پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

جندی شاپور دزفول آماده پذیرش دانشجوی خارجی

محمدرضا عصاری پنجشنبه ، از امضای تفاهم نامه تبادل دانشجو بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای سوریه و عراق در حاشیه اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در تهران خبر داد و همچنین افزود:محمد فرهادی وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری در این اجلاس بر تبادل دانشجو بین دانشگاه های ایران و نیز کشورهای عراق وسوریه تاکید کرد.

0

وی افزود:در این راستا دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول و دانشگاه الزهرا (س) آمادگی خود را برای همکاری و جذب دانشجو از کشورهای عراق و سوریه اعلام کردند.

عصاری با اشاره به تخریب زیر ساخت های آموزشی و دانشگاههای کشور سوریه افزود:این امر موجب مهاجرت دانشجویان سوری به دیگر کشورها برای تحصیل شده است.

وی بیان داشت:در این نشست آمادگی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول برای پذیرش دانشجو از این کشورها اعلام شده و تفاهم نامه هایی نیز در این خصوص به امضا رسید.

2

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول افزود:برای پذیرش دانشجویان عراقی و سوری در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول هیچ محدودیتی وجود ندارد و زمینه اقامت و تحصیل آنها در این شهرستان فراهم می شود ضمن اینکه تلاش می شود کلاس های درس این دانشجویان به زبان عربی برگزار شود.

عصاری ، پیش بینی کرد از سال تحصیلی آینده شاهد پذیرش دانشجو از کشورهای عراق و سوریه در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول باشیم.

دانشگاه جندی شاپور دزفول به عنوان بزرگترین دانشگاه صنعتی جنوب غرب کشور ، رتبه دوازدهم را در بین دانشگاه های صنعتی کشور دارد.

این دانشگاه پیش از این آمادگی خود را برای ایجاد پردیس بین المللی به منظور تحصیل دانشجویان خارجی اعلام کرده است.

دو هزار و 100 دانشجو در 25 رشته در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول تحصیل می کنند.

1

اخبار مرتبط