پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

بیانیه امام جمعه دزفول در محکومیت آل سعود در فاجعه منا

به گزارش دزمهراب حجت الاسلام و المسلمین “سید محمدعلی قاضی دزفولی “امام جمعه دزفول در پی حادثه تلخ و غم انگیز منا و جان باختن و مصدوم شدن عده ای از مسلمانان، بیانیه ای به این شرح صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا الیه راجعون

قال الله تبارک و تعالی: وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ وَکَانَ اللّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا.   سوره نساء آیه ۱۰۰

حادثه مولمه جان باختن و مجروح شدن صدها تن از مسلمانان در صحرای منا را به ساحت قدس قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم (روحی و ارواح العالمین له الفداء) و نائب برحقش مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای (مدظله) و ملت شریف ایران اسلامی و خانواده های مصیبت دیده تعزیت و تسلیت عرض می نمائیم.

کشته شدن زائران مظلوم بیت الله الحرام در این حادثه غم انگیز، سندی گویا بر بی کفایتی و بی لیاقتی حکام ابله و خیره سر آل سعود بر مدیریت حرمین شریفین، مکه مکرمه و مدینه منوره است.

سران خودکامه ای که با اعمال غیرمسئولانه و خیانتکارانه خود اسباب مشکلات و معضلات جهان اسلام و امت اسلامی را فراهم آورده و می آورند.

حمله و تجاوز به کشور یمن و به خاک و خون کشیدن مسلمانان، و زنان و کودکان بی گناه و مظلوم، حتی در ماههای حرام و مساعدت رساندن به تکفیری ها و داعشی ها در کشتار و به خاک و خون کشیدن و آواره ساختن مسلمانان در کشورهای سوریه و عراق و یمن، همه دلیلی واضح و آشکار بر خیانت و عدم لیاقت آل سعود است.

و امروز بی کفایتی و سوء مدیریت آنها برای جهانیان آشکار شده است. مسئولیت سنگین مسلمانان و علمای بلاد و کشورهای اسلامی و سازمانهای بین المللی اسلامی در این حادثه غیرقابل انکار است. برمسئولین و سران کشورهای اسلامی است که به وظیفه تاریخی خود عمل نمایند و تدبیری اندیشیده شود که اینگونه حوادث تلخ در حرم امن الهی تکرار نگردد و مدیریت انحصاری حرمین شریفین از دست حکام متکبر و خیره سر سعودی خارج شده و به کمیته ای از کشورهای اسلامی واگذار گردد.

بر دولتمردان و مسئولین خدمتگزار جمهوری اسلامی ایران فرض است که با جدیت و تدبیر از هرگونه کمک و مساعدت برای احقاق حقوق مسلمانان و رسیدگی به مصدومان و آسیب دیدگان دریغ ننمایند.

اینجانب ضمن ابراز همدردی و تسلیت دوباره به خانواده های جان باختگان و آرزوی شفای مجروحین آمادگی خود را جهت اعزام اکیپی امدادرسان از دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر و دست اندرکاران حج شهرستان دزفول جهت کمک و امداد به عربستان اعلام می دارم.

انشاءالله این خونهای ریخته شده، رژیم جنایتکار سعودی را متزلزل نموده و شر آن حکومت خودسر و متکبر را از سر مسلمانان کوتاه نماید.

والسلام

سید محمدعلی قاضی دزفولی

امام جمعه دزفول

اخبار مرتبط