر نشان کرد:مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم و بسیج عمومی است.

در این همایش همچنین مسئولینی از دانشگاه علوم پزشکی دزفول و نیز یکی از اعضای انجمن معتادان گمنام دزفول صحبت هایی پیرامون پیشگیری از این بلای خانمان سوز کردند.

IMG_1105IMG_1110IMG_1116

اخبار مرتبط