پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

بهره برداری از بزرگترین اورژانس جنوب وجنوب غرب کشور سال آینده دردزفول

دکترˈ عبدالرحیم صائمی نیا ˈ رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در نشستی که به منظور بررسی مشکلات حوزه سلامت شمال خوزستان با حضور معاون درمان وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی دزفول برگزار گردید گفت: دانشگاه علوم پزشکی دزفول پس از 42 ماه موفق شد به یک انسجام برسد و اکنون حوزه ای به مسافت حدود 11 کیلومتر را از نظر ارائه خدمات بهداشتی درمانی پوشش می دهد.
وی ارائه خدمات پزشکی درمانی به دو و نیم میلیون نفر از دزفول ،ایلام و لرستان توسط دانشگاه علوم پزشکی دزفول را یادآور گردید و در ادامه گفت: اکنون دانشگاه علوم پزشکی دزفول پنج دانشکده دارد و بیمارستان های بزرگ،آیت الله نبوی و بیمارستان پایگاه را در دزفول در پوشش این دانشکده است.
وی همچنین افزود: یک بیمارستان خصوصی و یک بیمارستان تأمین اجتماعی دیگر نیز در دزفول احداث خواهد شد.
دکتر صائمی نیا تعداد مراکز بهداشتی شهری این دانشگاه را 28 مرکز و مراکز بهداشتی روستایی را 24 مرکز دانست و گفت: تا کنون 153 خانه بهداشت در این منطقه احداث شده است.
وی افزود: اکنون دانشگاه علوم پزشکی دزفول 26 هیأت علمی و 666 دانشجو دارد که در شش رشته تحصیلی تحصیل می کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول بهره برداری از بزرگترین اورژانس جنوب وجنوب غرب کشور با اعتباری افزون بر 15 میلیون ریال و آغاز طرح پردیس دانشگاهی در 41 هکتار را از جمله فعالیت های این دانشگاه خواند که با اجرای آن دو هزار دانشجو در 25 سال آینده را جوابگوست.
وی افتتاح مرکز،ccu دستگاه امحاء زباله ، مرکز ماموگرافی،مرکز ناباروری،مرکز جراحی قلب،تجهیز وبهسازی اتاق عمل ، افتتاح آزمایشگاه تخصصی کشت سل و آزمایشگاه رفرانس را ازدیگر فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی دزفول دانست و گفت: فعالیت های زیادی نیز در حوزه بهداشت ودرمان در شهرستان شوش و گتوند انجام شده است.
دکتر صائمی افزود: بیمارستان گتوند با 95 درصد پیشرفت فیزیکی نیازمند توجه ویژه دولت است.
امام جمعه دزفول نیز در این نشست گفت: دزفول در دوران دفاع مقدس با تقدیم دو هزار و 600 شهید و 900 شهید بمباران به خوبی درخشید و توانست عنوان شهر نمونه مقاومت و ایستادگی را کسب کند.
حجت الاسلام ˈ سیدمحمدعلی قاضی دزفولیˈ افزود: دانشکده علوم پزشکی دزفول در مدت سه سال توانست به دانشگاه تبدیل شود و حرکت رو به جلویی در حوزه بهداشت و درمان آغاز کند.
امام جمعه دزفول هرگونه سرمایه گذاری در شهرستان دزفول را مفید خواند وگفت: اگر چتر حمایت دولت بر شهر دزفول بنشیند با حمایت خیرین و مدیران توانمند چرخ بهداشت ودرمان در دزفول با کمترین هزینه و بیشترین سود خواهد چرخید.
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: مشکلات زیادی در حوزه بهداشت و درمان در شمال خوزستان وجود دارد که امیدواریم وزارت بهداشت به آنها رسیدگی کند.
سید ˈ راضی نوری ˈ مهمترین محرومیت شمال خوزستان محرومیت در حوزه بهداشتی درمانی دانست و از معاون وزیر بهداشت تقاضا کرد به صورت نامحسوس از مجموعه های درمانی دیدن و در جریان این مشکلات قرار گیرد.
وی گفت:80 درصد نفت کشور از خوزستان تأمین می شود ولی مالیات بر ارزش افزوده شرکت های خوزستان در استان های دیگر هزینه می شود.
نوری اظهار امیدواری کرد که با عنایت ویژه دولت به استان خوزستان مشکلات منطقه رفع شوند.
دکتر ˈ محمدحاجی آقاجانیˈ معاون درمان وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی نیز پس از شنیدن مشکلات موجود در حوزه سلامت و پزشکی شمال خوزستان و دیدارهای صورت گرفته گفت: خدمات ارائه شده کنونی در شأن مردم خوزستان نیست.

12345678900987654321243

ایرنا

اخبار مرتبط