پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

جهت اطلاع شورای شهر دزفول

دزفول موزه دفاع مقدس دارد ولی همت می خواهد!

 

ساخت موزه دفاع مقدس از تابستان سال۱۳۷۹ در زمینی به مساحت ۱۵۰۰۰متر مربع آغاز شده است که هنوز هم ادامه دارد ، کارهای عمرانی تاکنون پیشرفتهای چشم گیری داشته است،سالن اجتماعات موزه تا کنون میزبان چندین همایش و یادواره در زمینه دفاع مقدس بوده است، در این مرکز تاکنون در خصوص جمع آوری تاریخ شفاهی دفاع مقدس و نقش دزفول در دوران دفاع مقدس از رزمندگان دزفولی و انقلاب کارهای قابل تقدیر زیادی انجام شده است،چندین کتاب آماده چاپ است ،این موزه اگر بطور کامل راه اندازی شود بسیاری از دغدغه ها در این حوزه را حل وفصل خواهد کرد. اکنون همتی می خواهد تا کارهای عمرانی این مرکز به اتمام برسد و کار موزه آرایی اغاز گردد.

البته ساخت  طولانی اینگونه مراکز در دزفول با اینهمه نیروهای صاحب نفوذ خود داستان مفصلی دارد، مثل حسنییه هئیت رزمندگان که سالهاست و هنوز هم تکمیل نشده است. برای حفظ و انتقال ارزشهای دوران دفاع مقدس به نسل بعد از جنگ در دزفول نیز همه بزرگان می گویند برای دزفول کاری نشده است اما کو همت؟! چندسال دیگر قراراست کاری انجام شود؟! در معرفی شهدایمان ، در معرفی تلاش مردم دزفول ، در معرفی شهدای انقلاب واقعا مظلوم هستیم.

اما اصل صحبت در این خصوص با دوستان شورای شهر است که هراز گاهی سخنانی در خصوص موزه دفاع مقدس به میان می آورند ؛ اخیرا نیز حاج حسن فضلیت در نشستی که خبر آن را سایتهای خبری منعکس نمودند گفته است که :مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس مقاومت بی نظیری در برابر حملات دشمن داشتندکه باید این مقاومت به مردم جهان معرفی شود.دزفول با این سابقه مقاومت موزه دفاع مقدس ندارد(!!!) لذا با راه اندازی موزه ای از مقاومت های مردم دزفول در دوران جنگ تحمیلی می توان این فداکاری ها را به گردشگران معرفی کرد.

از ایشان باید سئوال کنیم پس عمارتی که در منطقه رودبند می باشد و ادوات نظامی در محوطه آن خودنمایی می کند و بر دیواره آن با خطی زیبا و نقره ای از مرکز فرهنگی دفاع مقدس نام برده شده است، چیست؟!دوستان و مسئولان دزفول در ساخت و راه اندازی اینگونه مراکز همت بیشتری به خرج دهند، طولانی شدن ساخت این مراکز بعد از گذشت سالها از کلنگ زنی آن و بعد از اینهمه سال بعد از پایان جنگ ،یقینا بازتاب خوبی در اذهان به جا نمی گذارد، نه اینکه هنوز این مرکز به ثمر ننشسته به فکر راه اندازی مرکزی دیگر باشیم!

اگر منظور آقای فضیلت  از عبارت”دزفول با این سابقه مقاومت موزه دفاع مقدس ندارد لذا با راه اندازی موزه ای از مقاومت های مردم دزفول در دوران جنگ تحمیلی می توان این فداکاری ها را به گردشگران معرفی کرد” این است که موزه دفاع مقدس دزفول باید با همت و مساعدت شورای شهر و دیگر مسئولان شهری و استانی تکمیل و را اندازی بشود ، که حرف خوب و شایسته ای است . والا باید توضیح بدهند چه برنامه ای دارند؟! یعنی قرار است موزه دیگری ساخته شود؟! و یا پیشنهاد ساخت یک موزه دیگر را می دهند؟! و یا شاید هم اعتقاد دارند یک موزه جوابگوی حماسه مردم دزفول نیست !! که باید با احترام عرض کنیم فعلا بگذارید این یکی که هست بزرگ کنیم تا بعدی خدا بزرگ است.

در بهمن ماه سال قبل  نیز رئیس شورای شهر اعلام کرد که قرار است توسط شهرداری باغ موزه دفاع مقدس در دزفول راه اندازی کنند که باز این سئوال پیش آمد که اگر بودجه هست پس چرا راه اندازی موزه دفاع مقدس که همان هدف آقایان را تامین می کند اینهمه زمان برده است ؟!چرا مسئولان مرکز فرهنگی دفاع مقدس از کمبود بودجه رنج می برند؟! چه زمانی قرار است این مرکز به بهره برداری برسد؟

این یک حقیقت است که دزفول در دوران دفاع مقدس به تنهایی در کنار شهری مانند تهران یک تیپ تشکیل داد و لشکر۷ولی عصر را در دوران دفاع مقدس و بعد از آن فرزندان دزفول هدایت و فرماندهی نمودند، مردمان شهرمان در دو جبهه به مقابله با دشمن می پردازند و این حماسه باید از طریق مختلف به نسلهای بعدی منتقل شود .جهت انتقال آن ایام به نسل جوان نیاز به سخنان رنگ ولعاب دار نیست ، همت می خواهد و کار جهادی و عملی، همین.

پلاک سفید

اخبار مرتبط