پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

تبلیغ عجیب دریک برنامه معروف تلویزیونی

48748595629

آموزش های اجتماعی و فرهنگ سازی در سنین پایین، زود تر به ثمر می رسد و کمک بسیاری در نهادینه کردن فرهنگ ناب اسلامی در جامعه می نماید و این خود باعث پیشگیری از بزهکاری ها و انواع معضلات اجتماعی می شود.

به گزارش فرهنگ نیوز، تربیت مناسب و به طبع آن سعادت کودکان و نوجوانان همیشه یکی ار مهمترین دغدغه های مسئولین فرهنگی بوده و هست. بدون شک یکی از ارگان هایی که در تربیت کودکان و نوجوانان سهم بسزایی دارد صدا و سیما می باشد. چرا که این رسانه می تواند با تولیدات فرهنگی فاخر و مناسب بسیاری از مشکلات فرهنگی ما را در زمینه های مختلف مرتفع نماید. از طرفی آموزش های اجتماعی و فرهنگ سازی در سنین پایین، زود تر به ثمر می رسد و کمک بسیاری در نهادینه کردن فرهنگ ناب اسلامی در جامعه می نماید و این خود باعث پیشگیری از بزهکاری ها و انواع معضلات اجتماعی می شود.

به طور مثال در سال های اخیر که بحث حوادث و سوانح رانندگی بسیار مورد توجه مسئولین کشور بوده است، صدا و سیما با همکاری مراجع ذیربط و تولید برنامه های آموزنده اقدام به فرهنگ سازی در این زمینه کرد که نتایج آن را به وضوح در سطح جامعه مشاهده می نماییم.

یکی از برنامه های مورد توجه خانواده ها و کودکان و نوجوانان در سال های اخیر برنامه فیتیله بوده است که جمعه های هر هفته میهمان خانه های ایرانی است. این برنامه با همه حسن هایش از جمله مطرح کردن برخی امور مذهبی همچون موضوع انتظار، نماز، روزه و برخی ارزش های دینی دیگر، دچار ایرادات اساسی می باشد. چقدر بجاست مسئولین صدا و سیما از ظرفیت به وجود آمده این برنامه استفاده نمایند تا بیش از پیش رسانه ملی در انجام رسالت خود در زمینه نهادینه کردن فرهنگ ناب اسلامی موفق باشد.

در برنامه اخیر فیتیله در مورخه ۱۴ تیرماه که از شبکه دو پخش شد، دست اندرکاران برنامه طبق روال برنامه های قبل به تبلیغ محصولات غذایی پرداختند که این موضوع در دو بعد قابل بررسی است.

تبلیغ عجیب در یک برنامه معروف تلویزیونی | دانلود فیلم

الف) آیا تبلیغ محصولات غذایی با توجه به این موضوع که این نوع تبلیغ کردن خود باعث ترویج مصرف گرایی از سنین پایین می شود و جامعه ما هم اکنون از این معضل اجتماعی (مصرف گرایی) بسیار رنج می برد صحیح می باشد؟

ب) آیا تبلیغ این محصولات در برنامه کودک و نوجوان که با هدفی جز درآمد زایی نمی باشد صحیح است؟

ج) آیا تبلیغ با این وضع پوشش نادرست که مردان با پوشیدن لباس زنانه به بازی می پردازند (که البته از پرداختن به مشکلات شرعی این عمل در اینجا صرف نظر می کنیم ) کار صحیحی است؟

د) آیا زمین خوردن شخصی که به عنوان مادر داستان مطرح است صحیح است؟

ه) البته درست است که همه بازیگران این برنامه مرد بودند اما به هم خوردن زنان و مردان این داستان و عشوه گری های زنان در برنامه صحیح است؟

با نگرشی صحیح و برنامه ریزی مناسب و همچنین استفاده از کارشناسان در حوزه های مختلف می توان از کاستی های برنامه هایی این چنینی کم کرد و شرایط را برای برنامه ای حاوی مطالب مفید و آموزشی و در عین حال سرگرم کننده و مهیج فراهم نمود.

اخبار مرتبط