پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

برگزاری گردهمایی انتخاباتی جوانان دزفول باحضور دکتر یامین‌پور+عکس

ششمین نشست ازسلسله نشست های فکری فرهنگی موسسه مهراب با حضور دکتر یامین پور برگزار شد .

طی این مراسم دکتر یامین پور به جریان شناسی سیاسی از زمان حیات حضرت امام (ره) تاکنون پرداخته و به فراز و فرود دو جریان اصلی راست و چپ سنتی اشاره کرد .

وی افزود در تمامی طول تاریخ سی و چند ساله انقلاب ، مردم ولایت مدار ایران همواره به دنبال اشخاصی انقلابی و پیرو ولایت و دارای روحیه ضد اشرافیت و استکبار بودند ، اما متاسفانه چهره های این دو جریان تغییر یافته و از اعتماد مردم سوء استفاده کردند . تا اینکه باید گفت به طور کلی حذف شدند و دو قطبی جدیدی به نام اصول گرایان  اصلاح طلبلان شکل گرفت به طوری که هرکدام خود شامل چهره هایی از جریان های راست و چپ سنتی بودند .

این استاد دانشگاه به هماهنگی آقای هاشمی با اصلاح طلبان بخصوص در پیروزی آقای خاتمی اشاره کرد و افزود آنچه که به عنوان اصول گرایان شکل گرف دارای چند شاخصه مهم بود ازجمله مخالفت با رویه ی آقای هاشمی ، توجه به محرومین و اشرافیت ستیزی و به طور کلی پایبندی به اصول انقلاب اسلامی .

در ادامه به نقاط قوت و ضعف دولت آقای احمدی نژاد پرداخته و خاطر نشان کرد که جراحی بزرگی که آقای احمدی نژاد ، هیچکدام از دولت های قبلی توانایی اجرای آن را نداشتند . این درحالی است که اگر ما به همان روال قبل از هدفمند کردن یارانه ها ادامه می دادیم ، طبق تمامی آمار های داخلی و خارجی در سال 90 دچار بحران شدید اقتصادی می شدیم اما اکنون حتی قادر به صادرات بنزین نیز هستیم .

مجری سابق برنامه دیروز امروز فردا با بیان اینکه دولت احمدی نژاد سطح انتخابات و ریاست جمهوری را بالا برد افزود : اکنون از میان نامزد های انتخاباتی کسی نمی تواند بگوید من با هدفمندی یارانه ها ، با سهام عدالت و … مخالفم چرا که پیش مردم مقبولیتی نخواهد داشت اما مشخص است که مردم از او نیز عبور کرده اند و لذا مقام معظم رهبری فرمودند دولتی می خواهیم که دارای نقاط قوت احمدی نژاد بوده و خالی از نقاط ضعف .

از دیگر برنامه های این نشت ، پرسش و پاسخ و همچنین پخش دو کلیپ ساخته شده توسط موسسه مهراب بود .

به زودی  سخنرانی و کلیپهایی که در این مراسم پخش شد جهت دانلود بر روی سایت قرار خواهد گرفت.

01 02 04 03 07 05 06 09 10 12 08 11 13

اخبار مرتبط