پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

جمله تاریخی سردار سلیمانی در مورد سرافراز در افق رسانه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، هر دو ماه یکبار مدیران رده های مختلف سازمان صدا و سیما در سالن همایشهای این سازمان گردهم می آیند که مهمترین موضوعات کشور و رسانه را با حضور مدیران ارشد سازمان و برخی شخصیت ها مورد بررسی قرار دهند. این جلسات که ایده عزت الله ضرغامی بود «افق رسانه» نام گرفته بود.

در سی و نهمین و آخرین جلسه افق رسانه که هنوز گمانه زنی ها در مورد ریاست سازمان صدا و سیما در محافل مطرح بود مهمان ویژه آن، سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس بود.

وقتی حاج قاسم سلیمانی پشت تریبون قرار گرفت سکوت بیشتری بر فضای اجلاس حاکم شد. وی تحلیل جامعی از اوضاع منطقه، یمن، عراق، کرانه باختری، سوریه، بحرین، شرق عربستان و… ارایه کردکه به جز تشکیلات سپاه قدس، رسانه، اجازه ضبط برنامه را نداشت.

وی در این سخنرانی به منطق جمهوری اسلامی در تحولات منطقه و استحکام ادله انقلاب اسلامی در مقابله با آمریکا و صهیونیسم جهانی اشاره کرد. وی مطالب مطرح شده از سوی آمریکاییها را مورد نقد مبانی نظری و تاکتیک های آنها پرداخت و با لحنی مطایبه آمیز، تحرکات آمریکا را تشبیه به گاوی کرد که چون نمی خواهند منطق و استدلال را بپذیرند با شاخهایشان حمله می کنند که منجر به دخالت خشونت آمیز در فلسطین، لبنان، سوریه و… می شود.

فرمانده سپاه قدس در انتهای سخنانش به تشریح وضعیت رسانه ای انقلاب اسلامی و نظام سلطه پرداخت و گفت: «در عرصه رسانه ای دشمن، میلیاردها دلار هزینه کرده است که حقیقت را وارونه جلوه دهد اما صدا و سیما با بی پولی و یک تنه در مقابل این جریان رسانه ای ایستاده است.»

سردار سلیمانی افزود: «این تلاش، «مدیون» افرادی مثل آقای سرافراز است که بنده دست ایشان را «می بوسم» که با تمام توان در صحنه هستند و توانسته اند «اثرات خوبی» بر تحولات منطقه داشته باشند.»

لازم به ذکر است به دلیل فضای انتخاب رییس صدا و سیما، سرافراز معاون وقت برون مرزی رسانه ملی، اجازه انعکاس این سخنان را نداده بود در عین حال که سایر بخش های سخنرانی سردار سلیمانی، حاوی مطالب قابل انتشار نبود.

دکتر محمد سرافراز در معاونت برون مرزی شبکه های العالم، الکوثر، سحر، آی‌فیلم، پرس تی‌وی و هیسپان تی وی و رادیوهای آذری، آلبانیایی، آلمانی، اسپانیایی، ارمنی، اردو، ملایو، انگلیسی، ایتالیایی، بوسنیایی، بنگلا، پشتو، ترکی استانبولی، چینی، فارسی دری، روسی، ژاپنی، سواحلی، کردی، عربی، عبری، فرانسوی، قزاقی، هندی،هوسا، ازبکی، تاجیکی، ترکمنی، تالشی، آشوری را هدایت و راهبری می کرد.

سرافراز از مرداد ماه 1373 تا آبان 1393 به مدت بیست سال این پست را در اختیار داشت و با انتصاب وی به سمت ریاست سازمان صدا و سیما، محمد اخگری از مدیران معاونت برون مرزی، با حکم سرافراز در جایگاه معاونت قرار گرفت.

اخبار مرتبط