پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

برگزاری همایش حجاب و عفاف در دزفول

دراین همایش که  همزمان با بزرگداشت روزخانواده ودر راستای ارتقاء تخصصی سطح دانش و آگاهی دبیران و مربیان در زمینه حجاب و عفاف و ضرورت این دو اصل مهم اسلامی درسالن ایثار دزفول برگزارشد

 “غلامرضا نصراله پور”مدیر آموزش و پرورش شهرستان دزفول  با اشاره به نقش و جایگاه رفیع مربیان در سطح جامعه وآموزش وپرورش و ضرورت تربیت فرزندان ایران اسلامی توسط آنان الگو بودن را به عنوان جزء جداناپذیر مقام شآنهاغلی این مربیان عنوان کرد و یادآورشد: دشمنان شکست خورده از همان روزهای اول انقلاب با هدف قراردادن بنیان خانواده و عفاف وحجاب سعی در کم رنگ جلوه دادن شعائر اسلامی و فرهنگ عاشورایی دربین مردم ایران به خصوص قشر جوانان داشته اند .

“مدیرآموزش وپرورش شهرستان دزفول “هجمه ی نرم را خطرناک تر از جنگ مسلحانه دانست وتصریح کرد: در چند دهه ی اخیر خانواده ها و حیات وحجاب آنها موردهجوم قرار گرفته ولذا لازم است با توجه به نزدیکی ایام محرم و ضرورت زنده نگه داشتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر مربیان در حفظ حجاب و عفاف و الگو سازی به عنوان یک زن مسلمان اهتمام بیشتری ورزند.

در ادامه “مدیر هسته گزینش اداره کل آموزش وپرورش استان خوزستان” به تبیین نقش حجاب وعفاف از منظر اسلام پرداخت وگفت: ارزش گذاری به مقام زن از سوی خداوند متعال است و حفظ ارزش حجاب حضور و موقعیت زنان را در جامعه ارتقاء می بخشد .

“آقای عباسی” یادآورشد: دشمنان اسلام همواره مخالف عفاف و حجاب زنان بوده اند و درحکومت های دست نشانده با اجرای برنامه های مختلف از جمله قانون کاپیتالاسیون و کشف حجاب زنان ، بزرگترین بی حرمتی را درحق این قشر عظیم جامعه وارد کرده اند.وی افزود:به برکت انقلاب اسلامی امروزه زنان جامعه ما با اعتقادی اسلامی و حفظ هویت ملی دشمنان را مایوس ساخته اند واین حاصل توجهات حضرت ولی عصر (عج) ، دستاوردهای انقلاب اسلامی و رهبری فرزانه انقلاب است  .

“مدیرهسته گزینش استان خوزستان”درپایان دست یابی به آرامش روحی ، سلامت  روانی بنیان خانواده و فرزندان را مرهون همکاری همه ی مسئولین جامعه دانست و گفت:این انتظار صرفا در محدوده آموزش وپرورش نیست. همه باید با آگاهی و احساس مسئولیت ، در قبال تهاجم فرهنگی دشمن  هوشیارانه عمل کنند وبا تشویق فرزندان و دختران نسبت به انتخاب حجاب و رعایت عفاف همت کنند .

 سرکار خانم “خسروپناه “در خصوص ارزش و جایگاه حجاب و عفاف گفت : پذیرش دین مبین اسلام نیازمند اعتقاد و اعتماد است ولی مشکلات جوامع اسلامی امروز نشان دهنده ی این است که اعتماد نسبت به اعتقاد ضعیف است و بی اعتمادی در اعتقادات خلل ایجاد می کند .

وی با اشاره به الگوی همه ی زنان ” زهرای اطهر سلام الله “افزود:خداوند سوره ی کوثر را در شان ایشان نازل کرد و این نشان از بی همتایی فاطمه ی زهرا (س) دارد پس شایسته است که زنان و دختران ما به جای تقلید از دیگران این سمبل بی مانند را الگوی خود قرار دهند.

از دیگر برنامه ها اجرای سرود توسط گروه “ترنم سکوت “دختران ناشنوا و کلیپ -نماهنگ هایی در خصوص عفاف و حجاب بود.

درهمایش حجاب وعفاف دزفول معاونین ، مسئولان وکارشناسان اداره آموزش وپرورش، فرماندهان ناحیه مقاومت بسیج دانش آموزی وفرهنگیان و سپاه و دیگر مسئولین شهری شرکت داشتند

hejab.dezfol.majdedez

مجددز

اخبار مرتبط