پایگاه خبری تحلیلی دزمهراب

حرام خدا رفراندوم بردار نیست!

یک سایت خبری محلی نظرسنجی گذاشته که:
“علاقمند به حضور کدامیک از خوانندگان زیر در دزفول هستید؟”!!!
با دیدن این نظرسنجی پیش چشم ذهنم رژه رفتند خاطرات همین چند سال پیش که در شمال کشور ساکن بودم و خبرنگاری می کردم. تا برای مصاحبه سر صحبت را با کسی باز می کردم و می فهمیدند که اهل دزفولم ، برق نگاهشان عوض می شد! چندین برابر احترامم می کردند و با آب و تاب از خاطرات دوران دفاع مقدسشان در دزفول می گفتند و از ایمان مثال زدنی مردم دارالمؤمنین.
حالا اگر گذر آن مردان به این سایت بیافتد با خود چه فکر می کنند؟ لابد شک می کنند که سوال را درست نخوانده اند و این آن دزفول نیست! و دوباره می خوانند و اما …
می دانم الان عده ای خواهند گفت: روزی این جا جنگ بوده.. همه اش که نمی شود عزاداری کرد!
صحبت عزاداری نیست که به اندازه کافی دلایل قرآنی و روایی و عقلی و منطقی مبنی بر کاذب بودن شادی ناشی از غنا موجود است و می دانیم و می دانند.
هنوز نوجوان بودم که زمزمه های تأسیس مدرسه ی موسیقی در دزفول به راه افتاد و البته با حضور و اقتدار مردم متدین به جایی نرسید اما آن جریان دست از کار نکشید و کم کم و در قالب اعطای مجوز آموزشگاه های خصوصی موسیقی سعی در استحاله ی عقیدتی مردم و شکستن قبح پرداختن به موسیقی و مطربی در شهر داشتند و البته به مدد یاری دیش هایی که مهمان جدید یا بهتر بگوییم صاحب خانه ی تجدید خیلی از همشهریانمان شده بود، موفق هم بودند!
حالا هر چند وقت یکبار دست به دامن سلاح تازه شان که برپایی کنسرت پاپ است می شوند و انتظار دارند مردم شهیدپرور دزفول ساکت بنشینند و معنویت شهرشان را دودستی تقدیم دارامب و دارامب آلات لهو و لعب بسپارند و چشم بر تمام وصیت نامه های شهدایشان ببندند.
غافل از اینکه حتی اگر مردم هم یادشان نباشد خود شهدا ، زنده تر از تمام ما هر روز کوچه های اعتقاد شهر را پاسداری می کنند.
هنوز هستند روحانیت بیداری که شجاعانه و علی وار در برابر کمترین انحرافی سینه سپر کنند و حتی از بذل آبرویشان نیز نهراسند و هربار با اقتدار از مخالفتشان با برگزاری کنسرت های موسیقی پاپ در دزفول سخن گفته اند. و حالا این نظرسنجی یعنی دهن کجی به تمام مقدسات دزفولی ها!
و ما نیز حواسمان هست…
حواسمان هست که موریانه ها در کمین ایمان و انقلاب مایند…
حواسمان هست که اینک جنگ، جنگ نرم است و جبهه همین فضای مجازی …
حواسمان هست که هیچ توجیهی حکم خدا را استحاله نخواهد کرد و حرام خدا رفراندوم
بردار نیست!

mosighi

اخبار مرتبط