پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

تدوین منشور جامع سینما از بیانات امام و رهبری

گزارش فارس از نشست خبری کرسی‌های آزاداندیشی در سینما

تدوین منشور جامع سینما از بیانات امام و رهبری/برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها

پرویز فارسیجانی گفت: از مهمترین برنامه‌های اداره کل مطالعات و توسعه دانش و مهارت‌های سینمایی طراحی زیرساخت‌های اصلی سینمای ایران و انقلاب است و در این خصوص اقدام به تهیه منشور جامع سینما است.

وی  اظهار داشت: از مهمترین برنامه‌های اداره کل مطالعات و توسعه دانش و مهارت‌های سینمایی طراحی زیرساخت‌های اصلی سینمای ایران و انقلاب است و در این خصوص اقدام به تهیه منشور جامع سینما کرده‌ایم که برگرفته از بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است که با نظر ادارات ذیربط سازمان سینمایی آماده چاپ شده و این منشور سینما فصل‌الخطاب برای مسئولین، سینماگران و مردم خواهد بود.

مدیر اداره کل مطالعات و توسعه دانش و مهارت‌های سینمایی تأکید کرد: تدوین منشور سینما از این جهت حائز اهمیت است که از انحراف و اعمال سلیقه پرهیز می‌شود و یک رهنمود جدی است و براساس آن مجموعه سیاست‌ها و باید و نبایدهای سینما استخراج شده که پس از چاپ قصد داریم برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را ارائه کنیم.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص سبک زندگی پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر به خراسان به دستور جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی در اداره کل مطالعات و توسعه دانش و مهارت‌های سینمایی گفت: در این خصوص نشست‌های مختلفی با صاحبنظران برگزار کردیم تا به یک راهکار درست در خصوص سبک زندگی و ارتباط آن با سینما دست یابیم و مجموعاً به چند دسته پژوهشی و آموزشی رسیدیم که یکی از آنها تهیه کتابی به نام سبک زندگی اسلامی – ایرانی و شاخصه‌های آن از منظر مقام معظم رهبری است که تمام فرمایشات ایشان از ابتدا تا امروز استخراج و به گونه‌ای تدوین شده که برای سینماگران و مدیران سینمایی قابل استفاده باشد.

فارسیجانی خاطرنشان کرد: همچنین این کتاب در سه ویرایش مختلف در اختیار شوراهای ذیربط سازمان سینمایی از جمله شورای پروانه ساخت، نمایش، فیلمنامه و پروانه خانگی قرار گرفت که مورد استقبال اعضای آنها واقع شد و در حال حاضر اعضای آن در حال پیاده‌سازی فرمایشات رهبری در حوزه‌های مربوط به خود هستند.

وی همچنین با اشاره به تهیه اطلاعات لازم از متون اسلامی و استخراج ایده‌ها و سوژه‌های مربوط به سبک زندگی ایرانی – اسلامی به عنوان یکی دیگر از محورهای فعالیتی زیرمجموعه خود اظهار داشت: در حوزه آموزش نیز اداره کل مطالعات و توسعه دانش و مهارت‌های سینمایی تلاش‌هایی را انجام داده که در دو سطح حرفه‌ای و آماتوری است. در سطح آماتوری پژوهشهای انجام شده در مورد سبک زندگی ایرانی – اسلامی در اختیار مدیران آموزشگاه‌های آزاد سینمایی قرار داده شده تا حتماً به عنوان یکی از واحدهای درسی خود آن را بگنجانند و در حوزه حرفه‌ای نیز تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی مهمترین اقدام آن است.

اخبار مرتبط