پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

حجت الاسلام کیانی: برای اولین بار درس خارج در حوزه آیت الله قاضی برقرار شد/ از لحاظ امکانات تنها مدرسه رسمی دزفول دچار مشکل است

به گزارش دزمهراب صبح امروز سه شنبه آیین آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفول با حضور طلاب، علماء و برخی از مسئولین شهری در این حوزه برگزار گردید.

رئیس حوزه علمیه آیت الله قاضی دزفول، در گفتگو با دزمهراب این حوزه را تنها مدرسه علمیه رسمی در دزفول عنوان کرد و افزود: ما امسال با 235 طلبه از پایه اول تا دهم و در سه سطح برقرار کرده ایم که علاوه بر این از لحاظ کیفی نیز در دو مکتب دیپلم و لیسانس پذیزش داشته ایم.

حجت الاسلام منصور کیانی همچنین گفت: در حال حاضر دزفول از مدرسه ایی که قابلیت و گنجایش کافی داشته باشد رنج میبریم و ما اکنون حدود 150 نفر شب خواب داریم که متاسفانه امکانات ما ضعیف است. این خواست عموم مردم دزفول باید باشد که ما بتوانیم آنچه که در حق دزفول است ادا بشود.

وی از برگزاری درس خارج در این سال تحصیلی خبر داد و تصریح کرد: این برای اولین بار است که این درس رسمی برگزار میشود و قم اینها را به عنوان درس طلاب می پذیرد و پایه ایی برای سطح سه و چهار در حوزه میباشد.

حجت الاسلام کیانی خاطر نشان کرد: ما از 16 شهریور شروع به فعالیت در این سال تحصیلی کرده ایم ولی به دلیل اینکه آغاز کار ما با انبوهی از امورات دفتری، آموزشی و غیره میباشد، امروز 23 پس از سپری کردن این مقدمات به صورت رسمی فعالیت تحصیلی را آغاز نمودیم.

IMG_6131 IMG_6133

اخبار مرتبط