پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

بازار و تفرجگاه های شهرستان آماج اصلی سرقت ها/فعال شدن گشت آبی نیروی انتظامی در جهت ایجاد امنیت اخلاقی/پاسگاه شناور انتظامی در رودخانه دز مستقرمیشود+تصاویر

به گزارش دزمهراب به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان دزفول پیش از ظهر امروز سه شنبه نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول در این نشست ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: نیروی انتظامی دزفول با کمک اصحاب رسانه احساس آرامش را به مردم شهید پرور دزفول تقدیم می کند و ما باید با کمک شما بتوانیم یک جامعه ایمن ازهرگونه ناهنجاری و جرم جنایت ایجاد کنیم.

سرهنگ علی الهامی افزود: مجددا روز خبرنگار را از سوی سربازان، درجه داران، فرماندهان و تمام عوامل این ارگان ابراز میدارم و امیدوارم که با تعامل اصحاب رسانه و نیروی انتظامی بتوان شاهد یک جامعه پاک و به دور از جرم باشیم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در راستای حفظ و ایجاد امنیت پایدار از ریخته شدن خون خود نیز ابایی ندارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه امروزه در کمترین زمان ممکن تمام اخبار و اطلاعات منعکس می شوند این امر می تواند از بسیاری از وقایع و اتفاقات تلخ جلوگیری کند که  این رسالت برعهده خبرنگاران است.

فرمانده انتظامی دزفول عنوان کرد: خبرنگار چشم مدنی جامعه است و ما نیز در نیروی انتظامی تلاش می کنیم تا در اطلاع رسانی های درست و صحیح به اصحاب رسانه کمک کنیم تا از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.

الهامی

سرهنگ الهامی در ادامه صحبت های خود رویکرد امروزی پلیس را تلاش بر خروجی حالت واکنشی و تبدیل به کنشی عنوان کرد و گفت: ایجاد احساس امنیت از اصل امنیت تاثیر بیشتری دارد، اگر امنیت برقرار باشد سرمایه گذاری، اشتغال، تولید و زاد و ولد شهرستان نیز بیشتر می شود که این مهم باید مورد توجه بیشتر سازمان های مرتبط با مقوله امنیت باشد.

وی مبارزه با مقوله خانمان سوز اعتیاد را از مهمترین ماموریت ها و دغدغه های نیروی انتظامی نام برد و افزود:از چند روز گذشته به ما اطلاع داده شده که یک محموله موادمخدر در راه ورود به دزفول است که در سه شبانه روز گذشته حدود ۲۵ نفر از نیروهای ما بدون استراحت در حال پیشگیری و یا کشف این محموله در بدو ورود به شهرستان هستند.

فرمانده انتظامی دزفول ادامه داد: شهرستان دزفول تا پیش ازاین در بحث قاچاق یک وجهه عمومی نداشته چرا که یک شهر تولیدی است اما متاسفانه فرصت طلبان از این موضوع و غافلگیری شهرستان طی روزهای گذشته سوءاستفاده کرده اند اما عوامل نیروی انتظامی شهرستان همواره توانسته اند با کمک از مبادی مختلف مانع ورود برخی محموله های قاچاق در دزفول شوند.

سرهنگ الهامی همچنین با بیان اینکه در خوزستان سلاح سرد و دسترسی به آن به وفور دیده می شود، عنوان کرد: در ماه های گذشته همواره سعی کرده ایم با حضور در مراسم عزا و شادی به صحبت با مردم به ویژه مردم قبایل بنشینیم و آنها را از تبعات منفی تیراندازی در مراسم ها آگاه کنیم که خوشبختانه به نتیجه مثبتی در این زمینه رسیده ایم و شاهد کاهش آمار تیراندازی در مراسم ها هستیم.

وی اشاره ایی هم به وضعیت موتورسیکلت ها در شهرستان داشت و اذعان نمود: فراوانی موتورسیکلت در دزفول باعث افزایش آمار سرقت این وسیله شده و متاسفانه بسیاری از شهروندان از کوچکترین نکات ایمنی همانند قفل و زنجیر برای حفظ وسیله نقلیه خود استفاده نمی کنند.

فرمانده انتظامی دزفول ادامه داد: گرایش جوانان دزفولی به استفاده از موتور سیکلت باعث شده تا در تمام هفته ها شاهد فوت آنها در تصادفات موتوری باشیم و متاسفانه خانواده های دزفولی به راحتی این وسیله رادر اختیار فرزندان خود قرار می دهند، هر چند نیروی انتظامی با جدیت به مقابله با این معضل می پردازد اما خانواده ها نیز باید دراین فرهنگ سازی کمک حال ما باشند. افراد موتور سوار نیز باید همواره مدارک، کلاه ایمنی و وسایل حفظ و مراقبت از وسیله نقلیه خودرا به همراه داشته باشند.

سرهنگ الهامی در خصوص وضعیت شهرستان در زمینه سرقت های خرد، توضیح داد: بازار و تفرجگاه های شهرستان آماج اصلی سرقت ها است و سازمانی موفق است که اقدامات آن در راستای پیشگیری باشد بنابراین تمام هدف نیروی انتظامی دزفول نیز پیشگیری از وقوع جرم با استفاده از نیروها و توان خود است.

IMG_2773

وی همچنین در خصوص طرح های اجرا شده در راستای ارتقای امنیت اخلاقی در تفرجگاه ها و ساحل رودخانه دز، اظهار کرد: دزفول به دلیل پتانسیل های گردشگری زیادی که دارد همواره پذیرای مهمانان زیادی از نقاط مختلف است که ما نباید اجازه بدهیم میهمان قوانین مارا نادیده بگیرد و این زمانی رخ می دهد که نیروی انتظامی در محل تفرجگاه های سطح شهر حضور فعال داشته باشد.

فرمانده انتظامی دزفول افزود: اجرای طرح ارتقای امنیت اخلاقی در سواحل رودخانه و تفرجگاه های ساحلی به منظور مقابله با عرضه قلیان و مظاهر فساد اخلاقی تداوم دارد و در سطح شهر نیز طی چهار ماه گذشته با فروشگاه هایی که به تولید و عرضه جنس هایی پرداخته اند که ناامنی اخلاقی را به دنبال داشته بشدت برخورد کرده ایم و این طرح حتی برای ظاهر خارج از عرف برخی فروشندگان نیز همچنان ادامه دارد.

الهامی از فعال شدن گشت آبی نیروی انتظامی از سه هفته گذشته در نقاط مختلف رودخانه و به ویژه چال کندی خبر داد و تصریح کرد: در این طرح به برخورد با ناهنجاری های اخلاقی رخ داده در سطح رودخانه می پردازیم که خوشبختانه بازخورد خوبی نیز داشته است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در حال تلاش برای ساماندهی قایق های موجود در رودخانه دز است اظهار کرد: اکنون 48 فروند قایق و شناور در رودخانه دز شناسایی شده و برای آنها پلاک صادر گردید تا تردد آنها در رودخانه دز کنترل شود.

فرمانده انتظامی دزفول ادامه داد: تنها چهار نفر از سکانداران قایق های موتوری در رودخانه دز دارای مجوز تردد می باشند و سایر سکانداران قایق های موتوری نیز باید نسبت به اخذ مجوز تردد اقدام کنند در غیر اینصورت از تردد آنها در رودخانه دز جلوگیری خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول در پایان از استقرار پاسگاه شناور انتظامی در رودخانه دز خبر داد و گفت:با استقرار این پاسگاه تردد قایق ها و هرنوع شناور دیگر در رودخانه دز کنترل و مدیریت می شود.

لازم به توضیح است در ابتدای این نشست دو کلیپ با موضوعات تعاملات نیروی انتظامی دزفول با اصحاب رسانه و نیز اقدامات فرهنگی انجام شده توسط این ارگان در طی سالهای گذشته پخش شد، ضمن اینکه در پایان این نشست نیز به مناسبت روز خبرنگار با اهدای لوحی از زحمات خبرنگاران قدردانی و این روز را گرامی داشتند.

IMG_2780

اخبار مرتبط