پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

بسیج سازندگی در روستای محروم ابوالحسن سردشت

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان گفت: سازمان بسیج سازندگی با تمام ظرفیت در خدمت ساکنان مناطق محروم بوده و در راستای محرومیت زدایی از این مناطق تلاش می کند.

به گزارش دز مهراب به نقل از ایرنا سردار حسن شاهوار پور روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از طرح آبرسانی به روستای محروم ابوالحسن بخش سردشت دزفول افزود: قرارگاه قرب کوثر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز بسیج سازندگی پیگیر مسایل و مشکلات مناطق محروم بوده و در زمینه های مختلف در حال خدمات رسانی است.

وی با اشاره به اجرای طرح آبرسانی به روستای ابوالحسن در ارتفاعات زاگرس توسط قرارگاه قرب کوثر و بسیج سازندگی، بیان کرد: این اقدام سرآغازی برای خدمت رسانی به ساکنان مناطق محروم این منطقه است که تداوم خواهد داشت.

فرمانده سپاه خوزستان با تجلیل از پیگیری اداره آب و فاضلاب روستایی دزفول برای اجرای این طرح آبرسانی، گفت: اجرای چنین طرح هایی در دولت تدبیر و امید با هدف گسترش امید به زندگی در مردم و کاهش محرومیت لازم و ضروری است.

سردار شاهوار پور از طرح آبرسانی به روستای ابوالحسن سردشت دزفول به عنوان اقدامی شایسته در شرایط سخت و در منطقه ای صعب العبور نام برد و از دستگاههای اجرایی بابت مشارکت در اجرای این طرح و نیز اداره راه و شهرسازی به دلیل اجرای طرح های راهسازی در بخش محروم سردشت قدردانی کرد.

وی ابراز امیدواری کرد قرارگاه قرب کوثر و بسیج سازندگی با کمک استاندار خوزستان و مسوولان دستگاههای اجرایی شهرستان دزفول مشکلات اهالی مناطق محروم دزفول در بخش های سردشت و شهیون در زمینه جاده، آب، بهداشت و درمان و نیز کمبود فضای آموزشی را برطرف کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دزفول نیز در این آیین از اجرای 12 طرح آبرسانی در مناطق محروم و دور افتاده دزفول به همت بسیج سازندگی خبر داد و گفت: عملیات بهسازی 12 چشمه توسط بسیج سازندگی در بخش سردشت و شهیون دزفول آغاز و تاکنون شش چشمه بهسازی شده است.

سرهنگ پاسدار عبدالامیر محتشمی راد همچنین افزود: طرح آبرسانی به روستای ابوالحسن در راستای محرومیت زدایی از این منطقه گردشگری مهرماه امسال توسط بسیج سازندگی آغاز شده و ظرف مدت دو ماه مخزن 100 هزار لیتری آن به بهره برداری رسید.

مدیر آب و فاضلاب روستایی دزفول نیز از اجرای طرح آبرسانی به 13 روستای محروم این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح ها به همت بسیج سازندگی آغاز شده است.

محمدرضا رحمتی مهر افزود: بسیج سازندگی و قرارگاه قرب کوثر در دو بخش محروم سردشت و شهیون دزفول طرح های مهمی در دست اجرا دارند که شایسته قدردانی است.

با احداث مخزن ذخیره آب 100 هزار لیتری بر روی ارتفاعات مشرف بر روستای ابوالحسن بخش سردشت و بازسازی چشمه و بخشی از خط انتقال 37 خانوار ساکن در این روستا از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

این طرح به همت بسیج سازندگی ناحیه دزفول و با تامین اعتبار از سوی قرارگاه قرب کوثر سپاه پاسداران در منطقه سخت گذر و کوهستانی سردشت اجرا شد.

ابوالحسن یکی از روستاهای نمونه گردشگری در 60 کیلومتری دزفول و در بخش سردشت واقع است.

 

ایرنا

اخبار مرتبط