پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در بازدید ازنمایشگاه قرآن دزفول از سطح کتب عرضه شده گلایه کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی « مجد دز » ، صبح امروز « حجت الاسلام والمسلمین دکتر بهجت پور » مدیر “موسسه التمهید”از نمایشگاه کتب قرآنی واقع در سالن اجتماعات کوثر در دزفول بازدید کرد . « دکتر عبدالکریم بهجت پور » در مصاحبه با خبر نگار « مجد دز » گفت : « تلاشی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی « مجد دز » ، صبح امروز « حجت الاسلام والمسلمین دکتر بهجت پور » مدیر “موسسه التمهید”از نمایشگاه کتب قرآنی واقع در سالن اجتماعات کوثر در دزفول بازدید کرد .

« دکتر عبدالکریم بهجت پور » در مصاحبه با خبر نگار « مجد دز » گفت : « تلاشی که برای ترویج ، گسترش ، انس و آشنایی با قرآن صورت می گیرد ابعاد مختلفی دارد و یکی از بهترین ابعاد آن همین است که در فرصتی مناسب به نمایش تولیدات و محصولات قرآنی پرداخته و گوشه ای از فعالیت های دنیای اسلام وعلمای کشور و یاحتی علمای شهرستان دزفول به نمایش عموم گذاشته شود .

“مدیر موسسه قرآنی “التمهید”افزود:مردم باید بدانند که ذخیره تولیدی ما در حوزه علوم قرآنی چه بوده است . و بهتر هم این است که آثار بر اساس سالهای تولید در گوشه ای مشخص به نمایش گذاشته شوند .

این استاد حوزه و دانشگاه با گلایه از سطح کتب عرضه شده در این نمایشگاه افزود :از این نمایشگاه انتظار می رود که تمام نمایشگاه مملو از آثار متنوع قرآنی ٰٰ؛ آثار جانبی همانند آثار و کتب مذهبی؛ محصولات متنوع قرآن بوده و از آثار علمایی چون دکتر بستانی که خوزستانی و دکتر عظیمی فر که دزفولی بوده و آثار گرانبهای زیادی در زمینه قرآن و مفاهیم و تفسیر عرضه کرده اند استفاده می شد .

ایشان با اشاره به تازه های جدید و قابل استفاده قرآنی تصریح کرد : امروزه مراکزی همچون « دفتر همکاری حوزه و دانشگاه » ، « پژوهشگاه فرهنگ اندیشه اسلامی » آثار بسیار فاخری را از قرآن کریم عرضه می کنند که در این جا جادارد؛ مسئولین نمایشگاه حد اقل یک یا دو دوره از آثار بسیار فاخری مانند آثار علمایی چون تفسیر اسرا و تفسیر نزولی “آیت الله جوادی آملی” و”تفسیر نمونه آیت الله مکارم شیرازی” ، “منشور جاوید آیت الله جعفر سبحانی” و .. به معرض فروش واقع می شد .

« دکتر عبدالکریم بهجت پور » اذعان کرد: که معاونت قرآن وزارت ارشاد سالانه بیش از ۱۰۰۰ جلد از کتب قرآنی را خریداری کرده و برای کتابخانه های ارشاد اسلامی سراسر کشور ارسال می کند که اگر مسئولین این نمایشگاه از هر یک از این ها یک جلد برای نمایش می گذاشتند حال هزاران جلد محصولات قرآنی برای نمایش در این نمایشگاه وجود داشت ، امروز بزرگ ترین درد شیعه این است که بدان نسبت می دهند که برای قرآن فعالیتی نکرده است ، که برای مقابله با این موضوع باید کوشید .

در پایان لازم به ذکر است « حجت الاسلام والمسلمین دکتر بهجت پور » دارای شش تألیف در زمینه قرآن و تفسیر آن هستند که از جمله آنان می توان به : تحریف ناپذیری قرآن ، مبانی و اصول تفسیر قرآن ، مبانی تفسیر به ترتیب نزول ، تفسیر موضوعی قرآن ، و سه جلد تفسیر همگام با وحی و … اشاره کرد .

اخبار مرتبط