پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

ایجاد بیش از 120 کانون فرهنگی و هنری در دزفول/ایستادگی کانون های فرهنگی مساجد مقابل جنگ نرم دشمن+تصاویر

به گزارش دزمهراب نشست اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد دزفول ظهر روز چهارشنبه با حضور مسئولین کانون های فرهنگی هنری شهرستان و برخی مسئولین استانی و شهری در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول، در این نشست وجود بیش از سیصد مسجد و حسینیه و چندین حوزه علمیه در شهرستان را نشان از چهره درخشان شهرستان در عرصه های دینی و فرهنگی دانست و گفت: حضور شایسته فرزندان این دیار در طول هشت سال دفاع مقدس به عنوان شهر نمونه و پایتخت مقاومت پایداری ایران اسلامی معرفی میشود.

نادر سعادتی فرد اذعان نمود: اداره اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول در راستای توجه به فعالیت های دینی و مذهبی باعث ایجاد بیش از 120 کانون فرهنگی و هنری در سطح شهر و روستا که از این تعداد 50 کانون در شهر دزفول و 70 مرکز در روستا و مناطق محروم به فعالیتهای دینی و مذهبی مشغول یافته اند.

وی همچنین فعالیت موسسه های قرآنی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: موسسات قرآنی در راستای فرهنگ قرآنی، فعالیت های چشمگیری برای علاقه مندان به قرآن اجرا می کنند.

IMG_3140

یکی از جانبازان و پیشکسوت کانون های فرهنگی و هنری، طی سخنانی فرهنگ را یکی از مقوله گسترده و تاثیر گذار خواند و گفت: تمام تفکرات و اندیشه غرب و استکبار جهانی با کمک تفکرات انحرافی وهابی ها به شدت در حال تهدید است که روز به روز بر این تهدیدها افزوده میشود.

فریدون غلامی افزود: برای مقابله با این تهدید ها ما باید مجهز باشیم و مقابل به مثل کنیم ضمن اینکه فرهنگ خود را علاوه تصدی در کشور خود به سایر نقاط جهان انتشار دهیم.

نماینده کانون های روستایی همچنین خواستار توجه بیشتر به اعضای کانون ها در روستا ها شد و اظها کرد: مساجد یکی از اصلی ترین سنگر های مقابله با تهاجم دشمن به دلیل داشتن مخاطب عام میباشد و مطمئناً تقویت بنییه ی فرهنگی مساجد می تواند ما را مقابل به مثل کند. ما یک صدم از آن چیزی که دشمنانمان در موضوع فرهنگ برای کشور ما قرار دادند ما قرار نداده ایم.

وی با تکید بر اینکه در شهرستان دزفول تفکر وهابیت در حال رشد است، افزود: این خطر بسیار بزرگی می باشد و هر چقدر جامعه ایی از نظر فرهنگی و اقتصادی ضعف داشته باشد مطمئناً آن جامعه آمادگی بیشتری برای دریافت این تفکرات دارا می باشد.

IMG_3149

همچنین معاون آموزش و پژوهش کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در این نشست  ضمن اشاره به کمک به ثبت طرح های موفق کانون ها و طراحی آنها در سطح استان و کشور همچنین تامین تجهیزات به عنوان برخی مطالبات مدیران کانون های فرهنگی مساجد دزفول افزود: کانون های فرهنگی مساجد به رغم کمبود مالی و مشکلات مقابل جنگ نرم دشمن ایستاده اند.

محمدرضا جعفری با تاکید بر اینکه اندیشه اسلام ناب محمدی(ص) باید در مساجد کشور تبیین شود و انجام آن برعهده کانون های فرهنگی است اظهار کرد: کانون های فرهنگی به عنوان مرزبانان اعتقادات وارد عمل شده اند.

وی در خصوص مشکل بیمه مدیران کانون های فرهنگی مساجد نیز گفت: پیگیری و مکاتبات فراوانی در این خصوص انجام شده و در دست پیگیری است و امیدواریم بزودی این مشکل حل شود.

جعفریبه ظرفیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد دزفول اشاره کرد و گفت: مردم دزفول با تقدیم دوهزار و 600 شهید، چهار هزار جانباز و 500 آزاده، در مقابل دشمن ایستادند.

IMG_3176

مدیر کانون فرهنگی فاطمه الزهرای مسجد شیخ انصاری دزفول نیز گفت: سرانه ای که در اختیار کانون های مساجد قرار داده می شود با توجه به انبوه فعالیت ها بسیار ناچیز است.

عذرا تمدنی افزود: تعدادی از کانون های مساجد دزفول خارج از شهر قرار دارند که رفت و آمد را برای اعضا دشوار کرده و از سویی تاکنون اقدامی برای بیمه مدیران کانون های مساجد نشده است لذا انتظار می رود نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.

وی اظهار کرد: افراد تحصیل کرده بسیاری در کانون های مساجد دزفول فعالیت دارند که انتظار می رود در استخدام ها سهمی برای جذب این افراد در نظر گفته شود و از توانایی این جوانان استفاده شود.

کمک به ثبت طرح های موفق کانون ها و طراحی آنها در سطح استان و کشور همچنین تامین تجهیزات به عنوان برخی مطالبات مدیران کانون های فرهنگی مساجد دزفول در این نشست مطرح شد.

IMG_3183 IMG_3167 IMG_3154 IMG_3133 IMG_3136

اخبار مرتبط